JT Superflow Catback

Gestart door kennone, 11-02-2017 21:21:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kennone

Ik denk dat ik een JT Superflow catback achter mijn open downpipe wil hangen. Wilde eerst voor een Simons gaan want die zijn erg aantrekkelijk qua prijs. Maar klinken wat mild. Mag van mij iets meer aanwezig zijn. Nu kwam ik op de site van Europeantuning de JT Superflow tegen. En dezen heeft een stuk kleinere middendemper + geen einddemper die je bij Simons wel hebt.
Maar heeft hier iemand ervaring met de JT Superflow uitlaat? En kan mij vertellen of het ook wat is en fatsoenlijk klinkt? Want wil ook weer niet dat de auto als een opgevoerde Honda Civic gaat klinken. Qua prijs is hij met 420,- ook erg netjes.

Sbv

heb het ooit eens op de S70R gehad en heel snel er weer af gehaald. Wat een pest herrie was dat. Nu weer heerlijk standaard en rust in de auto

kennone

Maar in welke zin? Zwaar gebrom/roffel of hoge knetter pruttelpot?

)()()sT

Zelfs met een normale ferrita onder m'n V70 is het bij 2000-2500 toeren een flinke brom.
Nu ik de normale dp. er even onder heb is het iets dragelijker, want met de 3" met racekat was het warm voor mij eigenlijk té.
Maar goed, ieder z'n ding :)

Sbv

Citaat van: kennone op 11-02-2017 21:29:43
Maar in welke zin? Zwaar gebrom/roffel of hoge knetter pruttelpot?
zware brom wat mij hoofdpijn gaf bij 2300-3000 toeren. Nu was het wel een automaat maar toch. Ieder zijn ding. Ik was blij om er vanaf te zijn(na 2 weken)

UserID6342

Buiten de herrie (in mijn ogen dan) die een JT maakt, is de gebruikte kwaliteit ook niet bijzonder.... Er zijn er genoeg die 'm na een jaartje of 3 al weer hebben kunnen vervangen omdat die weggerot was.

rappendaf

SLIK .ik heb net een jt kompleet uitlaat besteld .Net om dat ik het een heerlijk geluid vind heb wel die met 2 dempers gepakt 1 demper leek me wat gek  .Maar na 3 jaar rot sjit .Wat voor de een herie is dat is voor de ander genot .hangt van de mens af
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

JuT5R

Heb hem zelf ook gehad. Geluid is natuurlijk altijd iets persoonlijks, zat een goede brom in. Ik stoor me daar niet aan.

De kwaliteit was echter wel matig. Binnen 3 jaar kon die eronder weg omdat hij verrot was.

Bostel

Ik heb ook een 3" JT gehad met 2 dempers, nu niet meer omdat die inderdaad snel rotten.
Bij mijn wagen hing de originele kat er nog onder en dan valt het geluid heel goed mee, voor mij zelfs wat te weinig. Toen dat er een gat was gerot aan de aansluiting van de middelste demper was dit een mooi excuus om die te vervangen door een rechte buis. Klonk vet maar misschien iets te voor mijn gezinswagen. :)
Natuurlijk was de rest van de catback ook niet meer al te best, dus is nu alles van JT vervangen door eigenbouw en een 3" simons demper en dat is mooi voor mij. Het geeft een donker geluid maar niet te fel.
Maar ik denk dat een open downpipe of met kat ook nog een heel verschil maakt.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

kennone

Ok. Ik word nu ook steeds minder fan van JT.. Misschien nog een optie om de Simons met 2 dempers te pakken en dan de laatste demper te vervangen voor een rechte pijp

)()()sT

Volgens mij is Simons niet heel heel heel veel beter  :eusa_think:

kennone

Ja zo ver ik weet is dat Simons het wel langer volhoud dan 3 jaar. Dus dat is al een plus :P Ferrita is ook nog een optie

Miyel

Nou ja, jongens.. 3 jaar is wel overdreven.. bij mij heeft hij het toch maar mooi 6 jaar vol gehouden :D
Versie met twee dempers.. mooi geluid alleen inderdaad een resonantie (brom) bij ~3000rpm (100km/h).

Nu ook vervangen voor een costum RVS 3" met 2 grote Simons dempers..

Ik zou daar eens naar gaan kijken; losse rvs dempers kosten niet veel, universele (niet Simons) rvs buis en bochten kopen en iemand vinden die het geheel in elkaar kan lassen.. moet je naar mijn idee voor minder dan €700 wel klaar kunnen zijn..
Ter vergelijk; als je nu 420 uitgeeft aan een JT en die over 3 tot 6 jaar weer kunt vervangen ben je duurder uit. En een mooie RVS versie kun je altijd nog los van de auto verkopen!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

rappendaf

als hij het 6 jaar uithoud ben ik tevreden tegen die tijd is mijn 854 t5 schuurvondst oltimer en krijgt het beest een nieuwe rvs  kado van mij
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

peteRRR

Feritta systeem ziet er na een jaar of 10 nog erg goed uit onder de 850,..mankeer nog niets aan.

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla