855 restauratie met 500pk+ ombouw

Gestart door volvobaksteen, 09-01-2017 20:01:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobaksteen

ik heb weer een klein stukje voor de restauratie update :eusa_dance:

Vandaag de chassisbalken voorzien van verstevigings profielen voor de trekhaak
en de trekhaak weer opgebouwd en uitgemeten dat die recht zit. en de nieuwe bumper steunen maar gelijk geplaatst
Uiteraard heb ik de verlichting stekker ook weer op ze plek zitten.
alles voorzien van nieuwe bouten moeren ringen etc.

Kan ik weer dikke karren trekken straks :police:

Ook de handremkabels moesten eraan geloven en dit kwam mooi uit want ik heb een nieuw volledig verwarmd volleder intereur kunnen scoren

tot mijn grote schrik ben ik iets tegen gekomen wat hier niet thuis hoord onder de pookhoes lag een zak met circa 50 extasy pillen deze zijn gelijk door de gootsteen gegaan :o

En wat zitten die handremkabels toch heerlijk verstopt onder de vloermatten :-\ uiteraard alles eruit gehad en alles goed gereinigd
De nieuwe set staat weer klaar daar heb ik moeders maar voor opgetrommeld deze set weer als nieuw eruit te laten zien die is een goeie dag bezig geweest
leer weer soepel en zonder die rare droogte scheurtjes


En als klap op de vuurpijl heb ik de gastank een schop gegeven nu ben ik erachtergekomen dat ik de hele kofferbak ook maar ga renoveren
nieuwe vloerplaten raamlijsten en wat bekleding dus morgen word het een dagje sloperijen afgaan voor wat benodigde onderdeeltjes onbrekende kapjes en dergelijke

Mocht er iemand nog interesse hebben in een ik meen 60-65 liter gastank met nog 20% vulling deze is gratis af te halen is nog helemaal intact.



jellejas

Citaat van: volvobaksteen op 16-01-2017 22:58:09
tot mijn grote schrik ben ik iets tegen gekomen wat hier niet thuis hoord onder de pookhoes lag een zak met circa 50 extasy pillen deze zijn gelijk door de gootsteen gegaan :o
He had mij nou ff een berichtje gedaan, had ze graag van je overgenomen :P
Wie raakt dat daar ook kwijt...
Maar het ziet er goed uit!
BRAAAAAAAP STUTUTU

Vulk

Mooi dat je het zo grondig aanpakt! Dat interieur wordt straks echt knap!

stuuraandeverkeerdekant

Handremkabels beter verstopt dan xtc pillen, waar gaat het heen met deze wereld...   :P

Ondertussen blijf ik lekker verder lezen en ben super benieuwd hoe strak en nieuw deze wagen gaat worden. Stoelen zien er ook goed uit. Zou ik (of mijn moeder) ook eens moeten doen!
Amateur by life, expert when I'll die...    Bloggie? hierzo!

classicT5

Zijn dat nou V70 stoelen?

Heb je een abonnement bij de poedercoater? :) Wordt erg strak zo en roestmonster gaat weinig plezier aan je beleven.

volvobaksteen

Citaat van: classicT5 op 17-01-2017 10:31:53
Zijn dat nou V70 stoelen?

Heb je een abonnement bij de poedercoater? :) Wordt erg strak zo en roestmonster gaat weinig plezier aan je beleven.
haha ik heb inderdaad abbo voor coaten  die zit 3 panden verderop en dat is me oude baas. Ik straal zelf vaak alles inhangen afdoppen en poederen doet een maat van me.

V70geRwin

Citaat van: volvobaksteen op 17-01-2017 10:40:10
Citaat van: classicT5 op 17-01-2017 10:31:53
Zijn dat nou V70 stoelen?

Heb je een abonnement bij de poedercoater? :) Wordt erg strak zo en roestmonster gaat weinig plezier aan je beleven.
haha ik heb inderdaad abbo voor coaten  die zit 3 panden verderop en dat is me oude baas. Ik straal zelf vaak alles inhangen afdoppen en poederen doet een maat van me.

