Auteur Topic: turbo ombouwen en afstellen  (gelezen 3646 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #15 Gepost op: 18-07-2016 11:29:44 »
Met die setup zou ik dan wel zeker voor groene injectoren (448 cc/min) gaan, die witten gaan dan zeker tekort schieten.



De setup van Dirk, met originele inlaat, is met een goede tune geschikt voor ~300pk
Denk dat je je een paar PK's vergist ;D :evil: ;D, vraag Piet maar eens ;D

Daar heb ik Piet niet voor nodig ;) ik rijdt zelf met deze setup (16T schuine flens, vol 3" uitlaat) en een fasttech uitdraai van 319pk. Sommigen houden het voor onmogelijk, maar ik twijfel er weinig aan.

Het schijnt zonder mij soms toch ook best nog wel goed te lukken, inderdaad ........ ;D

319pk is wel heel erg netjes voor een 16T, maar de ene bank wil wel eens veel optimistischer zijn dan de andere......
Die van Fasttech is niet de meest pessimistische heb ik wel eens de indruk.

Neemt niet weg dat de 16T nog wel eens onderschat wordt en je daarmee best behoorlijke vermogens kan halen.



Eventueel kun je nog voor blauwe Opel injectoren gaan:


Deze zijn 470cc, tevens wat goedkoper te vinden dan de groene.
Ik heb ze voor een prima bedrag uit Duitsland, voor groene moest ik meer dan het 2 voudige betalen nieuw. Zie Mijn blog

Een 16T schuin met 3"dp heb ik ook een jaar mee gereden.
Dat is echt een leuke combi, verschillende 18T's zonder dikke downpipe mee kunnen bijhouden. En de oude van Bouke maar die was 200kg zwaarder.  ;D
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
  • Geslacht: Man
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #16 Gepost op: 18-07-2016 11:43:54 »
Zijn die ook van Bosch?
Ik ben wel echt fan van Bosch injectoren.

Overigens oppassen voor goedkope injector aanbiedingen (van welke kleur ook) via Ebay.
Dat zijn vaak (hoeft niet) nep bosches met een vaak verschrikkelijk en ongelijk sproeipatroon.

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #17 Gepost op: 18-07-2016 11:49:53 »
Zijn die ook van Bosch?
Ik ben wel echt fan van Bosch injectoren.

Overigens oppassen voor goedkope injector aanbiedingen (van welke kleur ook) via Ebay.
Dat zijn vaak (hoeft niet) nep bosches met een vaak verschrikkelijk en ongelijk sproeipatroon.

Ja, deze zijn ook van Bosch.
Komen uit de laatste Astra en zafira VXR.
Ik had een setje neppe groene, maar deze blauwe doen het perfect. Waren prima af te stellen.
Deze heb ik bij een Bosch auto-onderdelen dealer in Duitsland gekocht.
Keurig in doosjes etc. Naast de neppe groene kon je alleen al verschil zien in afwerking.
Wat ik tot dusver heb gelezen worden deze niet zo veel nagemaakt, iedereen is nog veel te druk met die groene. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
  • Geslacht: Man
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #18 Gepost op: 18-07-2016 11:57:18 »
Je kan de nepperts onderscheiden van de echte doordat bij de nepperts het woordje Bosch er niet opgedrukt staat.

Dan zijn deze blauwe opel injectoren van 470cc/min  zeer zeker ook een goede optie.
In ieder geval, de witte injectoren zijn echt te klein voor een 18T
« Laatst bewerkt op: 18-07-2016 11:59:17 door Piet »

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #19 Gepost op: 18-07-2016 11:59:45 »
Je kan de nepperts onderscheiden van de echte doordat bij de nepperts het woordje Bosch er niet opgedrukt staat.

Dan zijn deze blauwe opel injectoren van 470cc/min  zeer zeker ook een goede optie.
In ieder geval, de witte injectoren zijn echt te klein voor een 18T

Die van mij liggen inmiddels al in de ton, maar stond echt Bosch op. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
  • Geslacht: Man
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #20 Gepost op: 18-07-2016 12:01:13 »
Brutale chinezen .....

vincen tdi

  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 696
  • Geslacht: Man
  • DOP T-5R
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #21 Gepost op: 18-07-2016 13:01:04 »
Brutale chinezen .....
Betekent copyright dan niet dat het recht hebt om te kopiëren :)
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #22 Gepost op: 18-07-2016 13:25:03 »
Brutale chinezen .....

Het verschil was het kleurtje week iets af en afwerking.
Verder niets.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5642
  • Geslacht: Man
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #23 Gepost op: 18-07-2016 15:11:31 »
en niet te vergeten het sproeipatroon  ;D ;D ;D

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23165
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #24 Gepost op: 18-07-2016 15:21:17 »
Het kan met de Chineesjes wel goed gaan hoor, maar je zult wat extra stappen moeten nemen.  Heb hier ook een gloedjenieuw setje groene liggen van 450 CC, deze meteen laten testen door een Boschdienst en als daar een rapport bijkomt dat ze gewoon goed zijn en een keurig sproeibeeld hebben met daarin ook vermeld de exacte opbrengst bij 3 bar (= bij deze dingen 440 CC) dan kun je ze gewoon gebruiken.

Ze liggen bij mij op het schap voor het geval dat er en Bosch naar de knoppen gaat (door welke reden dan ook) en ik durf ze er ook zo in te zetten.  Alleen, en daar krijg je het weer, het testen en verzorgen van het rapport was duurder als de injectoren zelf....

leons850

  • "Tokkies gonna tokkie" zeggen ze op het internet...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4559
  • Geslacht: Man
  • S70 T5M MY98 LPI Schutten tuning
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #25 Gepost op: 18-07-2016 15:31:22 »
en niet te vergeten het sproeipatroon  ;D ;D ;D

En lekken en niet consequent etc... ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex… It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Jurijn R

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #26 Gepost op: 24-07-2016 23:48:48 »
Van 2000 tot 4500 rpm kan een 16T wel korstondig wat pk's geven en dan is +300 misschien wel mogelijk.
Maar daar ben je snel op uitgekeken hoor. Ding komt erin als een gek en geeft de spug alweer weg aan 5000.
Turbodruk gaat snel van 1.5 naar 1.0 hoor bij een 16T  :)

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 967
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #27 Gepost op: 25-07-2016 06:50:06 »
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Jurijn R

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #28 Gepost op: 25-07-2016 11:04:26 »
Echt wel een knappe curve!

elianmars

  • V70 T5 + C70 T5
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 33935
  • Geslacht: Man
  • V70 T5 '05 + C70 T5 convertible '00
Re: turbo ombouwen en afstellen
« Reactie #29 Gepost op: 25-07-2016 12:49:20 »
Komen uit de laatste Astra en zafira VXR.


OPC dus ;D  VXR is de OPC benaming van de Vauxhall (Opel in Engeland).