blogje van dop V70 AWD. Hell yeah

Gestart door freefall, 27-11-2016 16:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

freefall

We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

The Volvoboy

Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Mwah, reken je niet rijk. ;) Mijn V70 is bij de herkeuring van 10V naar T5 op de weegbrug geweest. Helemaal leeggehaald op een reservewiel na, en 2 bijna volle tanks: 1700kg. Dus 1600kg leeg op kenteken nu. En dat met een T5 handbak, FWD.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

freefall

Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2018 15:48:14
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Mwah, reken je niet rijk. ;) Mijn V70 is bij de herkeuring van 10V naar T5 op de weegbrug geweest. Helemaal leeggehaald op een reservewiel na, en 2 bijna volle tanks: 1700kg. Dus 1600kg leeg op kenteken nu. En dat met een T5 handbak, FWD.

H.O. Visco, aandrijfas, diff...alles bij elkaar toch goed voor zeker 50 kg ;D

Nee, rijk word je er niet van :angel:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

NinaPaul

Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

The Volvoboy

Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:01:18
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

NinaPaul

#350
Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2018 16:02:46
Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:01:18
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Piet

Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

freefall

Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:15:34
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:06:07
Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2018 16:02:46
Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:01:18
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Piet

#353
Moet toch kunnen lijkt me wat meer vermogen bij een AWD.
Kwestie van goed tunen ook, zodat het vermogen mooi geleidelijk inkomt en het systeem niet steeds zo plotseling op zijn donder krijgt.
Maar zo een soort tune heb je eigenlijk al ....... ;D

freefall

Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:32:33
Moet toch kunnen lijkt me wat meer vermogen bij een AWD.
Kwestie van goed tunen ook, zodat het vermogen mooi geleidelijk inkomt en het systeem niet steeds zo plotseling op zijn donder krijgt.
Maar zo een soort tune heb je eigenlijk al ....... ;D

;)
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

RemkoT5

Citaat van: freefall op 20-03-2018 16:21:50
Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:15:34
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:06:07
Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2018 16:02:46
Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:01:18
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.

Maar gas is toch licht  ;D

freefall

Citaat van: RemkoT5 op 20-03-2018 19:56:22
Citaat van: freefall op 20-03-2018 16:21:50
Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:15:34
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D



Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Daar zijn die 4wiel burn outs toch voor ;D

Dat van de bandenomtrek is bekend ja. Liggen nu 4 nagenoeg nieuwe banden op.

Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:06:07
Citaat van: The Volvoboy op 20-03-2018 16:02:46
Citaat van: NinaPaul op 20-03-2018 16:01:18
Als je gaat wegen, alles eruit, ook het reservewiel (matten, geen ruitenwisservloeistof, geen krik, etc.) en dan is het nog moeilijk om het opgegeven gewicht te halen.

Reservewiel mag er niet uit, tenzij je een bandreparatieset achterin legt.

Dat lijkt me logisch he, 10 euro uitgeven om eventueel te kunnen besparen per maand.
(plastic handpomp en een prop, weegt toch een stuk minder dan een reservewiel)

spuitbusje tyresleaks....weegt 4 ons... :eusa_whistle:

Maar zover is het nog lang niet. En dan komt er nog een lpg installatie in. Gaat het gewicht ook weer omhoog.

Maar gas is toch licht  ;D

Daarom heb ik ook helium in mn banden
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM

Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:15:34
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Ik ben van mening dat dit in belangrijke mate bepalend is voor een langdurige werking van het AWD systeem ook al heb je niet veel vermogen.
De grootste slijtage ontstaat als gevolg van hoge snelheid en niet het grote vermogen.

freefall

Citaat van: KIM op 21-03-2018 00:31:42
Citaat van: Piet op 20-03-2018 16:15:34
Citaat van: freefall op 20-03-2018 15:38:10
We gaan het vanzelf meemaken toch  :eusa_whistle:

Mocht het hele awd systeem aan vellen gaan, sloop ik er alles onder weg en laat m opnieuw keuren na weging ;D

Met veel vermogen is het extra belangrijk je bandenslijtage in de gaten te houden bij een AWD.
Die moet voor en achter zoveel mogelijk gelijk zijn.
Vaak wielen wisselen dus van voor naar achter en visa versa.

Ik ben van mening dat dit in belangrijke mate bepalend is voor een langdurige werking van het AWD systeem ook al heb je niet veel vermogen.
De grootste slijtage ontstaat als gevolg van hoge snelheid en niet het grote vermogen.

Daar schaar ik me gedeeltelijk achter.  Ik zou liever zeggen hoge snelheid icm verschil in omtrek van de banden. Volvo schrijft een max verschil van 2mm voor. Dat vind ik al erg ruim. 2 mm is best veel. Conbineer dit metgebrekkig onderhoud...
Ik heb nu een ho openliggen waar alle lager uitgehaald zijn. Wat mij opvalt is dat de oliekanalen bij de pignonas gewoon dichtslibben. Dus regelmatig verse olie kan zeker geen kwaad.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

KIM

Zo bedoelde ik het ook Rob. Hoge snelheid = meer verschil tussen voor en achter dus meer om op te vangen qua verschil. De visco heeft hier het meest van te lijden mits de HO goed is onderhouden.
De bus is en blijft een slijtagedeel.
Als alles goed is onderhouden en je wielomtrek is gelijk kan het systeem best wel wat sprintjes aan.