Handig en wordt mooi zo!  :eusa_clap:

elianmars

Waarom een lichtblauwe trekhaak?  :eusa_shifty:

volvobug

Citaat van: elianmars op 17-01-2017 19:10:58
Waarom een lichtblauwe trekhaak?  :eusa_shifty:

Dan kun je er met fatsoen een smurf op zetten.  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Martijn-V70

Citaat van: volvobug op 17-01-2017 21:07:40
Citaat van: elianmars op 17-01-2017 19:10:58
Waarom een lichtblauwe trekhaak?  :eusa_shifty:

Dan kun je er met fatsoen een smurf op zetten.  :eusa_think:

Een rode trekhaakdop en je hebt meteen grote smurf   ;D

volvobaksteen

Citaat van: Martijn-V70 op 17-01-2017 21:16:55
Citaat van: volvobug op 17-01-2017 21:07:40
Citaat van: elianmars op 17-01-2017 19:10:58
Waarom een lichtblauwe trekhaak?  :eusa_shifty:

Dan kun je er met fatsoen een smurf op zetten.  :eusa_think:

Een rode trekhaakdop en je hebt meteen grote smurf   ;D
klopt het hoofd van grote smurf komt erop met dat mooie rooie mutsje

daarbij waarom zou ik zwart doen dat zijn ze allemaal al
ik hou van anders weet ik tenminste zeker dat ik de enige ben anders ging ik wel een golf tdi rijden

volvobaksteen

Maar ook vandaag weer een kleine update voor de liefhebbers.

Het repareren van de beunhazen oplossingen van de vorige bewoner het welbekende dashboard kastje heeft al een reperatie setje gehad en die was ook stuk dus heeft iemand maar een kilo 2 componenten ergens tussen gesmeerd. echt werkelijk alle bevestigingen of stukken waar materiaal normaal zit was afgebroken.


Ik wist dat de kachelaanjager redelijk vaak jank geluiden maakte deze heb ik ook maar gelijk vervangen voor een frisse de oude stonk ook verbrand en ook maar gelijk de kachel weerstand vervangen kom je dan ook mooi bij

Dus ik zat te denken onder genot van een pilsje hoe gaat ik dit weer sterk en onverwoestbaar maken.
Ping daar had ik het ik had nog een paar panlatten staan daar heb ik een frame van gemaakt en het hele rechterdeel weer versterkt alles zo bijgeschaafd met de slijptol tot dit keurig weer paste :eusa_boohoo: er is overigens van buitenaf niets meer van te zien en alle schroefjes kunnen weer op originele wijze vast gezet worden


Ik had nog een cremekleur deksel liggen die heb ik eraf gehaald en weggegooid zodat ik de achterplaat waar goeie scharnieren aanzaten op me oude front kan hergebruiken uiteraard ook het slot over gebouwd en die werkt weer netjes op de contact sleutel.
Na wat frutselen en zoeken naar alle schroefjes kwam ik met dit resultaat


nadat dit erin zat heb ik ook weer een puntje voor mijn lijst het bovendeel van het dash vervangen voor een goeie of een nieuwe
Omdat er zoals als je op de laatste foto ziet die zit er vernacheld aan 3 bevestigingen zijn er niet meer.
Ook dit komt goed uit want ik moet kabels en 1 slangetje trekken voor oliedruk,olie temperatuur, en zututudruk want er moeten meters in me raamstijl komen.

Ik ben ook druk geweest met stoned zijn van de bezine dampen want ik heb me brandstoftank gespoeld en gereinigd
oh wat kwam daar een zooi uit en af vreselijk


De slangen waren lek door uitdroging en de vulhalsrubber was uitgedroogd want bij 50liter plus piste de brandstof eruit
ook de branstofpomp rubber was compleet vergaan en kwam er in stukjes uit.
Na alle ringen,rubbers en slangen vervangen stond die er weer als nieuw bij
Wachtend op een nieuwe verzwaarde pomp van 380liter per uur


De stap voor morgen intercooler oliekoeler en radiateur weer voor mekaar maken en wat frutsel klusjes


volvobaksteen

Citaat van: Vulk op 17-01-2017 06:45:04
Mooi dat je het zo grondig aanpakt! Dat interieur wordt straks echt knap!
interieur is netter geworden dit is de foto toen het net gebracht was zo kwam het binnen
is nu aantal keren behandeld

leer is weer heerlijk soepel en weer vol glans 1 keer per jaar doen dan scheurd die ook niet op de naden

scotloop

Goed bezig, ziet er echt top uit! :)
Volvo Amazon B18 Aut. 1966
Mazda MX5 NA 1.6 1997
Volvo V70 2.5 20v Aut. 1997

razorx

Mooi bezig hoor!
Voor welke pomp heb jij gekozen?