Wie rijdt er alweer op winterbanden?

Gestart door Snellebaksteen, 22-12-2016 09:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dielie850


NinaPaul

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Hendrix

#62
Continental Icecontact2  8) sinds vandaag 2 nieuwe,

Ik miste iets teveel spijkers uit de vorige  ;D ;D




Hans Duiven


855r

Net voor kerst de winterbanden er weer onder gegooid.
Ik rij al een aantal winterseizoenen op Vredestijn snowtrac 2.
Met nat weer minder grip dan met de zomerbanden, vooral als de turbo er lekker inkomt.
Ook onder de 7 graden vind ik de zomerbanden beter.  ;D

Met winterseneerslag vind ik de winterbanden pas de betere keus.
Duidelijk meer grip en controle op sneeuw en ijs. 

Ik rij nog weleens een keer in Duitsland en daar zijn ze min of meer verplicht.



Snellebaksteen

Aangezien ik zaterdag even op en neer naar Stuttgart moet heb ik vanavond de winterhoepels er maar weer onder geschroefd.
Ben ik de eerste of zijn er meer die alweer rondzeilen?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

KIM


Ozzzz

Een weekje of 2 alweer de Volans met Nokians...

De zomerset was operderpop ik glee alle kanten op, daar komen verse Michelins ps op en mogen overwinteren.

widebody

Onder de KIA zitten al winterbanden.
Onder de Outback komen ze begin december. Wegkomen die ik meestal toch wel, alleen het stoppen zou wat moeilijker kunnen verlopen als het glad word. ;D

Chris

Mijn appje zegt dat het volgende week dinsdag 18 graden wordt ;D... ik wacht nog ff ::).

V70R^2

Citaat van: Chris op 02-11-2018 07:53:30
Mijn appje zegt dat het volgende week dinsdag 18 graden wordt ;D... ik wacht nog ff ::).

Ik moest net krabben  :o   Laat die zomerbandjes nog maar even zitten ja, dat was 1 dag zo te zien..

Stefan

Citaat van: V70R^2 op 03-11-2018 12:04:56
Ik moest net krabben  :o   Laat die zomerbandjes nog maar even zitten ja, dat was 1 dag zo te zien..
Ik moet elke ochtend krabben.......  8) ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

V70R^2


Hans Duiven

#73
Citaat van: NinaPaul op 14-01-2017 20:01:26
Lekkere bandjes hé ;)


De Michelin Crossclimate kunnen niet in de schaduw staan van de Vredestein Quadtrac 5 begreep ik van een paar bandenboeren

https://automotive-werkplaats.nl/nieuws/laatste-nieuws/banden/19615-allseasonbandentest

Maar als je kijkt naar de ANWB test van dit jaar doen ze het beter in vergelijking met de Michelin Crossclimate


Chris

Citaat van: V70R^2 op 03-11-2018 12:04:56
Ik moest net krabben  :o   Laat die zomerbandjes nog maar even zitten ja, dat was 1 dag zo te zien..

Wut? :eusa_eh:... Weekend was bij ons ook wel fris, maar wel alleen maar kou en vocht.

Anyway, vanmorgen tegen de 10... morgen 18 graden. Nog een dagje het dakje open denk ik. Daarna kijk ik wel weer verder ;D.