855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Died850

Het had dan namelijk kunnen zijn dat het bracket op de bak met de kabels eraan los was gekomen. Ook last van gehad na motor terug bouwen. Aandrijfassen zitten wel allemaal er goed in?

Mathijs.

Citaat van: vincen tdi op 21-07-2017 15:03:21
Niet stiekem wat koelvloeistof bij de olie gekomen ?

dit was voor de tijd wel het geval vgm, de kleur van de olie die uit de bak kwam toen ik het blok demonteerde was baby roze, nog yogi drink!
daarom heb ik de bak ook zelf door gespoeld en nu is de kleur van de olie weer goed en geen koelvloeistof meer in de bak voor zover ik kan zien aan de peilstok.
kan dit via de koeler lekken?
er zit nu namelijk een zgan koeler op!

Mathijs.

Citaat van: Died850 op 21-07-2017 17:56:03
Het had dan namelijk kunnen zijn dat het bracket op de bak met de kabels eraan los was gekomen. Ook last van gehad na motor terug bouwen. Aandrijfassen zitten wel allemaal er goed in?

nee die zit goed vast, deze heb ik tijdens het controleren van de pnp switch goed vast gezet.

jup aandrijf assen zitten goed.

Died850

Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 17:58:09
Citaat van: vincen tdi op 21-07-2017 15:03:21
Niet stiekem wat koelvloeistof bij de olie gekomen ?

dit was voor de tijd wel het geval vgm, de kleur van de olie die uit de bak kwam toen ik het blok demonteerde was baby roze, nog yogi drink!
daarom heb ik de bak ook zelf door gespoeld en nu is de kleur van de olie weer goed en geen koelvloeistof meer in de bak voor zover ik kan zien aan de peilstok.
kan dit via de koeler lekken?
er zit nu namelijk een zgan koeler op!

Jep dit kan via de koeler lekken, bij een turbo zit zowel de motor olie koeler als de automaat olie koeler en de kvs koeler in een

Mathijs.

Citaat van: Died850 op 21-07-2017 18:02:03
Jep dit kan via de koeler lekken, bij een turbo zit zowel de motor olie koeler als de automaat olie koeler en de kvs koeler in een

oke dit was vgm het probleem bij de vorige koeler, de vorige eigenaar heeft de koeler al vervangen.
hij raadde mij ook aan om de olie van de bak te vervangen.
dit heb ik gedaan en de bak heeft het even gedaan zonder problemen, en deze koeler lekt voor zover ik weet niet dus dit kan het probleem niet zijn lijkt mij.

arjenT5R

Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Mathijs.


Citaat van: freefall op 21-07-2017 18:59:29
Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:

fuck, wat is hier het probleem van? heb namelijk wel eerst de koppelomvormer op de ankerplaat gemonteerd  :eusa_silenced:

dan zal het nu wel goed mis zijn dus  :eusa_wall:

freefall

Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:07:15

Citaat van: freefall op 21-07-2017 18:59:29
Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:

fuck, wat is hier het probleem van? heb namelijk wel eerst de koppelomvormer op de ankerplaat gemonteerd  :eusa_silenced:

dan zal het nu wel goed mis zijn dus  :eusa_wall:
Dan is er grote kans dat je je oliepomp kapot gedrukt hebt :eusa_sick:

Dus waarschijnlijk weer je motor en bak demonteren en duimen dat het meevalt.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Mathijs.

