855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathijs.

toch maar eens een blog beginnen.

sinds mei vorig jaar rij ik in een 855 T5 al aardig wat dingen aan vervangen en opgeknapt.
heb hiervan wel een klein beetje bij gehouden in het voorstel topic http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81145.0.html

nooit echt veel zin om er een blog over te beginnen maar heb sinds vorige week een nieuwe aanwinst. Een T-5R, de auto waar je als T5 rijder toch stiekem jaloers op bent ;D

het is wel een opknapper. ongeveer 2 jaar geleden is er een keer een lagerschaal kapot gelopen van de drijfstang van een van de cilinder, de vorige eigenaar heeft dit vervangen maar dit heeft niet mogen helpen. de klepstoters zijn er volgens hem ook niet helemaal heelhuids vanaf gekomen.
ondanks dat startte het de motor na 2 jaar stil staan gewoon wel  :eusa_whistle:

van de buitenkant ziet de auto er wel redelijk uit, hier en daar wel wat gebruikers sporen maar niet heel ernstig.
het interieur daar in tegen kan wel een goede opknap beurt gebruiken.
zo stond hij er bij toen ik voor de eerste keer ging kijken



thuis aangekomen



nog een foto van mn T5 :eusa_angel:



deze week dus begonnen met het schoon maken van de T-5R
al snel besloten om de stoelen en bank er uit te halen, wat een zooitje :eusa_sick:





wat het strijdplan voor de T-5R gaat worden is nog niet helemaal duidelijk. het was namelijk een redelijk impulsieve aankoop, was helemaal niet opzoek naar een T-5R maar kon deze eigenlijk niet laten staan

tot zover,
als er wat gebeurd aan de T5 of T-5R zal ik het posten.

groet,
Mathijs.

yannickdv

Die staat er strak bij! Lekker he, even goed schoonmaken. Trek ook graag de tapijten er uit om daar onder een compleet strand weg te halen.

Leuke klus! Succes :)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

sander69

ziet er idd uit als een mooi exemplaar, waar zeker iets moois van te maken is.
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

MikeyQR

Erg leuk dat je nu ook een BLOG bij gaat houden van de T-5R, opknappen is wel dankbaar werk bij deze 850's, zeker als het een T-5R betreft ook nog eens! :D

Gaat vast goed komen met deze T-5R.

Die van mij is al een heel eind nu, nu rest mij nog om de R bumper spuiten en de stoelzitting vervangen en nog wat klein werk. ;)

drdre

Wat een wasbeurtje niet kan doen.. leuke auto. Nou nog motorisch aanpakken.. Ben zelf ook met een T-5 projectje bezig.

sander69

je hebt ook wel de ruimte om iets te doen zie ik..
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Mathijs.

Citaat van: yannickdv op 15-03-2017 22:24:03
Trek ook graag de tapijten er uit om daar onder een compleet strand weg te halen.


dat moet idd ook nog gebeuren, nu het interieur er toch  uit is  ;)

Citaat van: sander69 op 15-03-2017 22:31:44
ziet er idd uit als een mooi exemplaar, waar zeker iets moois van te maken is.

je hebt ook wel de ruimte om iets te doen zie ik..

tnx! ja daar heb ik geluk mee, moet nog ruimte gaan maken in de schuur zodat hij nog naar binnen kan voor het echte sleutel werk

Citaat van: MikeyQR op 15-03-2017 22:45:10
Gaat vast goed komen met deze T-5R.

Die van mij is al een heel eind nu, nu rest mij nog om de R bumper spuiten en de stoelzitting vervangen en nog wat klein werk. ;)

ik ga mn best doen. die van jou is idd al erg netjes, erg mooi om te zien! :eusa_clap:

Citaat van: drdre op 15-03-2017 22:50:46
Wat een wasbeurtje niet kan doen.. leuke auto. Nou nog motorisch aanpakken.. Ben zelf ook met een T-5 projectje bezig.

zeg dat wel, knapt die gelijk al een stuk van op. oke heb je daar toevallig ook een blog van?

drdre

Jazeker, weliswaar niet heel aktief, maar daar zal ik binnenkort weer eens verandering in gaan brengen..:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,83759.0.html

Mathijs.


