Auteur Topic: 855 restauratie met 500pk+ ombouw  (gelezen 18018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2017 13:29:53 »
Mooi bezig hoor!
Voor welke pomp heb jij gekozen?
ik heb deze pomp gekozen http://www.acm-ab.se/branslepump-walbro-gst450-in-tank-/2759-0  deze heb je een goeie brandstofdruk
deze ondersteund ook e85 als ik op vakantie ga neem ik 2de ecu mee en rij ik lekker op e85

razorx

  • Lijnoliekoning
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11810
  • Geslacht: Man
  • 855 10V '96 LPi, V70R '98 LPi
    • van automatisering die stopt naar automatisering die klopt
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2017 15:56:28 »
Sappig ding die gst450!

GhJ

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2017 17:06:55 »
Mooi spul! Krijg altijd de kriebels bij zo'n mooi blok! :eusa_clap:

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2017 18:37:47 »
Nou update voor vandaag is minder want me gas was op en de kachel gaf me te weinig warmte op nog lekker bezig te zijn.
Maar toch de intercooler is gespoeld en weer brandschoon van binnen kwam toch wat zooi en klontjes uit van de oude motor
de oliecooler ook weer gespoeld en spul waar aan mekaar vast gemaakt dus dat staat eigelijks weer klaar om terug in de auto te gaan.


Vanavond toch maar 4 lagen kleertjes aan en het onbeschadigde creme volleder voor en achter verwarmde interieur schoonmaken en in de was zetten. Kan die verkocht worden want die staat me hier in de weg.

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2017 20:54:11 »
Nou heb me ff goed het zweet in gejaagd en het oude interieur weer degelijk gemaakt voor de gene die hem in de toekomst in zijn eigen wagen wil

toch wel een kleurverschil vind ik


toch ook maar een foto van de broertjes naast mekaar

voor de geinteresseerde in het creme leder de set. Deze gaat op marktplaats en het verkoop hoekje
zit een dubbele bierpot steun in. en de rugleuning van de achterbank is voorzien van bagage netten
voor en achter zijn ook verwarmd

Maar nu zelf eerst een pilsje


maruska

  • Energie-onzuinig :)
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 8123
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R CY MT "Chiquita"
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2017 14:24:39 »
leuk bezig !
24 jaar oud, en toch bijna nieuw
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
Ook zo gek ? Dat kan ech nie ;D
3x T-5R, XC90 D5

Hiker

  • |-| /-\ | |< ()
  • Polar lid
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1567
  • Geslacht: Man
  • zij:'06 XC70N D5 AT hij:'09 V70NN OR R-DESIGN
    • What I do to support my OR
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2017 18:03:38 »
en de zwarte set?
“There is no way to happiness. Happiness is the way.”
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2017 21:52:24 »
en de zwarte set?
die gaat er bij mij zelf in

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2017 14:59:53 »
Nou weer een taaie update met up and downs
Vannacht hebben we tot half 2 snachts lekker zitten puzzelen om de nokkenassen goed te krijgen
nieuwe stoters erin gezet en na vreselijke momenten om de kleppendeksel erop te krijgen met dit type nokkenas 11mm lift met knevels en klophamers hebben we hem gestaag maar wel recht erop gekregen




nu met aangepaste sleeves het spul op tijd gezet
.

bij het rond draaien van de motor liep die vast. maar na enig speurwerk met de camera lag het niet aan de nokken maar aan de drukgroep die is toch een stukje te groot dus nu kijken voor een andere drukgroep of de groep stukje laten afdraaien. en een stukje uit de bak frezen
de rand van de drukgroep heeft 2 puntjes achter gelaten in het bakhuis



volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie en een beetje kietelen
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2017 15:22:16 »

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie met 500pk+ ombouw
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2017 23:55:02 »
Weer een kleine update.
 probleem koppeling is hopelijk opgelost
deze liep aan in het bakhuis.

even bij vekoma geweest een een stuk van me drukgroep af laten draaien geheel kostenloos. dus erg bij met de service daar.



3 van deze randen zijn afgedraaid en drukgroep opnieuw gebalanceerd



zaterdag gaan we weer verder
- met de nieuwe hydro spanner voor de distributie
- een speciale riem die ik morge kan ophalen met een dubbel versterkte rug, de originele is net een panty die durf ik niet erop te laten zitten vanwege de verzwaarde klepveren en absurde nokken.
- koppeling en bak montage
- als er nog tijd en zin is de motor maar weer op het subframe monteren
- de aandrijfassen is even goed bestuderen of hier nog enig onderhoud aan nodig zal zijn.


peteRRR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie met 500pk+ ombouw
« Reactie #56 Gepost op: 27-01-2017 10:27:31 »
- een speciale riem die ik morge kan ophalen met een dubbel versterkte rug,

Even ter info,...welke merk riem is dat?,..ben in het verleden eens op zoek geweest naar zo,n blauwe versterkte riem
van Gates maar die werdt/wordt niet gemaakt voor de 850.

Groet

Edit: http://www.gatesracing.com/products/serpentine-belts
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017 10:29:46 door peteRRR »
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie met 500pk+ ombouw
« Reactie #57 Gepost op: 27-01-2017 11:35:59 »
Die riemen worden bij dayco gemaakt maar dan zijn ze gewoon zwart alleen de rug van de riem is 2x dikker als origineel

En je kan ook custom riemen laten maken bij b&b manufacturing geheel naar eigen wens
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017 11:47:28 door volvobaksteen »

Johann

  • Weledeleheer...
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11386
  • Geslacht: Man
    • 850RS
Re: 855 restauratie met 500pk+ ombouw
« Reactie #58 Gepost op: 27-01-2017 12:17:06 »
- een speciale riem die ik morge kan ophalen met een dubbel versterkte rug, de originele is net een panty die durf ik niet erop te laten zitten vanwege de verzwaarde klepveren en absurde nokken.

Absurd valt ook wel mee. Ziet er nog wel vriendelijk uit op de foto. De standaard riem moet dit gewoon kunnen doen. Omdat het een "gebouwde" motor is zul je denk ik toch de intervallen voor onderhoud verkorten en zou je elke 30d of 50d km of whatever er een andere riem op kunnen zetten.

volvobaksteen

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 400
  • Geslacht: Man
Re: 855 restauratie met 500pk+ ombouw
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2017 12:58:46 »
- een speciale riem die ik morge kan ophalen met een dubbel versterkte rug, de originele is net een panty die durf ik niet erop te laten zitten vanwege de verzwaarde klepveren en absurde nokken.

Absurd valt ook wel mee. Ziet er nog wel vriendelijk uit op de foto. De standaard riem moet dit gewoon kunnen doen. Omdat het een "gebouwde" motor is zul je denk ik toch de intervallen voor onderhoud verkorten en zou je elke 30d of 50d km of whatever er een andere riem op kunnen zetten.

Nou dat mag je dan mooi zelf een keer doen als je zo motor maakt.
punt 1 ik heb 11 mm lift nokken as met een duratie van een potlood.
punt 2 de grootste beschikbare kleppen zitten in de kop.
punt 3 ik heb dubbel verzwaarde klepveren.
punt 4 waarom een originele begruiken als de performance versie maar 3 of 4 tientjes duurder is als origineel. ik durf daar geen 10.000 euro motor voor op het spel te zetten, jij wel?

nee me project kost nu toch al geld die paar tientjes kunnen er wel vanaf


btw waarom elke 30 a 50 k een riem vervangen dan ben ik duurder uit dan dat ik een goeie bestel die gewoon anderhalve ton mee draaid
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017 13:05:52 door volvobaksteen »