V70R "de Houthakker"

Gestart door Markbakker, 04-09-2017 20:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dbs1

Citaat van: Markbakker op 11-09-2017 18:38:28
YESSSS!

Vandaag de R op mogen halen, nadat er een nieuwe software update van Vialle was geïnstalleerd deed de R het perfect.
Op de terugweg even een paar keer het gaspedaal diep ingetrapt, oh wat voelt dat goed, heeft daarvoor nog nooit zo op LPG gelopen. Ben zeer blij hoe het contact met Boertien is verlopen, ze gaven ook aan dat ik gewoon door kan rijden totdat de tank bijna leeg is want schakelt dan automatisch over op benzine zodat de pomp nooit droog draait.


https://farm5.staticflickr.com/4395/37168709065_ccf7642bb4_c.jpg


Van het weekend het motorcompartiment maar eens schoonmaken met de stoomreiniger, daar gaat hij ook een stuk van opknappen.



Hey, mooi zo'n zwarte R  ;D
Bij mijn gechipte V70R heb ik in 2011 LPI (Vialle LPE7) met donkerbruine injectoren (60 pk) laten inbouwen door Wallinga in Son.
Inbouw is ook niet heel netjes, zeker niet als je naar de inbouw van mitsupiet kijkt, maar functioneert al 6 jaar en 150k km vlekkeloos en dat is dan weer het belangrijkste wat mij betreft. Zie onderstaande link voor inbouw foto's.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56902.msg1210593.html#msg1210593

Jij hebt net als ik LPE7 met AFS (Automatic Fuel Switch) waarbij de motor onmerkbaar op benzine overgaat als de LPG op is (met wat piepjes erbij) en ook weer automatisch teruggaat naar LPG zodra je hebt getankt. Handmatig op benzine zetten kan ook.

Ik heb de tankindicator en koplampverstelling van plaats gewisseld zodat deze iets minder opvalt.
Het enige waar ik spijt van heb is dat er een gewone vulopening inzit met dus een gat in de bumper, misschien nog eens laten aanpassen.

Heb je een donut tank die in de reservewiel ruimte ligt? Hoeveel liter kun je tanken?
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Markbakker

#31
Citaat van: NinaPaul op 12-09-2017 22:19:25
Weet je zeker dat er geen "lite" set in zit (goedkoper alternatief) hierbij zijn de draden langer en moeten dus in lussen worden weggewerkt.
(Normale installaties worden op lengte gemaakt en zijn duurder)

Dat durf ik niet te zeggen, maar als ik naar de reacties kijk is de kans heel groot.

Citaat van: arjen850 op 13-09-2017 09:03:19
Citaat van: Dirk342 op 13-09-2017 07:40:12
Citaat van: )()()sT op 12-09-2017 22:04:54
Grappig, er wordt hier regelmatig groepen dat Mesman broddelwerk levert en Boertien super de puper is.

:azn:
Hoe die gasinstallatie erin gefrot is, lijkt helemaal nergens op natuurlijk.  Ik heb dit ook nog nooit zo gezien en zeker niet van Boertien.  Had eht ook nooit geaccepteerd zo, maar dat is een 2e natuurlijk.

Nou inderdaad, Dit ben ik absoluut niet van ze gewend. Hier ging ik direct mee terug. Je kunt hierbij aanhalen dat hij al vele malen heeft laten zien hoe het wel moet. Uiteraard weten wij niet wat de gemaakte afspraken zijn geweest. En ook wat Nina aangeeft.

Als ik op zoek ga naar voorbeelden is het indd vaak vele malen netter gebeurd, ook op hun website. Ik had er zelf wel vrede mee, maar gezien de vele (negatieve) reacties begin ik nu toch te twijfelen, maar door te betalen ben ik wel akkoord gegaan, of is het niet gek dat ik daar nu alsnog voor ga bellen?