De binnen kant is bijna leeg een schoon, wat ben ik een bult zand en honden haar tegen gekomen :eusa_sick:

auto ruikt nu gelukkig wel weer een stuk frisser van binnen. alleen de bekleding van de achterklep en de hemel zitten er nog in, deze wil ik er ook nog af halen om te reinigen.
net als de rest van de bekleding die gereinigd moet worden, ik dacht zelf om tapijtreiniger van HG te halen dit dan met een borstel in de bekleding te wrijven en het dan met een hogedrukreiniger schoon te spuiten. daarna goed laten drogen en schoon. of is dit iets te lomp en gaat dit niet werken? :eusa_whistle:
heb nog niet echt veel ervaring met dit soort klusjes
heeft iemand hier tips voor? of kan ik het beter weg brengen en laten reinigen?

voor de rest moet er nu even ruimte gemaakt worden in de schuur zodat de auto naar binnen kan, dan wil ik langzaam gaan beginnen met het demonteren van het blok. en zoeken naar een goed 2.3 T5 blok

nog wat beeld bij het verhaal ;D

de binnenkant, dit was na dat ik al een stofzuiger zag vol had weg gezogen :-\





wel uniek  ;D



velgjes kunnen wel een opknap beurt gebruiken



regen gootjes :eusa_dance:



De T5 moet binnenkort voor de APK dus hoop dat deze zonder problemen door komt, dan kan ik daar weer een jaartje mee roffelen :eusa_dance:






MikeyQR

Wat je velgen aangaat dat kan je heel mooi en makkelijk zelf doen.
Ik ga dat ook bij mijn T-5R doen, spuitbus van motip haal ik altijd bij de brezan, de kleur moet je zelf bepalen uiteraard ieder zijn smaak.

Mijn velgen zitten niet slecht in de lak maar ze zijn te licht vind ik zelf.
Hier post ik ook wel wat over en maak er foto's van. ;)

volvobaksteen

ff laten coaten denk kost 200 euro  en staat wat netter ook op de lange duur krijg je mooi stalenboek met kleurtjes

Mathijs.

Citaat van: MikeyQR op 22-03-2017 22:08:49
Wat je velgen aangaat dat kan je heel mooi en makkelijk zelf doen.
Ik ga dat ook bij mijn T-5R doen, spuitbus van motip haal ik altijd bij de brezan, de kleur moet je zelf bepalen uiteraard ieder zijn smaak.

Mijn velgen zitten niet slecht in de lak maar ze zijn te licht vind ik zelf.
Hier post ik ook wel wat over en maak er foto's van. ;)

Moet eerst een velg van de T5 Doen, een daar van heeft fikse stoeprand schade al sinds ik de auto heb. omdat het mn daily driver is en geen extra set velgen had nooit aan toe gekomen. erger me hier dus al bijna een jaar kapot aan  :eusa_wall:
T-5R velgen komen deze maand onder de T5 en dan kan kan eerst die velg opgeknapt worden
dit wil ik gewoon bij een spuiter laten doen om kleurverschil zo minimaal mogelijk te houden, ik wil dan gelijk gaan vragen wat een een hele set laten spuiten kost, als dat niet te duur is laat ik ze spuiten maar heeft geen haast

ben benieuwd hoe jou velgen gaan worden, twijfel bij mij nog over de kleur.

Citaat van: volvobaksteen op 23-03-2017 19:03:56
ff laten coaten denk kost 200 euro  en staat wat netter ook op de lange duur krijg je mooi stalenboek met kleurtjes

wil even gaan kijken wat spuiten kost.. miss coaten, das natuurlijk wel super strak

volvobaksteen

dat geknoei met spuitbusjes ziet er een week leuk uit totdat je je velg een keer goed aan het boenen bent. kan je weer opnieuw beginnen.

Mathijs.

Citaat van: volvobaksteen op 23-03-2017 22:19:41
dat geknoei met spuitbusjes ziet er een week leuk uit totdat je je velg een keer goed aan het boenen bent. kan je weer opnieuw beginnen.


Jaa ik bedoel professioneel laten spuiten gewoon door een bedrijf, niet zelf met de spuitbus

mymac

Leuk om te zien! Succes met je werkzaamheden. Wat een verschil al hè, zo'n schoonmaakbeurt...
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus