Olie druk en temperatuur meters

Gestart door Paulsson, 23-07-2017 19:38:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulsson

Wie heeft er ervaring met olie druk en temperatuur meters inbouwen? Ik wil deze misschien toevoegen want niet alleen vind ik het mooi om die te zien, het lijkt mij ook fijn om beter te weten hoe het staat met het blok en wanneer ik gas op die lollie kan geven.

Iemand ervaring? ;D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

-D©©©L-

Ja, diverse keren gedaan. Gaat mooi.

Paulsson

Ik zie op het forum uitsluitend foto's van het eindresultaat, maar ik heb nog geen How To's gevonden. Ik vrees dat ik te weinig kennis heb om dit zelf uit te vogelen.


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Ryque

Wel ik zou je fotos kunnen sturen van hoe ik het heb gedaan, ik heb alleen geen olie druk sensor ingebouwd. Ik heb turbodruk, water en olie temp. Maar als je wil kan je minstens de elektrische bedrading laten zien.
Volvo 944 1997 LPT Mystic silver metallic 426
&
Volvo 855 1995 2.0 T5 Silversand Metallic 419

gero


UserID6342

Staan echt wel een paar how-to's op het forum hoor.  O.a. over de manier van aansluiting / plaatsing zenders, plaatsing van de meters, etc.  Er staat al een stukje beschreven bij de link die Audy (Gero) heeft gepost, er staan wat foto's bij Yits (Razorx) en BJ (BBS) in het blog over plaatsing en methode van de zenders, idem bij mij in het blogje.

Evilknievel

Ik heb een adapterring gebruikt om deze aan te sluiten.
Met een ander filter is dit geen probleem.

Hier link welke o-ringen je nodig hebt voor afdichting en het filter.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,79944.msg1659696.html#msg1659696

Paulsson

Heren,

Dank voor de reacties, ik ga er even verder induiken. Ik heb inderdaad deze posts voorbij zien komen maar in tegenstelling tot andere technische handelingen heb ik nog geen echte serie fotos gezien van hoe de bekabeling en T stukjes worden bevestigd. Dat is waar ik mij met name zorgen om maak haha.


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

Paulsson



Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

gero

Ik heb die oliepeilstoksensor gekocht in een winkel gespecialiseerd in VW kevers.
via je peilstok de olietemperatuur meten is eigenlijk de makkelijkste manier,je vervangt je originele peilstok voor die sensor je trek je draden naar binnen naar je meter, de plus heb ik afgetapt van de sigarettenaansteker.

Paulsson

Citaat van: gero op 24-07-2017 22:03:15
Ik heb die oliepeilstoksensor gekocht in een winkel gespecialiseerd in VW kevers.
via je peilstok de olietemperatuur meten is eigenlijk de makkelijkste manier,je vervangt je originele peilstok voor die sensor je trek je draden naar binnen naar je meter, de plus heb ik afgetapt van de sigarettenaansteker.

Deze peilstok die ik heb gevonden is ook van een VW speciaalzaak. Cool! Ik denk dat ik voor deze optie ga. Aansluiten zal niet moeilijk zijn, begin een idee te krijgen van hoe de bedrading moet lopen. Ik houd jullie op de hoogte! Dank!


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

sander69

Waar gaan jullie olie temp meter plaatsen?  in de A stijl?
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

Paulsson

Citaat van: sander69 op 24-07-2017 22:36:54
Waar gaan jullie olie temp meter plaatsen?  in de A stijl?

De plaats is nog onzeker, moet daar nog even goed over nadenken. Ik vind ergens laag ook wel mooi eigenlijk. Hoeft niet perse in het directe gezichtsveld tijdens het rijden.


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

sander69

ik heb ooit ergens een topic gezien dat mensen het bij de V70 N in de roosters boven de radio hadden weggewerkt, stond wel gaaf
C70 cabrio D5 2007
V70 R AWD 1997
245 Turbo 1983
Saab 900 Aero classic coupe FPT 1992

UserID6342

Citaat van: Paulsson op 24-07-2017 21:31:46
...... maar in tegenstelling tot andere technische handelingen heb ik nog geen echte serie fotos gezien van hoe de bekabeling en T stukjes worden bevestigd. Dat is waar ik mij met name zorgen om maak haha.
Toch staan die echt in eerder genoemde topics door mij, meerdere malen zelfs en ook wat je precies nodig hebt aan fittingen e.d.