Wat betreft de afspraken, ik heb gevraagd om het LPi systeem van Vialle en of zij deze zelf ook zouden aanraden, dat was zeker het geval, ze hebben een prijs genoemd en dat vond ik redelijk dus ben ook akkoord gegaan, heb nooit gevraagd om een goedkoper alternatief. Alleen of zij de oude installatie van Icom ook wilde verwijderen en dat was geen probleem.

Citaat van: Dirk342 op 13-09-2017 10:43:15
Alles is te veranderen qua loop van de kabels natuurlijk, maar de vraag is alleen of je dat zelf moet doen (heb het hier genoeg gedaan) of bij een nieuwe installatie mooi door de inbouwer laten doen.  Ik ben dit echt niet gewend van Boertien, want ook de LPE7 schakelaar zit er uiterst rottig in, de vulaansluiting achter de tankklep vind ik persoonlijk ook niet netjes erin zitten (zit een of andere kit bij ???).  Had dit echt nooit geaccepteerd zo en idd heeft Boertien genoeg laten zien dat hij het echt wel netjes kan inbouwen.

Maar net wat iedereen ook zegt, wat voor installatie is het precies, wat zijn de gemaakte inbouwafspraken want die weten wij allemaal niet.

De LPE7 schakelaar heb ik zelf gevraagd of die daar kon, daar zat de oude schakelaar ook en dat beviel mij wel, plus het feit dat ik de interieurdelen nog ga veranderen dus dat ik hem nu niet op het nog zo nette aluminium wilde hebben dan bleven die mooi en schoon.

Vulaansluiting zit ook op dezelfde plek als de oude, misschien hebben ze daarom wat meer moeten frummelen dan normaal, maar dat lijkt op de foto wel erger dan dat het daadwerkelijk is. Er zit nog een tweede rubber achter wat inderdaad veel op kit doet lijken op de foto.

Citaat van: dbs1 op 13-09-2017 11:39:00
Hey, mooi zo'n zwarte R  ;D
Bij mijn gechipte V70R heb ik in 2011 LPI (Vialle LPE7) met donkerbruine injectoren (60 pk) laten inbouwen door Wallinga in Son.
Inbouw is ook niet heel netjes, zeker niet als je naar de inbouw van mitsupiet kijkt, maar functioneert al 6 jaar en 150k km vlekkeloos en dat is dan weer het belangrijkste wat mij betreft. Zie onderstaande link voor inbouw foto's.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56902.msg1210593.html#msg1210593

Jij hebt net als ik LPE7 met AFS (Automatic Fuel Switch) waarbij de motor onmerkbaar op benzine overgaat als de LPG op is (met wat piepjes erbij) en ook weer automatisch teruggaat naar LPG zodra je hebt getankt. Handmatig op benzine zetten kan ook.

Ik heb de tankindicator en koplampverstelling van plaats gewisseld zodat deze iets minder opvalt.
Het enige waar ik spijt van heb is dat er een gewone vulopening inzit met dus een gat in de bumper, misschien nog eens laten aanpassen.

Heb je een donut tank die in de reservewiel ruimte ligt? Hoeveel liter kun je tanken?

Er zit een van 55 liter in, wat ik precies kan tanken weet ik nog niet, maar daar kom ik morgen achter, heb nu zo'n 320 snelweg kilometers gereden.

Markbakker

Citaat van: arjenT5R op 11-09-2017 20:43:24
Mooi ben benieuwd! Goed dat je gelijk bruine injectoren hebt genomen die kunnen flink vermogen maken :)

Vind het dan nu wel een wonder dat ze bruine injectoren hebben gemonteerd, aangezien ik daar nooit om gevraagd heb.

Markbakker

Citaat van: dbs1 op 13-09-2017 11:39:00
Inbouw is ook niet heel netjes, zeker niet als je naar de inbouw van mitsupiet kijkt, maar functioneert al 6 jaar en 150k km vlekkeloos en dat is dan weer het belangrijkste wat mij betreft.

Over het functioneren tot nu toe ook geen slecht woord, hij loopt mooi en trekt echt goed door op gas.

scania164

Pas ook door boertien laten inbouwen.
Echt kei netjes!!


arjen850

Hij heeft het voor mij nu 3 keer ingebouwd, altijd super netjes. Als je hem vraagt of hij het ooit in eennRode R heeft ingebouwd dan weet hij meteen over wie je het hebt. Dit verhaal gewoon netjes bij hem neerleggen, geef hem de kans het goed te doen. Want hij kan het best.

Dit is de 10 kleppers van mijn vrouw:




Ingebouwd door Boertien.

Markbakker

Citaat van: arjen850 op 13-09-2017 20:13:12
Hij heeft het voor mij nu 3 keer ingebouwd, altijd super netjes. Als je hem vraagt of hij het ooit in eennRode R heeft ingebouwd dan weet hij meteen over wie je het hebt. Dit verhaal gewoon netjes bij hem neerleggen, geef hem de kans het goed te doen. Want hij kan het best.

Dit is de 10 kleppers van mijn vrouw:


http://i63.tinypic.com/9a634g.png

Ingebouwd door Boertien.

Dat ziet er ook super strak uit!!

Nog even een vraag, is het ook in Emmen ingebouwd of in Wezep?

BBS

Ik heb het dan niet laten inbouwen door Boertien maar zo zit het er bij mij nu in:



Natuurlijk met credits aan Dirk. :eusa_clap: :eusa_clap:
Volvoloos....

Markbakker

Citaat van: BBS op 13-09-2017 20:20:03
Ik heb het dan niet laten inbouwen door Boertien maar zo zit het er bij mij nu in:

http://www.bjbruins.nl/fotoalbum/var/resizes/Volvo/IMG_4722.JPG?m=1505326646

Natuurlijk met credits aan Dirk. :eusa_clap: :eusa_clap:

Dit is zo te zien al het "nieuwe" blok, of zie ik dat verkeerd?

arjen850

Citaat van: Markbakker op 13-09-2017 20:18:16
Citaat van: arjen850 op 13-09-2017 20:13:12
Hij heeft het voor mij nu 3 keer ingebouwd, altijd super netjes. Als je hem vraagt of hij het ooit in eennRode R heeft ingebouwd dan weet hij meteen over wie je het hebt. Dit verhaal gewoon netjes bij hem neerleggen, geef hem de kans het goed te doen. Want hij kan het best.

Dit is de 10 kleppers van mijn vrouw:


http://i63.tinypic.com/9a634g.png

Ingebouwd door Boertien.

Dat ziet er ook super strak uit!!

Nog even een vraag, is het ook in Emmen ingebouwd of in Wezep?

In Wezep.

arjen850


BBS

Citaat van: Markbakker op 13-09-2017 20:41:10
Citaat van: BBS op 13-09-2017 20:20:03
Ik heb het dan niet laten inbouwen door Boertien maar zo zit het er bij mij nu in:

http://www.bjbruins.nl/fotoalbum/var/resizes/Volvo/IMG_4722.JPG?m=1505326646

Natuurlijk met credits aan Dirk. :eusa_clap: :eusa_clap:

Dit is zo te zien al het "nieuwe" blok, of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je niet verkeerd inderdaad. ;)
Volvoloos....

classicT5

Zie ik daar roest op je boutjes van de kleppendekselcover? ;)

arjen850

Citaat van: classicT5 op 13-09-2017 21:10:23
Zie ik daar roest op je boutjes van de kleppendekselcover? ;)

Jup, ratlook ;D

Hans Duiven

Citaat van: arjen850 op 13-09-2017 21:55:57
Citaat van: classicT5 op 13-09-2017 21:10:23
Zie ik daar roest op je boutjes van de kleppendekselcover? ;)

Jup, ratlook ;D

Je hebt al beige bekleding, Kan het nog erger worden?