V riem vervangen voor type zonder airco V70 tdi 1998

Gestart door patmas, 05-08-2017 19:25:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patmas

Beste allemaal,

Onze reis terug naar huis is halverwege Frankrijk afgebroken door een vreemd schurend geluid uit de motor.
Bij een franse garage blijkt de stuurbekrachtigingspomp de oorzaak te zijn. (lagers)
Kosten bedragen 1005,-
Dit vinden wij vrij fors.
Tevens viel mij op dat de v riem maar voor 80% langs de spanrol liep. Dit heeft hij altijd zo gehad...is dit normaal?
Nu gebruiken wij de airco ook nooit (is defect) dus dit is een mooi moment om de airco niet meer mee te laten lopen.
Zijn er v riemen voor een V70 classic tdi zonder airco? en zo ja heeft iemand een tekening hoe die dan moet lopen?

Alvast bedankt!

arjenT5R



google is your friend, het is trouwens een multiriem en geen V-snaar
Hij hoort de spanrol volledig te raken
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

patmas

Dankjewel voor je reactie en de tekening.
Op de tekening zie ik dat de spanrol vertikaal staat
Bij mij staat hij horizontaal. Is dit een originele tekening?
Weet jij toevallig ook de rede waarom hij er niet helemaal langsloopt?
Heb jij het bestelnummer vd multiriem?

arjenT5R

#3
Scheisss diesel is anders joh  ;D die heeft die spanner met dat nokje er op idd sleutel 17  ;D



https://www.estateservices.nl/motor/riemen-en-spanrollen.html?p=2

tdi w/o airco moet je hebben

Over die stuurpomp, vind t ook duur beter laten vervangen met 2e hands, zal een boel schelen.

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=105226
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Indien niet 2e hands lokaal te vinden, vraag of iemand uit nederland hem wil opsturen, mits je nog lang genoeg daar blijft.

arjen850

Citaat van: patmas op 05-08-2017 19:25:03
Beste allemaal,

Onze reis terug naar huis is halverwege Frankrijk afgebroken door een vreemd schurend geluid uit de motor.
Bij een franse garage blijkt de stuurbekrachtigingspomp de oorzaak te zijn. (lagers)
Kosten bedragen 1005,-
Dit vinden wij vrij fors.
Tevens viel mij op dat de v riem maar voor 80% langs de spanrol liep. Dit heeft hij altijd zo gehad...is dit normaal?
Nu gebruiken wij de airco ook nooit (is defect) dus dit is een mooi moment om de airco niet meer mee te laten lopen.
Zijn er v riemen voor een V70 classic tdi zonder airco? en zo ja heeft iemand een tekening hoe die dan moet lopen?

Alvast bedankt!

Weet het niet geheel zeker, maar bij de benzine  versie vanaf 99 kun je niet zomaar een kortere riem monteren, Dit ivm met looprichting van de dynamo. Dan moet er in plaats van de airco pomp een looprol worden geplaatst. Hoe dit bij de diesel versie zit weel ik niet zo uit mijn hoofd.

arjenT5R

Ja idd Arjen daarom laatste linkje er nog ingeplakt:

https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=105226

Lijkt er op dat t bij de diesels gewoon kan.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

patmas

Dankjewel voor jullie hulp.
De auto gaat naar Nederland omdat hij niet op tijd klaar kan zijn (ik heb volvo assistence en die hebben mij perfect bijgestaan).
Ik houd jullie op de hoogte als hij weer terug is in Nederland.

patmas

Ik heb ondertussen verder gezocht en de multiriemkit K016PK1428 of de multiriem kit VKMA 36520
zouden in aanmerking kunnen komen. Dan vervang je meteen alles en kan ik weer ff vooruit...
Welk merk is beter?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!



arjenT5R

op pkwteile staan ze ook voor rond de 100 euro bestel m'n spullen meestal daar,
weet je iig dat die opgegeven 1000 euro veeeeel te veeeeeel is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!