855 T-5 Holset HX35 & 740 T-5RWD

Gestart door Mathijs., 15-03-2017 22:18:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mathijs.

jaa ze zijn gecoat bij Docter stralen & poedercoaten enschede. kleur is een black chrome, welke kleurcode weet ik zo niet dat zou ik moeten na vragen.

velgen net nog even weg kunnen brengen en denk dat ik ze maandag weer op kan halen.

KIM

Echt supermooi!
Adresje ga ik even noteren. Nog 1 wintertje op de Titans zoals ze nu zijn; dan moeten er toch ook andere banden op. Dan kunnen ze van de zomer mooi in die kleur gecoat worden.
Wellicht kan ik jouwe voor die tijd nog op een meeting zien.

razorx

Fijn dat je het velgendrama achter je kunt laten. Ze zijn heel mooi geworden.
Complimenten voor je spuitwerk!

Mathijs.

Citaat van: KIM op 08-12-2018 15:10:27
Echt supermooi!
Adresje ga ik even noteren. Nog 1 wintertje op de Titans zoals ze nu zijn; dan moeten er toch ook andere banden op. Dan kunnen ze van de zomer mooi in die kleur gecoat worden.
Wellicht kan ik jouwe voor die tijd nog op een meeting zien.

ben er ook erg blij mee, ben erg benieuw hoe het op de auto gaat staan.
ben nog wel van plan wat meetings te gaan als die klaar is ;D

Citaat van: razorx op 08-12-2018 16:18:56
Fijn dat je het velgendrama achter je kunt laten. Ze zijn heel mooi geworden.
Complimenten voor je spuitwerk!

jaa blij dat ze nu klaar zijn, dankje!

Mathijs.

vraagje,

ik heb mn bovendek vervangen na een versie zonder passagiers airbag, dit had die eerst wel.
kreeg ik uiteraard foutcodes.
212
222
223

toen het stekkertje die naar de airbag gaat doorverbonden.
alleen hou ik dan nog foutcode 223 (Passenger airbag short circuit to ground)

ik kan er niet veel over vinden, alleen wat over dummy's die bij de dealer te krijgen zouden moeten zijn (272342), of over een weerstandje. ik kom er alleen zelf niet uit :eusa_shifty:


moet toch vast wel eens eerder gedaan zijn. of mensen met een sportstuur zonder airbag. neem aan dat je dan ook een srs lampje krijg

razorx

Je hebt een 4ohm 5Watt weerstandje nodig ;)

arjenT5R

ff de weerstand van de originele plofzak meten en dat weerstandje er in stoppen.

of als je niet durft ff met regelbare weerstand wat standen proberen :P

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

top bedankt voor de snelle antwoorden. dit gaan we deze week proberen!

Mathijs.


Mathijs.

weinig gepost de laatste tijd hier dus even een update.

laatste tijd bezig geweest met het polijsten van de auto, dit had ik zelf nog nooit eerder gedaan dus was een leuke uitdaging.
heel wat avondjes aan het polijsten geweest maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf.
na het polijsten de auto helemaal in de CarPro keramische coating. ook een hele klus



de ramen allemaal gedaan met Carpro flyby30



en met het mooie weer van dit weekend maar wat wezen toeren en een aantal foto's gemaakt :angel:






moeten nog wel wat dingen gebeuren voordat de T-5R als daily gebruikt gaat worden

- airbag lampje (juiste weerstand zoeken)
- ruitensproeierpomp achter
– uitlaat eindstuk
– speakers achter nieuw
– rugleuning verstelling bestuurdersstoel
– emblemen op de achterklep
- interieur filter
- grill
- apk :eusa_shifty:
- airco laten afvullen
- uitdeuken

zal nog wel wat dingen vergeten zijn  :P




Mathijs.

weer wat dingen gedaan

rugleuning verstelling bestuurders stoel gemaakt, ook gelijk de stoelverwarming. bij beide stoelen een stekertje van de thermostaat los.



speakers in de achterste deuren ook vervangen. tweeters en speakers voor waren deze zomer al vernieuwd (nooit gepost vgm :eusa_shhh:)










mooi zuiver geluid nu weer

interieur lampjes van de schakelaars en ecc vervangen. nu is alles nieuw



nog wat meer nieuwe onderdeeltjes binnen gekregen en gemonteerd



toen nog een echt klusje en dat waren de laatste rubbers die nog niet vervangen waren aan het onderstel. was ik eerst niet van plan te doen en zag er wat tegen op om er aan te beginnen maar erg blij met het resultaat. auto stuurt nu nog stakker en is stiller op klinker wegen.











viel uit eindelijk beste mee, had er zelf wat gereedschap voor gemaakt en toen ik de slag te pakken had ging het allemaal best snel

daarna de stabilisatorstang er onder uit



oude rubbers er af en even een nieuw laagje verf er op



en gemonteerd met de nieuwe rubbers



ook eindelijk mn nieuwe sierstuk binnen



deze er vnv nog even snel op gezet.

wat nu nog te doen:

- apk :eusa_shifty: (volgende week)
- airbag lampje (juiste weerstand zoeken)
- ruitensproeierpomp achter
- emblemen op de achterklep
- airco laten afvullen
- uitdeuken


Timo

Die grille  :o :o Nog zo eentje op overschot?  :angel:

Ben benieuwd hoe zo'n chrome sierstuk eruit ziet op de auto!


Deze upgrades zijn zeker weten dikke luxe upgrades als je wagen dagelijks gebruikt, nice job!
Volvo 855 T-5R CY Manueel 320'000KM - Alles origineel


Transverse, 5-cylinder engine, 2,319 cc. Turbocharged for extreme output.

de Boeing

Lekker bezig geweest!


Wat gaat er precies stuk aan rug verstelling van de stoel?

Keertje speakers updaten moet ik ook maar eens gaan doen...

Heb jij nog een subframe rubber gekregen met dat ovale gat? Toen ik die bij dealer ging halen zei men dat die niet meer leverbaar was en 1-op-1 vervangen mocht worden door een ronde (dus 4 ronde). Vraag me dan toch af wat de rede hier ooit voor geweest is.

Ik loop ook te twijfelen over mijn passagier airbag, dat ding maakt het dashboard loei zwaar daar en ik zit (ik beken) 95% van de tijd alleen in de auto...

Mathijs.

@Timo

https://www.estateservices.nl/carrosserie-en-interieur/body-grille-bumpers-enz/grille/grille-850-zonder-logo.html  :eusa_shhh:  (was eerst gewoon nog op voorraad, is vgm nog wel bij andere winkel te krijgen)

zal vnv even een foto plaatsen van de auto met het sierstuk

@ de Boeing

eind van de kabel was geknapt, buiten mantel iets in gekort en weer terug gemonteerd.

ik heb de rubbers van febi, die hadden de ovale nog wel. kamaraad van mij had ze ook bij de dealer besteld en kreeg ook 4 ronde, ook geen problemen mee gehad.

bij mij was het dash daar ook wat omgekruld. had nog een hele nette liggen zonder airbag. dat vind ik eigenlijk ook veel strakker staan  ::)


Mathijs.

Citaat van: Timo op 19-03-2019 22:11:46

Ben benieuwd hoe zo'n chrome sierstuk eruit ziet op de auto!


hier een foto van het kontje nu




krijg de foto zo niet groter :eusa_shifty: