IPD 4T4 Turbocharger

Gestart door Marijn Degens, 01-11-2016 10:25:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marijn Degens

Heeft iemand ervaringen met deze Turbo? Volgens mij wel mooi spul :eusa_dance:

Zie website: https://www.ipdusa.com/product.asp?P_ID=11144&V_ID=17480&strPageHistory=basket

ET verkoopt hem ook zag ik...

V70R^2

Geen ervaring mee, zag hem vorig jaar ook. Ziet er heel mooi uit, maar voor dat geld... Zoek ik wel wat anders ;D

Piet


Marijn Degens

Citaat van: Piet op 01-11-2016 10:46:58
aardig prijsje

Ja, ik hoor alleen maar slechte dingen tot nu toe :) Is het geld niet waard is me nu wel duidelijk. :eusa_doh:

mitchelli

Citaat van: Marijn Degens op 01-11-2016 10:55:10
Citaat van: Piet op 01-11-2016 10:46:58
aardig prijsje

Ja, ik hoor alleen maar slechte dingen tot nu toe :) Is het geld niet waard is me nu wel duidelijk. :eusa_doh:


Wat voor slechte dingen hoor je dan? Ben wel benieuwd naar deze turbo...
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Marijn Degens

Citaat van: mitchelli op 04-11-2016 08:08:24
Citaat van: Marijn Degens op 01-11-2016 10:55:10
Citaat van: Piet op 01-11-2016 10:46:58
aardig prijsje

Ja, ik hoor alleen maar slechte dingen tot nu toe :) Is het geld niet waard is me nu wel duidelijk. :eusa_doh:

Wat voor slechte dingen hoor je dan? Ben wel benieuwd naar deze turbo...

Hey Mitch!! ;D

Komt neer op prijs/kwaliteit verhouding. De losse turbo kost $2500 ex verzendkosten vanuit USA. In Europa wordt hij niet onder de €2995 te koop aangeboden. Dus dat is gewoon (heel) duur. Daarnaast begreep ik van Schutten dat er met pijn en moeite max 400pk uit te persen valt in tegenstelling tot de 500 waarmee geadverteerd word. Dit is op basis van 2 praktijk gevallen die nu in NL rondrijden.

mitchelli

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Jurijn R

Lijkt me gewoon een opgedirkte Kkk24. Niets specialer of beter  ;)

JuT5R


razorx

Kan je een aardige verzameling turbo's voor kopen. ;)

volvobaksteen

#10
je kan ook een garrett kopen op gikturbo blijf je onder de 1800

krijg je ook zo hangzak van 14 kilo




als je die kerel mailt krijg je alle info

kale gtx turbo  kost 950  voor een 3071r
hij zou ook met wastegate kunnen leveren en passende flens ben je misschien 3 a 400euro meer kwijt maar dan heb je ook wat

RemkoT5

Dat IPD ding, is echt erg duur, als t te mooi is om waar te zijn en daarnaast ook nog iet wat overpriced... Ik heb er geen ervaring mee maar die prijs jonguh...

vasquez

Enige nuance is wel op zijn plaats denk ik.

Die 4T4 is door IPD zelf ontwikkeld en op de markt gebracht, hij is heel specifiek ontwikkeld als direct replacement voor de KKK24 op S60R/V70RN, niet voor andere modellen of motoren, ook al past dat misschien wel.

Ja dat kreng is knetterduur maar die hoge prijs voor een redelijk niche-product is zakelijk gezien niet zo vreemd, wellicht dat hij later zakt.

Alternatieven zijn vaak goedkoper maar weer geen direct replacement, met alle noodzakelijke wijzigingen om een alternatief werkend te krijgen ben je met een waarschijnlijk niet eens (veel) goedkoper uit.

Kijk maar eens naar de promotie-filmpjes van IPD zelf, hij is eigenijk puur bedoeld als upgrade voor de 2.5R en vermogensafgifte is zo dat hij die 2.5 niet stuk laat lopen, die is namelijk niet zo sterk als de 2.3 of 2.4 motoren.

Anyway, voor sec dat bedrag zijn er zeker weten leukere turbo's, die bewezen (meer) vermogen afgeven, of dat uiteindelijk verstandiger en goedkoper zal zijn is maar de vraag  ;)


vasquez

Oops, IPD beweert niet vermogensafgifte maar koppel.

Uitleg is dat de 2.5 niet meer dan X Koppel kan hebben, 4T4 zou daar dus bewust niet bij in de buurt komen

classicT5

Ipd zal niet zelf het ontwikkeld hebben, verwacht niet dat ze serieuze aantallen verkopen. Eigen ontwikkeling betekent m.i. gietmallen, productielijn, testen, etc. Dat gaat pas lonen vanaf grotere aantallen.

Zullen wel bestaande cartridge genomen hebben, zo te zien van garrett ivm ball bearings. Daar bestaand t/h op van 24kkk, beetje extra machining, evt ander compressor wiel en/of turbine wiel. Ander soort wastegate erop, bv van kunigawa, en dan heb je volgens mij het wel gehad.

Vergis je niet hoeveel erbij komt kijken om een turbo op maat te ontwikkelen voor een auto, vanaf scratch tot aan productie is een uitgebreid en duur proces.