Schroefset kopen op de Essen motorshow

Gestart door Silverarrow, 21-11-2016 21:46:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silverarrow

Over een paar weken ga ik naar de Essen motorshow. Aangezien ik al een tijd overweeg om m'n onderstel (veren en dempers) eens te laten verversen, lijkt me dit een mooie kans om eens te kijken of ik daar een mooie schroefset op de kop kan tikken voor een leuke prijs.

Het liefst heb ik iets dat qua verlaging in de buurt zit van een originele 854 T-5R, wegligging wil ik graag een paar tandjes strakker dan origineel en het liefst lever ik niet te veel in op kwaliteit en duurzaamheid. Comfort is van ondergeschikt belang, ik rij meestal alleen, en een ellenlange zoektocht naar de juiste set-up wil ik ook vermijden.

Met dit eisenpakket dacht ik met een KW V2 schroefset wel aardig in de goede richting te zitten. Zeker omdat ik dan met een set klaar ben. Intrax lees ik ook goede dingen over, maar het aanbod is laag en Bilstein B6 icm met Apex veren schijnt ook dicht in de buurt te komen. Ik ben benieuwd naar jullie advies, vooral als ik opties/iets over het hoofd gezien heb!

En heeft er iemand ervaring met het kopen van een 850 schroefset op de beurs in Essen? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Died850

#1
Als je op de Essen Motorshow een schroefset wilt kopen voor je 850 heb je volgens mij weinig kans ;D Volvo is naar mijn ervaring erg onbekend in Essen ;). Maar mocht je er toch een set tegen komen , dan zou ik niet voor een TA Technics oid gaan. Heb voor mijn BMW een Bilstein B14 schroefset, erg goeie kwaliteit maar wel stug en kost ook wat, alleen levert Bilstein deze set niet voor de 850.
Persoonlijk zou ik dan idd voor minimaal B6 dempers gaan icm intrax of apex veren. Of een vergelijkbare demper van KONI.

Edit: KW zou trouwens ook een goede keuze zijn naar mijn idee.

clk-p

Bc is kwalitatief ook een goede keuze, en iets goedkoper dan kw.

Mic

BC rij ik nu een jaar mee, hele fijne set en kan hoger dan de standaard t-5r hoogte maar ook zeker een stuk lager, ik heb ze vanaf standaard uit de doos voor 0,5 cm en achter 1 cm omhoog gedaan (om de auto recht te krijgen en toch iets hoger). Daarnaast kan je nog iets van hardheid instellen heel erg eenvoudig, ik rij achter op zijn strakst en voor op 2/3. Comfort is erg goed nog steeds, geen klagen over (en ik zit er toch regelmatig in met 4).
Volvo 850 T-5R '95 DOP LPi (daily)
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - geschorst (circuitmonstertje wanneer ik weer eens tijd heb)
Honda VT500FT Ascot '85

Silverarrow

TA Technics gaat 'm sowieso niet worden, die lijken niet altijd even lang mee te gaan. Vreemd genoeg zijn ze op veel buitenlandse fora lyrisch over Koni yellows, terwijl ik daar op dit forum mindere berichten over lees (roest, snel aan vervanging toe).

Schroefsets van bijv. D2, XYZ, Ksport, FK lijken een beetje hit and miss en als je de ervaringen leest is dit duidelijk een stap terug t.o.v. bijv. KW of Bilstein.

BC heb ik wel bekeken, maar wat ik zo lees zijn die sets niet specifiek op de auto afgestemd. KW's wel en dat schijnt net wat meer scherpte op te leveren (Link) en ze lijken over het algemeen net wat duurzamer. Ik twijfel nog of het prijsverschil dan groot genoeg is om toch voor de BC's te gaan.




Jurijn R

Op Essen Motorshow heb je enkel TA Technix. Ik ga ieder jaar, en vraag het ieder jaar ;D
Vorig jaar was het €199