Verschillen tussen de enkelmassa vliegwielen?

Gestart door olmoc70, 21-11-2016 18:13:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olmoc70

Goedenavond,

Ik heb een vraagje over de enkelmassa vliegwielen van de 850. Ik ga een enkel massa op mijn C70 zetten uit 1998 deze heeft nu een dubbelmassa met blokjes voor de krukaspositie sensor. Nou heb ik een vliegwiel gekocht van een 850 uit 94 met rondjes voor de krukaspositie sensor.

Is het dan de bedoeling om ook een positie sensor uit een 850 van 94 te plaatsen of kan het helemaal niet.

Heeft iemand ervaring hiermee?

alvast bedankt!

Olmo

FrankvdAa

Even de connectors in de stekker vd krukassensor omwisselen is voldoende.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

olmoc70

bedankt voor je reactie

Oke hoe is dit te verklaren? Ben beetje bang als straks alles in elkaar zit de c70 niet start haha



SB T-5R

Heb je gelet of het vliegwiel van een handbak of automaat afkomstig is?

KIM

Automaat heeft geen vliegwiel; alleen een schijf met gaatjes.

UserID6342

Eens met Kornelis, heet een starterkrans overigens ;D. Als je een '94 vliegwiel op een '98 auto zet, schroef dan meteen de BDP / krukassensor even om en de auto zal gewoon lopen. Stekkers zijn hetzelfde verder en past er zo op.

KIM

Eigenlijk heet alleen de ring eromheen de starterkrans. Hoe het ding in zijn geheel heet weet ik ook niet.

Luz

Flexplate? Zo noemde ze dat ding in m'n oude chevrolet silverado.
"A great pleasure in life is doing what people say you cannot do."

NinaPaul

Het onderdeel wordt gewoon vliegwiel genoemd in het Nederlands.
In het Engels gebruikt met de term flexplate of flex plate om aan te duiden dat het om een vliegwiel/versie  gaat om een torque converter op te monteren.

De starterkrans is zoals KIM al aanhaalde enkel de getande ring (krans) om het vliegwiel (dit is vaak een losse ring die erop gekrompen is, vroeger werden deze nog wel eens verdraaid en/of omgedraaid bij slijtage)





"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KIM

Vida noemt m meeneemplaat.

Op Wikipedia vind je een prima definitie van vliegwiel:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegwiel

NinaPaul

En dat doet zo een "meeneemplaat" dus ook allemaal, maar dan icm met een gemonteerde torque converter.
Net zoals het gewicht van drukgroep ook mee doet met de massa van het vliegwiel als energie buffer.

Meeneemplaat is voor opspannen van werkstukken bij het draaien?


"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz