V70R "de Houthakker"

Gestart door Markbakker, 04-09-2017 20:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Leuke klus en netjes gedaan hoor!

Ben benieuwd welke velgen het gaan worden :).

Markbakker

Citaat van: NinaPaul op 19-11-2018 19:16:46
Yep, ik gebruik idd de bahco 13000 (naar volle tevredenheid).

Citaat van: Sbv op 19-11-2018 19:50:27
Ik ook. Mijn Omega ging scheef staan en werd wat instabiel

Nog iets voordeliger gevonden: https://www.klium.nl/bahco-bh13000-rolkrik-3t-compact-110097?gclid=EAIaIQobChMIxMz6l4vh3gIVxud3Ch2CcgVsEAYYAyABEgIS2vD_BwE

Heb wel een goed gevoel bij deze.

Citaat van: Timo op 19-11-2018 20:18:02
Ik heb zelf deze rolkrik voor thuis: https://www.techniekwebshop.nl/winntec-garagekrik-ultra-laag-2-ton-turbo-lift-pu-wielen-y420250.html?gclid=EAIaIQobChMIz7mFwpXh3gIVQRh9Ch258wS8EAYYASABEgJ3YvD_BwE#pk_campaign=GoogleShopping

Laag model, past zo goed als overal onder en kan ver genoeg onder de auto (om bijvoorbeeld subframe op te krikken in plaats van zijkant van de auto).

Ik ga de krik ook gebruiken om een bakwagen op te krikken dus denk dat deze met zijn 2 ton dan wel iets te licht is, al ziet hij er verder wel netjes uit, voor zover je dat op een plaatje kan beoordelen.

Citaat van: Chris op 19-11-2018 20:21:42
Leuke klus en netjes gedaan hoor!

Ben benieuwd welke velgen het gaan worden :).

Dankje!!

Hahaha ik ook

Markbakker

Weer een mooie upgrade kunnen doen aan de V70, was al een tijdje opzoek naar mooie zomerwielen maar was tot op heden nog niks tegen gekomen.
Als ik niks kon vinden zouden het uiteindelijk Bor velgen worden, wel wat duur maar wel mooi onder de auto.
Totdat er gisteren iemand op Facebook een set Polestar velgen aanbood, was in de buurt dus een bod gedaan, na wat heen en weer uiteindelijk tot een mooie overeenkomst gekomen.
Vanochtend direct opgehaald en gemonteerd, mocht het weer toch nog omslaan gaan de andere velgen er weer terug onder.
Plaatjes bij het praatje:

Voor:



Na:



Daarna de auto nog even goed gewassen, velgen staan hem goed en zie je ook niet zo vaak voorbij komen, blij met het resultaat.


Tegenwoordig ook een lascursus aan het volgen, als die is afgelopen het volgende project maar eens opstarten, een dubbele uitlaat maken.

Vulk

Stevig verschil! Ziet er stukken agressiever uit. Het is plots geen opa-auto meer.

Markbakker

Citaat van: Vulk op 17-02-2019 16:24:01
Stevig verschil! Ziet er stukken agressiever uit. Het is plots geen opa-auto meer.

Hij mag er dan wel niet meer uitzien als een opa-auto, maar rijdt nog wel zo ;D

Markbakker

Vanochtend een serieus geïnteresseerde voor de R gehad, na de auto goed bekeken te hebben een proefrit gemaakt en dat was zeer goed bevallen.
Daarna nog wat onderhandeld over de prijs en toen is hij de nieuwe eigenaar geworden, je kan nu zelfs ter plekke met je DigiD overschrijven scheelt een hoop rompslomp.

Daar gaat ie:



Wordt hij tenminste weer gebruikt, vond het wel zonde dat hij al 3 maanden stil stond.

Chris

Staat dik! Heb onder mijn V60 Bor, maar dit zijn toch ook wel hele gave velgen 8).

Markbakker

Ja ben er ook echt blij mee.

Blijkbaar was de bar meter van mijn vulpistool nier meer oke, kreeg dinsdag opeens een melding in de auto dat de bandenspanning te laag was.
Schrok in eerste instantie omdat ik dacht dat de nieuwe velgen dus geen ventielen had met spanningsmeter (wist ook niet dat de oude velgen ze wel had), maar na het controleren van de bandenspanning bleek die dus echt te laag te zijn.
Toch stiekem wel fijn zulke snufjes op de auto.