Citaat van: freefall op 21-07-2017 19:12:14
Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:07:15

Citaat van: freefall op 21-07-2017 18:59:29
Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:

fuck, wat is hier het probleem van? heb namelijk wel eerst de koppelomvormer op de ankerplaat gemonteerd  :eusa_silenced:

dan zal het nu wel goed mis zijn dus  :eusa_wall:
Dan is er grote kans dat je je oliepomp kapot gedrukt hebt :eusa_sick:

Dus waarschijnlijk weer je motor en bak demonteren en duimen dat het meevalt.

ik lees het net jaa...
dat word idd weer demonteren dan. wat stom dat ik dit verkeerd heb gedaan. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: >:( >:(
heb het op de manier gedemonteerd zoals ik het nu ook gemonteerd heb. monteren ging allemaal behoorlijk makkelijk dus ging er vanuit dat het wel goed zat, niet dus. volgende keer eerst goed kijken hoe ik het moet demonteren ipv er zomaar weer terug op kwakken..

arjenT5R

Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:07:15

Citaat van: freefall op 21-07-2017 18:59:29
Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:

fuck, wat is hier het probleem van? heb namelijk wel eerst de koppelomvormer op de ankerplaat gemonteerd  :eusa_silenced:

dan zal het nu wel goed mis zijn dus  :eusa_wall:

Afraid so m8... die kan terug naar autrans
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:18:45
Citaat van: freefall op 21-07-2017 19:12:14
Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:07:15

Citaat van: freefall op 21-07-2017 18:59:29
Citaat van: arjenT5R op 21-07-2017 18:46:47
Heb je de boutjes van de ankerplaat aan de koppelomvormer wel goed vast zitten enzo? En heb je wel de bak en koppelomvormer tegelijk gemonteerd? Niet eerst de koppelomvormer op de ankerplaat en daarna de bak er overheen gedrukt?
Dan heb je behoorlijke kans op oliepomp schade enzo zal maar niet teveel in detail treden   :eusa_think:
Hierop voortbordurend, toen je de bak terug plaatste, kon deze makkelijk tegen het blok aan of heb je de bak moeten "helpen"? Er is al wel eea geschreven over het terugplaatsen van de koppelomvormer, en als het mis gaat is het goed mis helaas. Hopelijk nu niet het geval.
@Arjen Ik denk dat je dat toch wel hoort als de boutjes eruit lopen.  :eusa_think:

fuck, wat is hier het probleem van? heb namelijk wel eerst de koppelomvormer op de ankerplaat gemonteerd  :eusa_silenced:

dan zal het nu wel goed mis zijn dus  :eusa_wall:
Dan is er grote kans dat je je oliepomp kapot gedrukt hebt :eusa_sick:

Dus waarschijnlijk weer je motor en bak demonteren en duimen dat het meevalt.

ik lees het net jaa...
dat word idd weer demonteren dan. wat stom dat ik dit verkeerd heb gedaan. :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: >:( >:(
heb het op de manier gedemonteerd zoals ik het nu ook gemonteerd heb. monteren ging allemaal behoorlijk makkelijk dus ging er vanuit dat het wel goed zat, niet dus. volgende keer eerst goed kijken hoe ik het moet demonteren ipv er zomaar weer terug op kwakken..


Met demonteren ook de koppelomvormer in de bak laten zitten. Dan is er de minste kans op schade aan de pomp of keerringen.  Het blijft een heel karwei helaas. :eusa_whistle:
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

arjenT5R

Ja precies altijd de koppelomvormer aan de bak laten zitten. Pas als je m ernaast hebt kun je m er af pakken.

Zit zelfs een speciaal gat zodat je de torxjes los kunt draaien...  :o
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

Oke, iig bedankt allemaal voor het mee denken! het probleem is nu dus gevonden, een iets groter probleem als ik zelf gehoopt had helaas.

aankomend weekend eerst de T5 maar eens klaarmaken voor vakantie en daarna het blok van de T-5R maar weer demonteren.

en dan zien we na de vakantie wel weer verder hoe het met de automaatbak is

arjenT5R

Citaat van: Mathijs. op 21-07-2017 19:39:42
Oke, iig bedankt allemaal voor het mee denken! het probleem is nu dus gevonden, een iets groter probleem als ik zelf gehoopt had helaas.

aankomend weekend eerst de T5 maar eens klaarmaken voor vakantie en daarna het blok van de T-5R maar weer demonteren.

en dan zien we na de vakantie wel weer verder hoe het met de automaatbak is

Vervroegde ombouw naar handbak?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!