855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miyel

Citaat van: Mathijs. op 15-09-2018 15:49:50
Ik was savonds laat nog wat aan het rondstruinen op marktplaats en kwam een heel strak orgineel T-5R interieur tegen, perfect voor mijn project. .....
Vorige week zondag opgehaald en maandag en dinsdag avond er in gezet

Ben jij mij voor geweest?!  >:(   >:(   >:(                                   ;) ;D
Ik kreeg een mailtje van marktplaats; 'er is in de afgelopen 24 uur een nieuwe advertentie geplaatst in jou zoekopdracht'.. Ik kijken, wow! een heel strak T-5R interieur.. maar al gereserveerd  :eusa_wall:

Ik grijp ook overal naast  :-\

Maare .. goed bezig hoor!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Died850

#196
Lekkere update van je BLOG!
Dat spuiten is goed gelukt, hoeveel lagen lak en blanke lak heb je gebruikt? En daarna nog gepolijst?
Dat verse interieur is ook een lekkere vangst! En heerlijk laag zoals je T-5 er bij staat met de schroefset  8).
Alleen lijkt het nou alsof de driem een beetje lossig zit tussen de nokkenassen of staat er nog geen spanning op? Verder wel een lekkere werkplaats zo te zien  :eusa_drool:!

Mathijs.

Citaat van: volvobug op 15-09-2018 16:05:20
Lekker bezig geweest en interieur is wel een mazzeltje zeg, ziet er erg goed uit!

dankje, ben er dan ook erg blij mee!

Citaat van: Vulk op 15-09-2018 19:05:51
Goed bezig! Beetje bij beetje wordt het wel een heel knappe auto zo!

dankje! jup niet het snelste project hier van het forum, maar we gaan rustig door  ;D


Citaat van: Miyel op 15-09-2018 19:06:08
Ben jij mij voor geweest?!  >:(   >:(   >:(                                   ;) ;D
Ik kreeg een mailtje van marktplaats; 'er is in de afgelopen 24 uur een nieuwe advertentie geplaatst in jou zoekopdracht'.. Ik kijken, wow! een heel strak T-5R interieur.. maar al gereserveerd  :eusa_wall:

Ik grijp ook overal naast  :-\

Maare .. goed bezig hoor!

jaa ik was dus ook bang dat dat bij mij zou gebeuren, gelijk savonds al bericht gedaan maar was bang dat het ook voor mij weg gekaapt zou worden. alleen dit keer had ik geluk!

dankje!



Citaat van: Died850 op 15-09-2018 19:42:10
Lekkere update van je BLOG!
Dat spuiten is goed gelukt, hoeveel lagen lak en blanke lak heb je gebruikt? En daarna nog gepolijst?
Dat verse interieur is ook een lekkere vangst! En heerlijk laag zoals je T-5 er bij staat met de schroefset  8).
Alleen lijkt het nou alsof de driem een beetje lossig zit tussen de nokkenassen of staat er nog geen spanning op? Verder wel een lekkere werkplaats zo te zien  :eusa_drool:!

ik heb de verf bij nonpaints.com gekocht



2k lak dus blanke lak was niet nodig, ik heb van deze 2k lag 3 lagen gebruikt.
ik heb de achterklep wel gepolijst maar de spiegelkappen niet, op de achterklep had ik ook een klein beetje last van een sinaasappel huidje, maar die is nog wel weg te poetsen.
klopt, D riem staat daar nog niet op spanning, als je goed kijkt kun je op de foto zien dat het pinnetje nog in de spanner zit ;D



Died850

Aha, ga ik daar ook eens kijken voor wat lak. Mag ook weer gaan spuiten deze winter.

Nu ik inderdaad goed kijk naar de spanner zie ik t pinnetje nog zitten ja ;D.

Tdi-R

Vind m op die tritons wel gruwelijk dik ;)
Volvo V70 1999 TDI-R aka KKB

Mathijs.

Citaat van: Died850 op 15-09-2018 19:59:28
Aha, ga ik daar ook eens kijken voor wat lak. Mag ook weer gaan spuiten deze winter.

Nu ik inderdaad goed kijk naar de spanner zie ik t pinnetje nog zitten ja ;D.

oke, kan kan ik je de lak van nonpaint wel aanraden tis mij goed bevallen en heb weer een bestelling gedaan.

Citaat van: Tdi-R op 15-09-2018 22:39:09
Vind m op die tritons wel gruwelijk dik ;)

ik stiekem ook wel, de velgen zijn van een kameraad van mij. hij heeft zelf nu geen volvo meer dus wie weet neem ik ze wel over om later eens op te knappen want dat is wel nodig. helaas op het moment financieel wel andere prioriteiten met de volvo ;D

Miyel

Non-paint is goed.. vorig jaar twee bussen besteld. Om de 2k te mengen moet je de bus activeren door een knop in te drukken. 1 fles weigerde, hebben ze kostenloos een nieuwe opgestuurd.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

The Volvoboy

Zo, je bent lekker bezig! Dat interieur ziet er strak uit zeg, keurig! :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Mathijs.

de laatste weken wel weer lekker door geklust in de avond uurtjes

vooral bezig geweest met het mooi maken van de volvo. helaas ook nog wat werkzaamheden gehad die ik van te voren niet gepland had.. :eusa_snooty:

als eerst heb ik de voorbumper opgeknapt en gespoten met nog wat meer plastic kapjes



scheurtje gerepareerd











de rest van de gespoten delen



Boven dek ook gespoten



erg blij met het resultaat :angel:

ook nog even nieuwe wielkuipen er in



en toen leken de sideskirts en motorkap wel erg lelijk bij de rest..

die van de slopen zijn nog wel netjes dus maar even wisselen dan, maar beginne bij de t-5r
sideskirts dr van en toen vond ik dit, iets waar elke auto liefhebber bang voor is..  :eusa_wall: maarja nu we weten dat het er zit maar gelijk aanpakken



dit was de enigste plek die echt helemaal door gerot was.. voor de rest nog 3 slechte plekken gevonden, aan beide zijden 2 :eusa_snooty:



slijpen, dan worden de gaten wel erg groot voordat je weer een beetje goed materiaal tegen komt



malletje maken



klaar om te lassen



en weer dicht ;D












wielkasten ook maar mee pakken, plus die plek voor de wielkast die is gelukkig nog wel hard en heb ik gewoon kunnen stralen die moet ik nog plamuren en spuiten

wielkasten in de tectyl





ook in de tectyl



en nog een plaatje van de bumper omdat ik em nu gewoon zo mooi find :eusa_shifty:

voor de rest wacht ik nog steeds op de wielen en krijg ik de mistlampen en ruitenwisser sproeiers nog niet aan de gang, ook nog niet echt tijd aan besteed.

word vervolgd ;D


Miyel

Sow.. beste gaten in de dorpels.. blij dat ik mijne al los heb gehad en weet dat ik het niet zo erg heb op die plek, krijg het er benauwd van!

Maar gelukkig lijk jij er niet veel moeite mee te hebben het op te lossen, lekker bezig!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

marc-850

Ik ga morgen ook maar eens die dorpels verwijderen en kijken wat ik daar aantref.

Heb je trouwens die bumper zelf gespoten, met een spuitbus?? Mooi strak!

Vulk


de Boeing

Goed bezig! en idd, knikkerbus verf of professioneel laten doen?

Ik word onrustig als ik die dorpel foto's zie (wil eigenlijk die van mij nu ook verwijderen/inspecteren).

Had je originele nieuwe modderkuipen geplaatst? (want zie dat skandix ook een aftermarket variant heeft...)

Mathijs.

Citaat van: Miyel op 06-10-2018 19:00:42
Sow.. beste gaten in de dorpels.. blij dat ik mijne al los heb gehad en weet dat ik het niet zo erg heb op die plek, krijg het er benauwd van!

Maar gelukkig lijk jij er niet veel moeite mee te hebben het op te lossen, lekker bezig

kreeg het er zelf ook benauwd van :eusa_sick:
even een keer slikken en weer aan het werk. tis een groot leer project voor mij.

mooi dat die van jou er niet zoveel last van heeft!

Citaat van: marc-850 op 06-10-2018 19:08:58
Ik ga morgen ook maar eens die dorpels verwijderen en kijken wat ik daar aantref.

Heb je trouwens die bumper zelf gespoten, met een spuitbus?? Mooi strak!

het het eigenlijk helemaal niet gepland om ze te verwijderen maar achteraf maar blij van dat ik het wel gedaan heb en het nu weer goed is! wil die van mn t-5 nu ook een keer gaan bekijken

ja 2k spuitbus van nonpaints.com, paar posts hierboven staat wel een foto
t moet nog wel even gepolijst worden, nu wel heel iets een sinaasappelhuid.

Citaat van: Vulk op 07-10-2018 09:30:47
Netjes aangepakt zo!

tnx ;D

Citaat van: de Boeing op 07-10-2018 09:49:33
Goed bezig! en idd, knikkerbus verf of professioneel laten doen?

Ik word onrustig als ik die dorpel foto's zie (wil eigenlijk die van mij nu ook verwijderen/inspecteren).

Had je originele nieuwe modderkuipen geplaatst? (want zie dat skandix ook een aftermarket variant heeft...)

t was voor mij ook echt even schrikken maar nu zeker blij dat ook daar alles weer hard is!

origineel bij de dealer gehaald, maat van mij heeft er ook aftermarket in zitten maar die pasvorm is niet zo goed en het materiaal is veel harder/ minder flexibel. deze kwamen vgm bij autodoc weg

Mathijs.

Aanschouw hier de lelijkste titans ooit.. :eusa_wall:



gevraagd om antraciet grijs. deze foto hier onder nog laten zien en dat moest helemaal goed komen volgens hun.



na 3 weken eens gebeld maar waren nog niet klaar, ze hebben nog eens mn 06 genoteerd en na 4 weken nog niet gehoord te hebben maar weer eens gebeld.
ja hoor de velgen lagen al 3 weken klaar en ze wisten niet meer van wie ze waren en welke banden er op moesten... :eusa_think: nog gevraagd of ze ze dan wel in de juiste kleur hadden en volgens hun waren ze antraciet grijs.

maandag zouden de banden binnen komen. ik verheugde me erg op de vers gecoate velgen me nieuwe rubber dus dinsdag na het werk gelijk opgehaald.
toen ik ze zag heb ik met ongeloof staan kijken en gezegd dat het niet echt was wat ik er van verwacht had. maar was er zo klaar mee dat ik ze in de T-5 heb gegooid en naar huis ben gegaan... achteraf nooit mee moeten nemen maar was dr zo klaar mee na die 9 weken wachten.
was van plan ze ergens anders opnieuw te laten coaten maar dat is natuurlijk ook onzin na al genoeg betaald te hebben.

vanmorgen vroeg gelijk weer gebeld hoe het opgelost kon worden en ze zouden de coater bellen voor overleg, nogmaals mn 06 genoteerd en de rest van de dag niks weer gehoord.

mn motivatie is op het moment erg ver te zoeken.

dit wou ik even van me af schrijven, jullie hebben dr waarschijnlijk niet veel aan behalve dat het tempo er de komende weken niet echt in zal zitten hier :eusa_silenced: