turbo ombouwen en afstellen

Gestart door markwillems, 17-07-2016 17:04:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

markwillems

goedemiddag ,

ik ben al een tijdje bezig met mijn eigen volvo 850 t5 2.3 om hem te repareren vandaag maar eens vol gas aan de slag geweest , me cilinderkop was kapot dus die is er nu eindelijk af en ga de nieuwe cilinderkop er nog niet op zetten die moet eerst gereviseerd worden , turbo is aan vervanging toe maar wil gelijk groter gaan iemand een idee hoe groot het beste is zonder dat het onderblok uit elkaar hoeft, ook neem ik gelijk het carterventilatie systeem mee en een nieuwe distributie set met waterpomp , slangen zijn al besteld met een nieuwe intercooler onder de bumper , heel verhaal maar welke turbo is er pas klaar op de uitlaat en waar te bestellen

mvg mark! ;D ;D ;D

Jurijn R

Ach met een TD04HL-19T heb je een plug&play turbo die een mooie curve & genoeg pk's kan geven.
Met een goede tune zul je hier geen problemen mee hebben! Reken op 300 à 330 pk met schuine flens.

Miyel

Nou ja, plug en play.. Wat zit er nu op? Een 15G?
Waarschijnlijk iets met een conische flens, en dan ben je snel uitgekeken. Wil je de uitlaat wel aanpassen dan is alles mogelijk.

Maar, bij een nieuwe turbo alleen blijft het nooit.. Hoe groter, hoe meer aanpassingen.
De vraag is dus meer; wat wil je en wat heb je er voor over?
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

markwillems

Oke duidelijk , zit een standaard turbo op inderdaad , uitlaat word wel aangepast op de turbo maar ik ben niet van plan om 500 pk te willen draaien ik wil het liefst de turbo vergroten zodat ik wat capaciteit meer heb de uitlaatlijn 3 inch maken en de inlaat ook , stukje onderhoud plegen gelijk wat ik al aangaf carterventilatie en distributie  daarna wou ik hem laten afstellen met een op maat chip best wel wat veranderingen maar ook weer niet heel groot dacht ik zelf

UserID6342

Voor jezelf een rekensommetje:

16T turbo (het liefst met schuine flens)
3" Downpipe
setje witte injectoren
3" gasklep en ander inlaatspruitstuk (of uit laten kotteren)
Tune

Vulk

Citaat van: Dirk342 op 18-07-2016 06:16:34
Voor jezelf een rekensommetje:

16T turbo (het liefst met schuine flens)
3" Downpipe
setje witte injectoren
3" gasklep en ander inlaatspruitstuk (of uit laten kotteren)
Tune

Gasklep en inlaatspruitstuk zou ik niet aanpassen met 'Maar'' een 16t.

UserID6342

Citaat van: Vulk op 18-07-2016 06:22:52
Gasklep en inlaatspruitstuk zou ik niet aanpassen met 'Maar'' een 16t.
Hij heeft het zelf al over een andere inlaat naar 3" toe....

Vulk

Dan zou ik er persoonlijk ook een grotere turbo opzetten.

Miyel

#8
Als je zo ver wil gaan dat de 3" inlaat nodig is, kom je ook in het pk bereik dat je de internals moet versterken.
De setup van Dirk, met originele inlaat, is met een goede tune geschikt voor ~300pk en das meer dan genoeg voor een standaard t-5 (zijn remmetjes).

Edit; het drukgedeelte van de turbo hoeft niet 3" te zijn, de turbo blaast de hoeveelheid lucht er toch wel door.. Meer volume hier betekent ook meer "lag".
3" inlaat naar turbo hebben alleen 'de grote jongens' hier.
3" gasklep zou meer en betere reactie in het n/a gebied geven, hier ben ik nu ook mee bezig.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

UserID6342

En als je naar een 3" turbo inlaat gaat, kom je ook automatisch met een grotere LMM behuizing....

En zo kun je maar door gaan.....

UserID6342

Citaat van: Miyel op 18-07-2016 07:06:11
De setup van Dirk, met originele inlaat, is met een goede tune geschikt voor ~300pk
Denk dat je je een paar PK's vergist ;D :evil: ;D, vraag Piet maar eens ;D

leons850

Er rijdt/reed iemand met 500+pk door standaard gasklep met standaard ic pijpen....  :eusa_whistle:
Volgens mij is het nu met 3" gasklep en standaard diameter pijpen zelfs 600pk.

Allemaal leuk die dikke pijpen maar het is alleen maar volume wat je turbo moet vullen.
Dus turbo gat. Alleen de gasklep vergroten is iets meer gasresponse verder zal hij er niet harder van gaan ofzo. Laat die buizen voor wat het is, monteer een 3" lmm en een dikke intercooler, daar heb je veel meer plezier van.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Miyel

Citaat van: Dirk342 op 18-07-2016 08:38:11
Citaat van: Miyel op 18-07-2016 07:06:11
De setup van Dirk, met originele inlaat, is met een goede tune geschikt voor ~300pk
Denk dat je je een paar PK's vergist ;D :evil: ;D, vraag Piet maar eens ;D

Daar heb ik Piet niet voor nodig ;) ik rijdt zelf met deze setup (16T schuine flens, vol 3" uitlaat) en een fasttech uitdraai van 319pk. Sommigen houden het voor onmogelijk, maar ik twijfel er weinig aan.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

markwillems

Oke veel wegen naar rome dus , ik denk  dat ik voor een 18 t ga met 3 inch uitlaat , standaard inlaat maar een grotere gasklep en een inlaat systeem van 2.5 inch met een front intercooler , ik zag ergens voorbij komen witte injectoren hoeveel cc zijn deze  jongens  nu is alles standaard

Piet

#14
Met die setup zou ik dan wel zeker voor groene injectoren (448 cc/min) gaan, die witten gaan dan zeker tekort schieten.



Citaat van: Miyel op 18-07-2016 10:48:59
Citaat van: Dirk342 op 18-07-2016 08:38:11
Citaat van: Miyel op 18-07-2016 07:06:11
De setup van Dirk, met originele inlaat, is met een goede tune geschikt voor ~300pk
Denk dat je je een paar PK's vergist ;D :evil: ;D, vraag Piet maar eens ;D

Daar heb ik Piet niet voor nodig ;) ik rijdt zelf met deze setup (16T schuine flens, vol 3" uitlaat) en een fasttech uitdraai van 319pk. Sommigen houden het voor onmogelijk, maar ik twijfel er weinig aan.

Het schijnt zonder mij soms toch ook best nog wel goed te lukken, inderdaad ........ ;D

319pk is wel heel erg netjes voor een 16T, maar de ene bank wil wel eens veel optimistischer zijn dan de andere......
Die van Fasttech is niet de meest pessimistische heb ik wel eens de indruk.

Neemt niet weg dat de 16T nog wel eens onderschat wordt en je daarmee best behoorlijke vermogens kan halen.