Tuners deugd, Motronic 4.4 tuning uitgelegd.

Gestart door arjenT5R, 11-08-2017 21:06:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

#871
Er zit wel wat in je logica. Ik ben echter aanhanger van het aRat principe:
all Rides a tune ;D

Het is inderdaad het batterijtje van de Ostrich. Die geeft nog maar 1,49V af. Moest 3V zijn. Het exacte type met de drie soldeerpennetjes is BR2330/GUN
Te koop bij Farnell of Sinuss. Ik wil er morgen ééntje hebben dus dat wordt morgen even kijken bij Rotor, Muco of Hecke in Amsterdam.

Ach heb dat ding alweer sinds 2014. Normaal gaat zo een batterijtje veel langer mee maar niet bij de temperaturen onder de kap.
U bent gewaarschuwd. ;)

Piet

Citaat van: arjenT5R op 20-04-2018 18:26:22
Ja ik heb ook wel eens over die ostrich gedacht maar ik zou m voor dagelijks gebruik er uit laten en m alleen gebruiken om te tunen denk ik.
Als je dan een tune heb die je zint flash je die in een ecu.

Ik heb wel geen ostrich maar zo zou ik t doen denk ik ;D

Vind ik ook.
Al moet ik toegeven dat ik uit pure luiheid de ostrich ECU er ook vrijwel permanent in heb laten zitten.
Maar het is dan wel handig op zijn minst een backup (niet ostrich) ecu met daarin een werkende bin geflasht in de auto te hebben liggen.

Vulk

Ik ga binnenkort mijn injectoren kalibreren. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe rijdt de auto achteraf?

http://m44.wikia.com/wiki/Tuning_the_Injector_constant_and_dead_times

razorx

Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Vulk

Citaat van: razorx op 22-04-2018 10:22:52
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Kan je dat iets verduidelijken?  ;D

razorx

Sorry. Autocorrectie van de telefoon. Ik bedoelde smooth.

Vulk

#877
Dat is al duidelijker. :)

Antracs

Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?
C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

Vulk

Citaat van: razorx op 22-04-2018 10:22:52
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?

freefall

Citaat van: Antracs op 23-04-2018 22:00:59
Hoe kan ik de requested load vergelijken met actual load in de monitors?

vxp_soll aanklikken en eventueel renamen. Deze heet bij mij load setpoint.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Citaat van: Vulk op 26-04-2018 18:58:57
Citaat van: razorx op 22-04-2018 10:22:52
Als je dat op de procent doet word je beloond met een smoorverliefd gedrag.

Op hoeveel ritjes mag ik rekenen vooraleer ik dat spot on krijg?
Lukt het uberhaupt om zowel tijdens stationair als rijden een AFR van 14,7 te bereiken? Welke getallen zijn aanvaardbaar tijdens het kalibreren?


Wat ik van Kornelis begreep is dat je met een rit van een uurtje een heel eind zou moeten zijn, en volgens de kenners met 5 a 6 irritaties zou je je injectoren gecalibreerd moeten hebben. Exact 14.7 lijkt me een beetje utopisch, maar as close as possible.

Shoot me if ik het niet goed heb ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

Miyel

Citaat van: freefall op 26-04-2018 22:16:39
Met 5 a 6 irritaties...

En ik maar denken dat we dit voor de hobby doen  ;D

(Iteraties)
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

razorx

 ;D

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.

Piet

Citaat van: razorx op 27-04-2018 09:53:59
;D

Met dat aantal iteraties moet je inderdaad goed zitten.
Let niet op de acceleratie AFR's maar puur op de constante snelheids waarden.

Indedaad.
En dan ook echt constant..echt strak op dezelfde snelheid op een vlakke weg. Gaspedaal onbeweeglijk.