855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathijs.

#30
Net obd1 A1 uitgelezen.

foutcodes:

3-2-2 (onjuiste overbrengingsverhouding), 1-1-4 (Breuk in stroomkring programma kiezer) en 3-1-3 (onjuist signaal van schakelstandsensor) >:(

hier zondag nog maar eens naar kijken..


de Boeing

oei, minder

Hoeveel ATF heb je erin gedaan? want bij mijn revisie bak (ook volledig leeg) had ik er 5 liter ingedaan tijdens de opbouw en montage van de bak/motorcombi (mooi op max) maar toen had de motor nog niet gedraaid. Na eerste start deed de aandrijving ook niks en er moest nog bijna 5l bij voordat die weer op max stond ... (en aandrijving had)

arjenT5R

Citaat van: de Boeing op 14-07-2017 19:19:00
oei, minder

Hoeveel ATF heb je erin gedaan? want bij mijn revisie bak (ook volledig leeg) had ik er 5 liter ingedaan tijdens de opbouw en montage van de bak/motorcombi (mooi op max) maar toen had de motor nog niet gedraaid. Na eerste start deed de aandrijving ook niks en er moest nog bijna 5l bij voordat die weer op max stond ... (en aandrijving had)

Dat klopt gaat ook bijna 10 liter in. Zit een liter of 5 in de koppelomvormer en een liter of 4,5 in de rest.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

er zat nog wel wat in en ook na stationair draaien stond die nog wel op max. dus tijdens rijden is het misschien wat gezakt maar zit nu nog niet onder het minimum van "koude" stuk aan de peilstok (bak zal nog niet afgekoeld zijn). maar nieuw olie word geregeld en zal weer helemaal op pijl gebracht worden.

hopen dat dit help.

ook ga ik even zoeken waar de foutmeldingen vandaan komen..

iemand hier nog tips voor?


KIM

Heb je de PNP switch goed afgesteld?

arjenT5R

#35
Je weet hoe je moet pijlen peilen?

Je moet eerst door alle standen heen he volgens t boekje  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

Citaat van: KIM op 14-07-2017 20:01:47
Heb je de PNP switch goed afgesteld?

ben bang van niet, heb alles gewoon terug gemonteerd maar niks afgesteld :-[
ik ga even research doen!

Citaat van: arjenT5R op 14-07-2017 20:04:54
Je weet hoe je moet pijlen peilen?

Je moet eerst door alle standen heen he volgens t boekje  ;D

ik ga hier zondag even rustig voor zitten, ik denk niet dat ik het helemaal goed het gedaan :eusa_silenced:

Mathijs.

nou de PNP switch gister uit elkaar gehaald, ziet er behoorlijk versleten uit naar mijn idee.
ik heb alle contacten weel netjes opgeschuurd en alles terug gemonteerd.
helaas.. geen resultaat >:(



olie staat op het minimum, maar ik kan me toch haast niet voorstellen dat allen daardoor het hele aandrijving niks meer doen? ???
morgen komt er meer olie binnen en ga ik em bij vullen, kijken of dat verschil maakt

iemand nog tips? wat kan ik nog meer controleren?
of kan een koppelomvormer/automaatbak zo vanuit het niet helemaal kapot zijn? :eusa_think: lijkt me nog heel raar, aangezien ik totaal geen rare geluiden heb gehoord, behalve het toerental die naar de begrenzer toe schoot toen ik de aandrijving verloor.

voor de rest nog een beetje goed nieuw, de R velgen zijn er weer en zien er weer super strak uit. geen stoeprand schade meer te bekennen :eusa_angel:


V70geRwin

Pijl je de olie wel volgens het boekje?

Dat is met draaiende motor, de keuzehendel 8 seconden in elke versnelling houden totdat je deze allemaal gehad hebt. Dan in P en na 2 minuten pijlen. Het liefst met hete olie maar dat is nu lastig natuurlijk.

Mathijs.

Citaat van: V70geRwin op 19-07-2017 21:13:52
Pijl je de olie wel volgens het boekje?

Dat is met draaiende motor, de keuzehendel 8 seconden in elke versnelling houden totdat je deze allemaal gehad hebt. Dan in P en na 2 minuten pijlen. Het liefst met hete olie maar dat is nu lastig natuurlijk.

gister mn 850 boekje er bij gehad maar dat is wel heel stom als ik hier overheen heb gelezen... nog extra gekeken of er een speciale manier van pijlen was...

morgen maar even goed peilen dan  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

tnx voor de uitleg gerwin!

V70geRwin

Citaat van: Mathijs. op 19-07-2017 21:18:19
Citaat van: V70geRwin op 19-07-2017 21:13:52
Pijl je de olie wel volgens het boekje?

Dat is met draaiende motor, de keuzehendel 8 seconden in elke versnelling houden totdat je deze allemaal gehad hebt. Dan in P en na 2 minuten pijlen. Het liefst met hete olie maar dat is nu lastig natuurlijk.

gister mn 850 boekje er bij gehad maar dat is wel heel stom als ik hier overheen heb gelezen... nog extra gekeken of er een speciale manier van pijlen was...

morgen maar even goed peilen dan  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

tnx voor de uitleg gerwin!

Hoop voor je dat het verbetering brengt na al het werk...

Mathijs.

olie nu op pijl, ging ongeveer nog 0,8L bij.
en nog steeds helemaal geen aandrijving, geen foutcodes op A1, alleen op A7 foutcode 1-3-2 (Toerentalsensorsignaal ontbreekt). deze kan ik resetten maar komt gelijk weer terug.
toerenteller op het dashboard werkt gewoon.

vgm werkt de pnp switch ook gewoon goed, de oranje pijl begint te branden in de juiste 2 standen.

alleen 0,0 aandrijving... :'( :'(


Died850

Gaat je pook wel op en neer? zeg maar van P naar L en weer terug en klikt deze dan mooi vast in alle versnellingen en voelt de pook niet vaag aan (zegmaar dat het voelt alsof ie niet goed in de geselecteerde versnelling zit)?

En daarbij, wel alles aangesloten op je bak aan kabeltjes? Gezien een missend signaal volgens de computer.

Mathijs.

jaa pook gaat op en neer, en klikt ook wel vast. voelt allemaal goed aan.

jaa alles is aangesloten, gister nog gecontroleerd..

nu vakantie maar weet niet waar ik moet beginnen met zoeken waar het probleem vandaan komt.. :(

of het moet echt de automaat bak zelf zijn die de geest heeft gegeven.. :eusa_think:

vincen tdi

Niet stiekem wat koelvloeistof bij de olie gekomen ?
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D