Auteur Topic: blogje van dop V70 AWD. Hell yeah  (gelezen 28376 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #345 Gepost op: 20-03-2018 15:38:10 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7890
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #346 Gepost op: 20-03-2018 15:48:14 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Mwah, reken je niet rijk. ;) Mijn V70 is bij de herkeuring van 10V naar T5 op de weegbrug geweest. Helemaal leeggehaald op een reservewiel na, en 2 bijna volle tanks: 1700kg. Dus 1600kg leeg op kenteken nu. En dat met een T5 handbak, FWD.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 643.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 365.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 354.000km

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #347 Gepost op: 20-03-2018 16:00:39 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Mwah, reken je niet rijk. ;) Mijn V70 is bij de herkeuring van 10V naar T5 op de weegbrug geweest. Helemaal leeggehaald op een reservewiel na, en 2 bijna volle tanks: 1700kg. Dus 1600kg leeg op kenteken nu. En dat met een T5 handbak, FWD.

H.O. Visco, aandrijfas, diff...alles bij elkaar toch goed voor zeker 50 kg ;D

Nee, rijk word je er niet van :angel:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4520
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #348 Gepost op: 20-03-2018 16:01:18 »
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

  • Koen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7890
  • Geslacht: Man
  • '98 - V70 2.3 T5 SE
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #349 Gepost op: 20-03-2018 16:02:46 »
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 643.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Persus - 365.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 354.000km

NinaPaul

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4520
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #350 Gepost op: 20-03-2018 16:06:07 »
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2018 16:15:37 door NinaPaul »
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5682
  • Geslacht: Man
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #351 Gepost op: 20-03-2018 16:15:34 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #352 Gepost op: 20-03-2018 16:21:50 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

Piet

  • AKA rat-rod Pete
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 5682
  • Geslacht: Man
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #353 Gepost op: 20-03-2018 16:32:33 »
Moet toch kunnen lijkt me wat meer vermogen bij een AWD.
Kwestie van goed tunen ook, zodat het vermogen mooi geleidelijk inkomt en het systeem niet steeds zo plotseling op zijn donder krijgt.
Maar zo een soort tune heb je eigenlijk al ....... ;D
« Laatst bewerkt op: 20-03-2018 16:34:42 door Piet »

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #354 Gepost op: 20-03-2018 16:36:41 »
Moet toch kunnen lijkt me wat meer vermogen bij een AWD.
Kwestie van goed tunen ook, zodat het vermogen mooi geleidelijk inkomt en het systeem niet steeds zo plotseling op zijn donder krijgt.
Maar zo een soort tune heb je eigenlijk al ....... ;D

;)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

RemkoT5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 354
  • Geslacht: Man
  • 850 T5 2.3 MY┬┤95
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #355 Gepost op: 20-03-2018 19:56:22 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.

Maar gas is toch licht  ;D

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #356 Gepost op: 20-03-2018 20:11:05 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.

Maar gas is toch licht  ;D

Daarom heb ik ook helium in mn banden
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10528
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #357 Gepost op: 21-03-2018 00:31:42 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Ik ben van mening dat dit in belangrijke mate bepalend is voor een langdurige werking van het AWD systeem ook al heb je niet veel vermogen.
De grootste slijtage ontstaat als gevolg van hoge snelheid en niet het grote vermogen.

freefall

  • pro beun tuner
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 900
  • Geslacht: Man
  • Nee
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #358 Gepost op: 21-03-2018 08:47:21 »
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Ik ben van mening dat dit in belangrijke mate bepalend is voor een langdurige werking van het AWD systeem ook al heb je niet veel vermogen.
De grootste slijtage ontstaat als gevolg van hoge snelheid en niet het grote vermogen.

Daar schaar ik me gedeeltelijk achter.  Ik zou liever zeggen hoge snelheid icm verschil in omtrek van de banden. Volvo schrijft een max verschil van 2mm voor. Dat vind ik al erg ruim. 2 mm is best veel. Conbineer dit metgebrekkig onderhoud...
Ik heb nu een ho openliggen waar alle lager uitgehaald zijn. Wat mij opvalt is dat de oliekanalen bij de pignonas gewoon dichtslibben. Dus regelmatig verse olie kan zeker geen kwaad.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT for sale sold
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT Meisje

i beun, therefore i am

KIM

  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 10528
  • Geslacht: Man
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
Re: blogje van dop V70 AWD tijdelijk FWD
« Reactie #359 Gepost op: 21-03-2018 09:31:15 »
Zo bedoelde ik het ook Rob. Hoge snelheid = meer verschil tussen voor en achter dus meer om op te vangen qua verschil. De visco heeft hier het meest van te lijden mits de HO goed is onderhouden.
De bus is en blijft een slijtagedeel.
Als alles goed is onderhouden en je wielomtrek is gelijk kan het systeem best wel wat sprintjes aan.