late midlifecrisis en welke Volvo koop ik dan?

Gestart door Skippy, 13-11-2017 21:16:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob850/480

Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt.

elianmars

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 19:50:50
Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt.

;D ;D

rappendaf

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 19:50:50
Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt. ;D ;D :evil: 8) :eusa_dance:
Lach me dood beste uitspraak van de dag
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Redolpho


katuut

Een gechipte D5? Welliswaar geen classic, maar je bent 80% van het voertuigenpark de baas en bovendien reuze relaxt rijden
Chronisch last van detaildiarree

SB T-5R

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 19:50:50
Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt.

Proest!  ;D ;D ;D

konniekip

wij hebben nu een V70nn D5 met slechts 163pk. ik moet zeggen, geen echte volvo meer maar tjonge wat is die snel weg. eerste tellen sneller dan onze T-5R. ik denk met wat tuning heb je met een D5 iha een hele snelle auto.

Ibanez

Citaat van: rappendaf op 14-11-2017 21:47:20
Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 19:50:50
Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt. ;D ;D :evil: 8) :eusa_dance:
Lach me dood beste uitspraak van de dag

Hahahahaha...geweldig  :eusa_boohoo:

classicT5

Daf 1300 marathon ook een optie? Jarretels en midlife past misschien ook bij elkaar

rob850/480

Is ook een topper.
Maar dan heel wat anders, een talbot matre?
Nog steeds niet als eerste weg maar wel een stoere bak.

NinaPaul

Citaat van: rappendaf op 14-11-2017 16:49:26
Citaat van: NinaPaul op 14-11-2017 12:32:45
Citaat van: rappendaf op 14-11-2017 11:55:00
als je oempf wil zowiezo een t5

Heb je al eens in een C70 2.4T gereden?
Zeker in combinatie met een automaat zit daar, vind ik,  veel meer "oempf-gevoel" in dan een T5.

Zo een C70 is gewoon zwaar.
dan kom jij maar eens met een 2.4 t langst mij staan met mn t5 .ik heb met alle 2 gereden en met meer dan 1 exemplaar zo een 2.4 t gaat voor geen meter t.o.v een GOEIE t5

Mijn vorige reactie is blijkbaar door een mod de prullenbak in gegooid?

Vreemd, want zijn reactie is totaal overdreven en vol testosteron. (persoonlijke aanval? "kom maar langs" piemel-meting? met zijn grotere turbo en tuning?!)

Een 2.4T is 200 pk en een T5 240 pk beide auto's zijn nagenoeg even zwaar (~ 1600kg). Het ging over de beleving "oempf" tja, die kan nu eenmaal voor iedereen anders zijn.
(Zoals een legio mensen hier een 10V onderin zo goed vinden). Ik vind, zeker met automaat, die 2.4T meer oempf gevoel hebben.

Mod? Welke regel heb ik overtreden? Graag per pb.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70R^2

Grappig, ik volgde dit topic tot op de post en vond het oestrogeen gehalte wat te hoog hier. Klaarblijkelijk zijn behalve dit forum ook de mods in de overgang?

NP kaart een zeer goed punt aan, 2.4t is veel fijner rijden (zker icm automaat) dan een T5. De reacties daarop hadden een constructieve discussie kunnen doen ontstaan, welke weer de waarde van het forum zou doen groeien.

Anyhow, een 2.4t a 200pk;
Sneller? Nee natuurlijk niet, maar wel relaxt met een hoop koppel en souplesse onderin, simpelweg de beste keuze als je niet wilt stampen tot 6000rpm om je 300pk te halen...

Redolpho

Citaat van: V70R^2 op 16-11-2017 00:41:48
Grappig, ik volgde dit topic tot op de post en vond het oestrogeen gehalte wat te hoog hier. Klaarblijkelijk zijn behalve dit forum ook de mods in de overgang?

NP kaart een zeer goed punt aan, 2.4t is veel fijner rijden (zker icm automaat) dan een T5. De reacties daarop hadden een constructieve discussie kunnen doen ontstaan, welke weer de waarde van het forum zou doen groeien.

Anyhow, een 2.4t a 200pk;
Sneller? Nee natuurlijk niet, maar wel relaxt met een hoop koppel en souplesse onderin, simpelweg de beste keuze als je niet wilt stampen tot 6000rpm om je 300pk te halen...
Niet heel verrassend hoor.

Hoop dat topic starter snel wat vind.

Kan hij genieten en de zogenaamde wijze heren weer wat anders zoeken.

Die gruessen!!!!

Walter

Citaat van: rob850/480 op 14-11-2017 19:50:50
Met een Volvo 340 vario ben je ook het mannetje bij het stoplicht,
In iedergeval tot het groen wordt.

De eerste paar meters ben je ook nog wel het baasje, zo'n ding vertrekt echt wel rap. Alleen daarna... Van de andere kant; het rijdt comfortabel, stoelen zijn super en je rijdt goedkoop. Dus wie is dan het baasje?

Die 2,4T is wat mij betreft absoluut de fijnere motor, veel soepeler, veel koppel op veel breder toerengebied. Maar he, kom niet aan een T5, dan wordt de eigenaar boos. Volgens mij heeft die eigenaar nog liever dat je aan zijn vrouw zit. NinaPaul, bij deze mijn steun!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

)()()sT

Nou inderdaad. Ik heb vanaf de zijlijn zitten meelezen en me verbaasd over de reacties (alweer).
Je kunt het eens zijn met NP of niet, dan is een feit. Feit is ook dat hij een mening post (discussieforum??) zonder virtueel geschreeuw, of uitkafferen, gebruik van !!!! etc.
Vervolgens wordt hij door (vaak dezelfde personen) uitgejouwd, voor gek verklaard, dat ie zijn bek moet houden en allerlei verwensingen naar zijn hoofd geslingerd.
Is dit dan toch helaas de trend die ook hier (naast alle online gedrag op social media) de kop op steekt?  :eusa_hand: :eusa_snooty: