The Blue Mean Lean Green Burning Machine

Gestart door arjenT5R, 19-11-2017 19:26:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjenT5R

Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 21:54:25
Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D

Signaal van de pomp pakken en een timer van 2min in programmeren voor hij switcht?
Omschakelen duurt altijd max 2min (volgens de theorie).
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

de Boeing

Citaat van: leons850 op 01-01-2018 22:32:42
Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 21:54:25
Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D

Signaal van de pomp pakken en een timer van 2min in programmeren voor hij switcht?
Omschakelen duurt altijd max 2min (volgens de theorie).


Ik heb een nieuwe softwarefile gekregen in mijn LPE6 en die gaat bij 60sec al naar lpg en dat vindt mijn M4.3 niet fijn (zit dan nog niet in zijn lambda regeling?). Wordt nog aangepast en ik schakel voorlopig even manueel tussen lpg en benzine. Het kan dus ook sneller dan 2min...

Piet

Omschakelen van lpg naar benzine gaat echter wel snel.
Juist die omschakeling van het knockresistentere lpg naar benzine moet de ECU instantaan kunnen volgen.

leons850

Citaat van: de Boeing op 01-01-2018 22:44:04
Citaat van: leons850 op 01-01-2018 22:32:42
Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 21:54:25
Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D

Signaal van de pomp pakken en een timer van 2min in programmeren voor hij switcht?
Omschakelen duurt altijd max 2min (volgens de theorie).


Ik heb een nieuwe softwarefile gekregen in mijn LPE6 en die gaat bij 60sec al naar lpg en dat vindt mijn M4.3 niet fijn (zit dan nog niet in zijn lambda regeling?). Wordt nog aangepast en ik schakel voorlopig even manueel tussen lpg en benzine. Het kan dus ook sneller dan 2min...

Daarom zei ik ook max 2min.
Bij mij duurt het 80sec. ;)

Maar als je storing oid hebt dan staat hij op 2min.

Citaat van: Piet op 01-01-2018 23:03:24
Omschakelen van lpg naar benzine gaat echter wel snel.
Juist die omschakeling van het knockresistentere lpg naar benzine moet de ECU instantaan kunnen volgen.

Wanneer LPE7 zelf overschakelt naar benzine omdat hij leeg is  of wanneer je dat zelf doet, dan schakelt de pomp meteen af (lees tegelijk volgens Limburgse LPG techniek).
Moet dus geen probleem zijn. ;)
De groene draad moet je hebbeb, dit een paar jaar geleden ook al aan Maarten laten weten per pb. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

#155
Er moet vast ergens een signaaltje vanaf te pikken zijn toch? Al is het van het het groene blauwe ledje dat gaat branden als ie daadwerkelijk op lpg staat ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 23:51:05
Er moet vast ergens een signaaltje vanaf te pikken zijn toch? Al is het van het het groene ledje dat gaat branden als ie daadwerkelijk op lpg staat ;D

Lpe7 heeft daar geen groen ledje voor. ;-)
Die laat een blauw ledje knipperen bij opstart en die gaat constant branden wanneer op lpg.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

arjenT5R

Citaat van: leons850 op 01-01-2018 23:53:24
Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 23:51:05
Er moet vast ergens een signaaltje vanaf te pikken zijn toch? Al is het van het het groene blauwe ledje dat gaat branden als ie daadwerkelijk op lpg staat ;D

Lpe7 heeft daar geen groen ledje voor. ;-)
Die laat een blauw ledje knipperen bij opstart en die gaat constant branden wanneer op lpg.

Dat zeg ik  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Citaat van: leons850 op 01-01-2018 23:30:23
Wanneer LPE7 zelf overschakelt naar benzine omdat hij leeg is  of wanneer je dat zelf doet, dan schakelt de pomp meteen af (lees tegelijk volgens Limburgse LPG techniek).
Moet dus geen probleem zijn. ;)
De groene draad moet je hebbeb, dit een paar jaar geleden ook al aan Maarten laten weten per pb. ;)

Dat is zeker een onderzoekje waard.
Ff iemand met LPe7 vinden om te testen.
(weet wel iemand denk ik  ;) ;D)

S. Brouwer

Citaat van: arjenT5R op 02-01-2018 00:01:23
Citaat van: leons850 op 01-01-2018 23:53:24
Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 23:51:05
Er moet vast ergens een signaaltje vanaf te pikken zijn toch? Al is het van het het groene blauwe ledje dat gaat branden als ie daadwerkelijk op lpg staat ;D

Lpe7 heeft daar geen groen ledje voor. ;-)
Die laat een blauw ledje knipperen bij opstart en die gaat constant branden wanneer op lpg.

Dat zeg ik  ;D

Ik heb inderdaad de lpe7 met de genoemde  kleuren als hierboven.


