spontaan alarm guard II

Gestart door Brabeda, 05-03-2017 20:58:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brabeda

Hoi,

Nieuw op het forum en geen verstand van techniek (wel van auto's anders had ik geen 850  ;D).
ik zoek wat hulp, heb een '96 850 estate gekocht met Guard II alarm erop. Soms gaat binnen een minuut na afsluiten met AB het alarm af (vinden de buren leuk als je in de nacht thuis komt). Uitzetten en weer aan met de AB en alles is ok.

Iemand een idee hoe ik mijn alarm definitief uitzet en de cv behoudt?

Alvast bedankt!
Volvo V70 2.5
Volvo 850 2.5
Volvo 740 2.3

cornelis-b

#1
Je kan beter de oorzaak zoeken waarom het alarm af gaar. Hen Heb je ultrasoon sensoren in de auto? Zo ja komt er op een of andere manier wind in de wagen binnen? Je kan ook eens de AB opnieuw inleren op het systeem, wil ook nog wel eens vals alarm verhelpen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

marrrcel

Of de ultrasoon sensoren loskoppelen. Dan blijven alle overige functies van het alarm behouden en grote kans dat je van het vals alarm af bent.

Brabeda

Bedankt voor jullie reactie, ik heb inderdaad 2 sensoren in de auto, zal eens onderzoeken hoe ik die loshaal. Anders de AB opnieuw inleren.

Als er wind oid de oorzaak zou zijn dan lijkt me dat het alarm op allerlei momenten afgaat en niet alleen binnen een minuut na afsluiten van de auto. Ik woon in een nogal winderige omgeving (IJmuiden) dus zou daar zeer veel last van moeten hebben.
Volvo V70 2.5
Volvo 850 2.5
Volvo 740 2.3

maruska

ultrasoon zit met 2 kleine stekkers vast in de sensor module. die kun je weer loskoppelen op de accessoire stekker die weer vastzit aan de kabels naar de bovenkant van je alarm relais. snappez vous ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

cornelis-b

Als je er niet uit komt rij je maar een keer langs in Assendelft.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Brabeda

Ik denk dat ik begrijp wat je zegt, zal van het weekend een poging wagen als het weer een beetje meezit. Anders laat ik me wel weer horen en kom ik naar Assendelft.
Bedankt!
Volvo V70 2.5
Volvo 850 2.5
Volvo 740 2.3

yannick

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn V70 van 1997.
Ga ook maar even de sensoren loskoppelen, nu doe ik steeds de auto vast met de sleutel. Zo is het alarm niet geactiveerd maar is hij wel dicht.

Mijn AB is wel redelijk zielig, ik sta echt tegen de deur vooraleer hij opent. Iemand een idee wat dit kan zijn?

sander69

heb je er al een keer een andere batterij ingedaan?
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Brabeda

Mooi weer geweest dus even onder het dashboard gedoken om het stekkertje uit het relais te trekken.
Werd nog wel wat zoekwerk, maar uiteindelijk tussen de bedrading door het stekkertje gevonden en eruitgehaald.
Alarm is nog niet gegaan en alles functioneerd nog zoals voorheen, dus in elk geval een deels geslaagd missie  :eusa_dance:, nu maar hopen dat ie stil blijft.

Bedankt voor de adviezen!
Volvo V70 2.5
Volvo 850 2.5
Volvo 740 2.3

V70geRwin

Het kan ook heel simpel een mug zijn die sensoren activeert...

cornelis-b

Citaat van: V70geRwin op 13-03-2017 13:04:56
Het kan ook heel simpel een mug zijn die sensoren activeert...

Een mug, vlieg of spinnetje kan heel goed maar het meest waarschijnlijke is een luchtstroom door de auto, bij mijn ex 855R ging het alarm ook te pas en te onpas af en bleek dat de klep die onder het interieurfilter zit niet helemaal goed sloot. Nadat dit was verholpen geen vals alarm meer gehad.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: cornelis-b op 13-03-2017 13:30:50
Citaat van: V70geRwin op 13-03-2017 13:04:56
Het kan ook heel simpel een mug zijn die sensoren activeert...

Een mug, vlieg of spinnetje kan heel goed maar het meest waarschijnlijke is een luchtstroom door de auto, bij mijn ex 855R ging het alarm ook te pas en te onpas af en bleek dat de klep die onder het interieurfilter zit niet helemaal goed sloot. Nadat dit was verholpen geen vals alarm meer gehad.

klopt, heb het ook wel eens gehad met een open raam, goed systeem hoor  ;D

marrrcel

Mooi gefixt Brabeda!

Bij mij waren het echt valse alarmen. Geen luchtstromen, insecten, vergeten kinderen, -huisdieren of tuinkabouters. Nadat ik voor de zoveelste keer 's nachts in mijn badjas naar buiten kon banjeren waren ik en de buurt er wel klaar mee. Sindsdien is het heerlijk stil.

Brabeda

Even een update.

Hij is nog steeds stil ;D
Volgens mij is het gefixt.
Volvo V70 2.5
Volvo 850 2.5
Volvo 740 2.3