De Gasserati: het vervolg

Gestart door JvW, 29-06-2017 21:46:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beunmaat


Vulk

Maar dat kost meer dan een nieuw glas...

Maestro12

Voor dat doel heb ik altijd Bison Polymax voorradig, plak alles en goed ook, toevallig wilde mijn rechterbuitenspiegel ergens in januari ook afscheid nemen van de rest van de auto, maar een korte interventie met polymax en hij zit weer muurvast op z'n plek.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

beunmaat

Citaat van: Vulk op 04-09-2017 17:13:56
Maar dat kost meer dan een nieuw glas...

Maar kan jij je jas ophangen met een nieuw glas?

Vulk

Citaat van: beunmaat op 04-09-2017 18:09:56
Citaat van: Vulk op 04-09-2017 17:13:56
Maar dat kost meer dan een nieuw glas...

Maar kan jij je jas ophangen met een nieuw glas?

Wel over de spiegelkap.

Taranis

Citaat van: JvW op 04-09-2017 13:48:18
Citaat van: arjenT5R op 04-09-2017 13:41:37
Met de R gebruik ik alleen binnenspiegel om te kijken of er geen politie achter me rijdt verder zou ik niet weten waarom die dingen er aan zitten :-P

Hahaha, daar hoef ik met de Gasserati geen rekening mee te houden....
Die rechterspiegel heb ik nodig om te zien of ze niet ook rechts nog voorbij komen!  :P

;D ;D ;D

JvW

Nou, die spiegel zit er weer op. We hebben dus weer goed zicht aan de rechterkant!  :eusa_dance:

Het volgende probleem: het verbruik is de laatste weken fors aan het toenemen. Nu komt dat natuurlijk door de bredere banden die erop liggen, maar ik krijg het idee dat dat het toch niet helemaal is. Het verbruik (incl. airco) was ongeveer 1:8,5, maar is nu opgelopen via 1:7,8 vorige week naar 1:7,2 vanmorgen. Daarbij heb ik soms toch weer backfires.  :eusa_whistle:

Ik verdenk zelf de volgende zaken:
- Thermostaat niet meer helemaal fris (alhoewel de temperatuurmeter constant op 15:00 staat).
- Temperatuurmeter: ik heb al een paar maanden een nieuwe liggen, maar ik heb afgelopen weekend de torxen van het thermostaathuis natuurlijk gemold.  :'(
- Lambdasonde: deze heb ik niet liggen, dus zou ik moeten bestellen. Ik weet alleen niet of deze niet weer snel om zeep is vanwege de "ploffen" in de uitlaat.... Ik zal hier in het technische gedeelte eens een vraag over stellen. Anders is het een beetje zonde om hier 100 EURO op kapot te gooien.

arjenT5R

#157
https://www.auto-onderdelen24.nl/ngk/1041079
Deze moet je hebben voor 10V ngk ntk

Dat ploffen doet dat ding ook al eeuwen en bij een phenix Fenix auto doet de sonde niet zo gek veel meer dan alleen meten hoor.
Je had toch het vermoeden dat dat ding wat je laatst had vervangen weer naar de knoppe is?

Dat zou wel eea verklaren natuurlijk.

Thermostaat en temp. sensor kan natuurlijk geen kwaad om sowieso te vervangen.


Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Citaat van: arjenT5R op 11-09-2017 13:33:18
https://www.auto-onderdelen24.nl/ngk/1041079
Deze moet je hebben voor 10V ngk ntk

Dat ploffen doet dat ding ook al eeuwen en bij een phenix auto doet de sonde niet zo gek veel meer dan alleen meten hoor.
Je had toch het vermoeden dat dat ding wat je laatst had vervangen weer naar de knoppe is?

Dat zou wel eea verklaren natuurlijk.

Thermostaat en temp. sensor kan natuurlijk geen kwaad om sowieso te vervangen.




Thanks! Die had ik inderdaad al gevonden bij Autodoc, maar ik zag ook die van Bosch. Zit daar nog verschil in dat je weet? Of is het origineel ook NGK?
Ik kan eigenlijk niet geloven dat die actuator naar de knoppen is. Ik denk eerder uit z'n regeling gelopen. Ik ga 22 september bij Agin in Rotterdam langs om de installatie uit te laten lezen, dan weet ik wellicht meer.

Mijn gedachtegang was meer dat de lambdasonde doorgeeft aan de lpg-installatie hoe het mengsel bijgeregeld moet worden. Als dat dan niet goed of snel genoeg gebeurt, dan krijg je wellicht ook deze klachten. Of zit het zo niet in elkaar?

arjenT5R

NGK/NTK is origineel en werkt het beste op 10V's (fenix)

Bij fenix doet de sonde gewoon wat minder dan bij een T-5, bij de auto van jacomine zat de sonde helemaal rondom dicht en deed het gewoon perfect.
Zal niet zeggen dat t goed is.... maar merkte ook weinig verschil na vervangen.

Voor die 8 tientjes is het zeker het proberen waard, ik ben ook benieuwd wat anderen er voor ervaring mee hebben bij de 10V
Bij jacomine dr auto maakt t iig geen hol uit, maar dat is een OMVL Dream installatie.
Wss werkt het bij jou toch weer net anders.

Suc6 iig en laat t hier maar weten ben benieuwd :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

Nou, ik heb maar zowel een nieuwe lambdasonde als zo'n nieuwe actuator gekocht. Die actuators worden behoorlijk schaars, dus better safe than sorry....

We gaan het zien! Eerst maar eens met dat ding een retourtje Parijs doen a.s. donderdag.

JvW

En we zijn er nog niet: ik zie net dat de brandstofdrukregelaar lek is. Zou dit dan de oorzaak zijn van de problemen met stationair?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

JvW

En besteld inmiddels, wordt vrijdag geleverd.
Moet ik dan ook alle o-ringen van de injectoren vervangen? Daar kon ik namelijk in de verschillende topics niets over vinden.

Nog even gecheckt op stand 2 van het contact en dan zeikt de benzine er echt uit....  :eusa_doh:
Ik hoop wel dat ik er morgen nog mee in Parijs kom en weer thuis...   :P

Vulk

Citaat van: JvW op 13-09-2017 19:26:49
En besteld inmiddels, wordt vrijdag geleverd.
Moet ik dan ook alle o-ringen van de injectoren vervangen? Daar kon ik namelijk in de verschillende topics niets over vinden.


Als je ze niet kapot helpt zoals ik niet.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1730934.html#msg1730934

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,81154.msg1733899.html#msg1733899