Citaat van: Piet op 02-01-2018 00:58:16
Citaat van: leons850 op 01-01-2018 23:30:23
Wanneer LPE7 zelf overschakelt naar benzine omdat hij leeg is  of wanneer je dat zelf doet, dan schakelt de pomp meteen af (lees tegelijk volgens Limburgse LPG techniek).
Moet dus geen probleem zijn. ;)
De groene draad moet je hebbeb, dit een paar jaar geleden ook al aan Maarten laten weten per pb. ;)

Dat is zeker een onderzoekje waard.
Ff iemand met LPe7 vinden om te testen.
(weet wel iemand denk ik  ;) ;D)


Ik weet nu ook wel iemand  ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

leons850

Citaat van: Piet op 02-01-2018 00:58:16
Citaat van: leons850 op 01-01-2018 23:30:23
Wanneer LPE7 zelf overschakelt naar benzine omdat hij leeg is  of wanneer je dat zelf doet, dan schakelt de pomp meteen af (lees tegelijk volgens Limburgse LPG techniek).
Moet dus geen probleem zijn. ;)
De groene draad moet je hebbeb, dit een paar jaar geleden ook al aan Maarten laten weten per pb. ;)

Dat is zeker een onderzoekje waard.
Ff iemand met LPe7 vinden om te testen.
(weet wel iemand denk ik  ;) ;D)


De groene draad zit ook aan het koppelblok voor bij de motor.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

MrCain

Citaat van: leons850 op 01-01-2018 22:32:42
Citaat van: arjenT5R op 01-01-2018 21:54:25
Ogja valt ook wel weer wat voor te verzinnen toch  ;D

Signaal van de pomp pakken en een timer van 2min in programmeren voor hij switcht?
Omschakelen duurt altijd max 2min (volgens de theorie).


Enig naadeel is dat dan wel de map "geswitched" word als het contact aan gaat aangezien dan alles gelijk onder spanning word gezet via het signal van het benzene hoordrelais: daar word het LPe mee geschakeld. Timer is wel een beetje last resort voor mij persoonlijk.

Maar als je dit op deze manier wil doen pak dan gewoon de schakeldraad (rood) van de afsluiter => is de zelfde geschakelde plus en wat makkelijker te vinden/aan te sluiten.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

arjenT5R

#163
@Leon die groene draad is de stuurdraad van de pomp?
Dus als je start op benzine maar wel bezig met overschakelen naar LPG dan is de pomp bekrachtigd, ofwel je zou dan even max 2 minuten op de "verkeerde" map staan.
Na die 2 minuten staat ie sowieso op LPG en draai je dus op de lpg map. Wat dus eventueel op te lossen zou zijn met een tijd relais oid.

Als het systeem of jijzelf overschakelt van lpg terug naar vanwege tank leeg of druk op de knop dan schakelt het systeem de pomp gelijk af zeg je?
Dus dan zou je direct weer op de benzine mapset staan.

Klinkt doenbaar ;D

Klik tijdrelais boardje

@ cain Ik snap je zorgen, maar het is niet zo dat als je m op contact zet de tijd al begint te lopen want dan geeft ie alleen even een korte puls op de pomp.
De boel gaat pas echt aan de gang als de motor draait.
Voordeel van de tijdschakelaar is dan ook dat als je m op contact zet hij niet gelijk op de LPG map schakelt maar vanwege t tijdrelais daar dan nog even mee wacht totdat de motor echt draait.

Maar er moet toch iets in het hele systeem zijn wat continu spanning heeft als je daadwerkelijk op LPG draait?
Er heeft vast iemand tekeningen van dat spul?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

MrCain

Citaat van: arjenT5R op 02-01-2018 11:45:08
@Leon die groene draad is de stuurdraad van de pomp?
Dus als je start op benzine maar wel bezig met overschakelen naar LPG dan is de pomp bekrachtigd, ofwel je zou dan even max 2 minuten op de "verkeerde" map staan.
Na die 2 minuten staat ie sowieso op LPG en draai je dus op de lpg map. Wat dus eventueel op te lossen zou zijn met een tijd relais oid.

Als het systeem of jijzelf overschakelt van lpg terug naar vanwege tank leeg of druk op de knop dan schakelt het systeem de pomp gelijk af zeg je?
Dus dan zou je direct weer op de benzine mapset staan.

Klinkt doenbaar ;D

Klik tijdrelais boardje

@ cain Ik snap je zorgen, maar het is niet zo dat als je m op contact zet de tijd al begint te lopen want dan geeft ie alleen even een korte puls op de pomp.
De boel gaat pas echt aan de gang als de motor draait.
Voordeel van de tijdschakelaar is dan ook dat als je m op contact zet hij niet gelijk op de LPG map schakelt maar vanwege t tijdrelais daar dan nog even mee wacht totdat de motor echt draait.

Maar er moet toch iets in het hele systeem zijn wat continu spanning heeft als je daadwerkelijk op LPG draait?
Er heeft vast iemand tekeningen van dat spul?

Pomp pvm signaal zou ik zeker niet gebruiken  ;D
De spanning op pomp en afsluiters gaan er gelijk op als het benziene hoofdrelais door de ecu word geschakeld => kiek maar s op de schema's  ;)

Er moet gewoon een deftigere manier voor verzonnen worden.
Voor de 5 cylinder heb ik misschien al wat, voor de 6 cylinder word t wat lastiger....maar is wel wat voor te vinden ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!