Aircospecialist/magneetkoppeling gezocht omgeving Rotterdam/Dordrecht/Breda

Gestart door j3r03n, 23-06-2017 17:14:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yannickdv

Voordat je zomaar onderdelen gaat vervangen zou ik toch echt weer even speling meten en desnoods zoeken naar lekkage want er zal wel fluor in zitten neem ik aan..
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

konniekip

Citaat van: RoelNL op 27-06-2017 16:31:41
Citaat van: j3r03n op 23-06-2017 20:57:23
Ik ben een keer bij Rio geweest nadat ik bij een beun was geweest en ik kreeg toen ook het gevoel dat ze wel wisten waar ze het over hadden. Goed om dat bevestigt te krijgen. Rio gaf me een quote van 275,- voor het afstellen van de koppeling + vullen, wat ansich niet zo'n gekke prijs is denk ik als je de route bovenlangs volgt van stuurpomp en dynamo uitbouwen.

Ik dacht er zelf aan te beginnen, maar ik lees over nogal wat afbrekende boutjes enzo :eusa_think:

Oh ja inderdaad V70R², Volvobug is wel de forumspecialist op dat gebied lees ik. Niet helemaal in de buurt maar wel een goede optie als hij dat tenminste nog doet.

275,- voor het afstellen+vullen is echt veel te veel. Carcool in Helmond doet het uit mijn hoofd 140,-
Dat is knap want r134a kost al gauw 100 euro tegenwoordig.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

j3r03n

Afgelopen weekend heb ik tot grote tevredenheid een bezoek gebracht aan Volvobug. De speling tussen de koppeling is van +/- 0,6 teruggebracht naar +/- 0,35mm. Ik hoopte dat hiermee het probleem van het frequent in- en uitschakelen was opgelost. Met terugrijden naar huis merkte ik direct dat het schakelgredrag van de compressor helaas niet is veranderd. Het vreemde van het verhaal is dat bij stationair toerental het schakelgedrag wel correct lijkt, bij hogere toeren schakelt hij om de paar seconden in en weer uit.

Ik heb een filmpje gemaakt om eea te verduidelijken. Het begin van het filmpje (tot 00:41) is met hoge toeren (om de paar seconden schakelen) en daarna met lage toeren (veel minder frequent schakelen). Herkent iemand dit probleem? Zou dit aan een sensor kunnen liggen?

Filmpje>>> https://youtu.be/-zlemTaNplw
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

arjenT5R

Ja te weinig koudemiddel of temperatuur bereikt.
Lage druk sensor kan ook...

Ff checken bij de airco boer aan de meters.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

j3r03n

Citaat van: arjenT5R op 11-07-2018 18:19:59
Ja te weinig koudemiddel of temperatuur bereikt.
Lage druk sensor kan ook...

Ff checken bij de airco boer aan de meters.

Ik ben vorige week bij de airco boer geweest en die hebben de condensor en droger vervangen en afgevuld. Wat bedoel je met temperatuur bereikt? De ECC staat op volledig koud, dus constante vraag...

Dus wat dan overblijft zijn de sensoren?
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

arjenT5R

Ja of de vulling (lees lekkage) of een dicht/verstopt orifice.
Of een verstopping elders...

Meest voor de hand liggende is gewoon lek.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

j3r03n

Meest voor de hand liggend is een lek zeg je. Het systeem is gecheckt op lekkage bij CarCool in Helmond en die constateerden alleen een lek in de condensor. Hij kwam met hetzelfde probleem weer naar buiten rollen direct na vervangen condensor en drogen en afvullen. Dan mag ik er toch redelijkerwijs van uitgaan dat het geen lekkageprobleem (meer) is.

Dus als we die afstrepen, dan blijven dus de sensoren over, of een verstopping.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km

arjenT5R

Ja maar carcool heeft je toch geholpen en daarna was t weer terug? Dan zou ik terug naar hun gaan dat t niet verholpen is... Toch...?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Hij is toch geholpen? Lekkage, lekkage verholpen, maar er is nog meer aan de hand...

Bierblikjes van maken?

arjenT5R

Ja dan weer terug toch... Je zal er een set meters aan moeten hangen om wat te kunnen zien.
Ja je kan proberen een andere druksensor te steken...
Of de ecc unit uit te wisselen ...

Plat stampen en turbo's van gieten!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

j3r03n

Iemand in de buurt van Dordrecht waarmee ik de ECC unit even kan uitwisselen om te testen?
Werkende druksensoren geschroeft en zelfde probleem. Carcool heeft overigens de diagnose gesteld en bij Rio autokoeling heb ik de condensor en droger laten vervangen omdat bij Carcool niet op voorraad. Morgen ook even met Rio bellen.
Volvo V70 2.5 10v MT Vialle LPI Nautic Blue '98/MY99 - 281K km