Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans Duiven

Citaat van: V70geRwin op 15-12-2017 15:44:39
Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2017 15:17:48
Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 01:50:41
lezen lezen lezen, leren en bestuderen.

... Dat vroeg opstaan zal morgen niet doorgaan ben ik bang  ;D Het enthousiasme kriebelt, dit pakketje is ook binnen:

http://i65.tinypic.com/3133c4k.jpg

De kronkel in mijn kop verbied mij ze nu erin te zetten;

Eerst 2x een tank  98 BP ultimate/ 100 Gulf Challenger/ 102 Firezone competition  leeg rijden.

Dan de nieuwe hoge druk pomp, wederom nieuw brandstoffilter en de groene injectoren monteren.  :eusa_sick:



Heb je daar nog een aangepaste ECU liggen voor de groene injectoren of gaat hij mooi lopen zonder aanpassingen aan de sofware??

Groene krijg je volgens mij niet voldoende bijgeregeld door de ECU (verschil in CC inspuiting is te groot).

Ik had dat destijds met de blauwe injectoren bij een 2.0 T-5. Liep bagger en had een software aanpassing nodig.

arjenT5R

Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2017 16:34:16
Citaat van: V70geRwin op 15-12-2017 15:44:39
Citaat van: Hans Duiven op 15-12-2017 15:17:48
Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 01:50:41
lezen lezen lezen, leren en bestuderen.

... Dat vroeg opstaan zal morgen niet doorgaan ben ik bang  ;D Het enthousiasme kriebelt, dit pakketje is ook binnen:

http://i65.tinypic.com/3133c4k.jpg

De kronkel in mijn kop verbied mij ze nu erin te zetten;

Eerst 2x een tank  98 BP ultimate/ 100 Gulf Challenger/ 102 Firezone competition  leeg rijden.

Dan de nieuwe hoge druk pomp, wederom nieuw brandstoffilter en de groene injectoren monteren.  :eusa_sick:



Heb je daar nog een aangepaste ECU liggen voor de groene injectoren of gaat hij mooi lopen zonder aanpassingen aan de sofware??

Groene krijg je volgens mij niet voldoende bijgeregeld door de ECU (verschil in CC inspuiting is te groot).

Ik had dat destijds met de blauwe injectoren bij een 2.0 T-5. Liep bagger en had een software aanpassing nodig.

Ogja dat stelt ook allemaal niet zoveel meer voor daar is een heel topic voor ;D
heb Adriaan al aangeboden m wat te helpen. M4.4 kent weinig geheimen meer ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven


V70R^2

Citaat van: innocenti op 15-12-2017 07:00:57
Mooi project dit. Pak je goed aan.

Zoek je nog andere stoelen? Ik heb nog een Recaro Style topline stoel staan uit mn R op Volvo frame. Helemaal instelbaar met stoelverwarming en stoelvertilatie. Ideaal voor gecombineerd straat/circuit gebruik.
PB maar als je interesse hebt.

Bedankt voor het aanbod, had een fantastische stoel geweest weet ik. Maar ik heb al mijn 2 R voorstoelen geruild tegen 2 kuiptoeltjes van Sparco.


Goed, vandaag is de dag!!!

Remmen opgehaald en gemonteerd.


De boel ontluchten heb ik een handig pompje voor, ik heb er 1 liter ATE doorheen gespoeld. De RBF660 rechts is voor als we later de andere remmen monteren en we naar het circuit gaan. Deze vloeistof is extreem veel hygroscopischer dan normale vloeistof, gaat hooguit een jaartje mee.



pompje erop:



Kraantje open ;D



En de rest gaat vanzelf! Even alle 4 de hoeken afwisselen en bij een handgeschakelde auto kan je de koppeling ook nog even spoelen.



Oke mooi, wielen erop, as-steunen er onder vandaan en dan kan die gestart worden...

Toch  ???

Zit alles wel goed? blijft alles wel heel  :-\ even spannend..

Startpoging:

https://youtu.be/YjLCVNaMdks

IT'S ALIVEEEE  :evil: die sloeg snel aan, geen getik van de stoters of wat dan ook..

Maar holy sjips wat een getril en resonaties in het interieur door die steun  :eusa_doh: whahaha, het heeft ook wel wat, het voelt al als een hardcore racer ;D

Top, laten we snel gaan rijden het begint al te schemeren en we zitten zonder front en licht   :eusa_whistle:




En om alle vragen omtrent de tuning en afstelling gelijk te beantwoorden:



Deze laptop gaat 100% Volvo hobby dedicated worden, haynes handleidingen erop, VIDA maar ook alles om straks zelf te kunnen afstellen/tunen en loggen.

Met de hulp van dit fantastische forum gaat deze elektronica noob en software maagd het vast wel goed doen! :eusa_dance:

Bedankt voor het aanbod en de hulp meester Arjen ;D



Edit:

https://youtu.be/sZxsMv4f1zg

Bij 3000 toeren  laten terugvallen heeft die nog wat moeite om op het juiste toerental stationair te komen, ik neem aan dat dat is door alle hardware die anders is en de ECU nog moet leren?

arjenT5R

#154
Wist je dat Meester ook echt mijn " aanspreek titel " is ;D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hoofdwerktuigkundige

;D

Maar iig mooi dat ie loopt! Is wel t begin van alles natuurlijk t lopen  :D

Had je er nu ook nog een poetshoon of hoonborstel ofzo doorheen gehaald?
Of alleen nieuwe veren?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Citaat van: arjenT5R op 15-12-2017 16:36:57
... M4.4 kent weinig geheimen meer ;D

Pwoah, dat is nogal een stelling! Ben al een paar weken aan het studeren, de m44 wiki lezen en volvospeed topic met alle 450 pagina's aan het lezen.. ben nog maar op pagina 150.. en ik denk niet dat ik over 300 pagina's hetzelfde kan zeggen! ;D

ah, binnenkort heb ik hopelijk wat tastbaarder lesmateriaal...  

Maar on-topic; Goed bezig! ga je vast leuk vinden..  Ga je voor een Ostrich?

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

#156
Citaat van: arjenT5R op 15-12-2017 19:39:39
Wist je dat Meester ook echt mijn " aanspreek titel " is ;D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hoofdwerktuigkundige


Citaat van: Wikipedia op 15-12-2017 19:39:39
Aan boord van de Nederlandse kustvaart wordt de HWTK normaal aangesproken met meester, al is dit gebruik aan slijtage onderhevig.

:D
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Citaat van: Miyel op 15-12-2017 19:42:45
Citaat van: arjenT5R op 15-12-2017 16:36:57
... M4.4 kent weinig geheimen meer ;D

Pwoah, dat is nogal een stelling! Ben al een paar weken aan het studeren, de m44 wiki lezen en volvospeed topic met alle 450 pagina's aan het lezen.. ben nog maar op pagina 150.. en ik denk niet dat ik over 300 pagina's hetzelfde kan zeggen! ;D

ah, binnenkort heb ik hopelijk wat tastbaarder lesmateriaal...  

Maar on-topic; Goed bezig! ga je vast leuk vinden..  Ga je voor een Ostrich?
Citaat van: Miyel op 15-12-2017 19:42:45
Citaat van: arjenT5R op 15-12-2017 16:36:57
... M4.4 kent weinig geheimen meer ;D

Pwoah, dat is nogal een stelling! Ben al een paar weken aan het studeren, de m44 wiki lezen en volvospeed topic met alle 450 pagina's aan het lezen..






 ;D Heb je ook af en toe t idee dat je hoofd gaat scheuren? Of je hersens ontploffen?  ;D

Citaat van: Miyel op 15-12-2017 19:47:12
Citaat van: arjenT5R op 15-12-2017 19:39:39
Wist je dat Meester ook echt mijn " aanspreek titel " is ;D

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hoofdwerktuigkundige


Citaat van: Wikipedia op 15-12-2017 19:39:39
Aan boord van de Nederlandse kustvaart wordt de HWTK normaal aangesproken met meester, al is dit gebruik aan slijtage onderhevig.

:D

Je moet jezelf niet te serieus nemen daar wordt t zo'n zure bedoeling van  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Als jij op pagina 150 bent Miyel, ben je er alsnog 140 verder dan ik ;D

Ik moet echt alles nog leren, de enige ostrich die ik nog ken is die van die lekkere magere biefstuk op mijn bord ;D


https://youtu.be/r_0nBkdJeDw

Yeah, die vieze damp van de carterventilatie mooi niet in mijn schone inlaat!

En het geluid valt enorm mee, 1 dempertje maar best stil. Al weet ik natuurlijk niet wat die doet onder belasting en hoge toeren...

volvobug

Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 20:03:13
.......

En het geluid valt enorm mee, 1 dempertje maar best stil. Al weet ik natuurlijk niet wat die doet onder belasting en hoge toeren...

Ik vind een 10V zonder uitlaat meer circuitwaardig klinken  ;D

https://youtu.be/9tlInnAjys8

https://youtu.be/T3x-XQKJhPg
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

classicT5


MrCain

Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 20:03:13
En het geluid valt enorm mee, 1 dempertje maar best stil. Al weet ik natuurlijk niet wat die doet onder belasting en hoge toeren...

Het geluid zal aardig gaan opzwellen zeg maar als de turbo echt druk gaat opbouwen :evil:

Lees je zelf goed in en maak aantekening ed als je aan t m44 project gaat wagen ;)
Alle problemen en oplossingen daarvoor zijn al eens voorbij gekomen dus je hoeft t wiel niet meer opnieuw uit te vinden zeg maar ;D

Gewoon de originele bin er in flashen, je injectoren kalibreren dat je trim rond de 0 blijft en stapje voor stapje beginnen.

Je gaat het pas echt leren begrijpen als je er mee aan de slag gaat!

Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

razorx

Lekker bezig Adriaan!
Goed dat je voor een echte brandstof pomp hebt gekozen. Zo hoef je die operatie maar één keer te doen. ;)

V70R^2

Citaat van: volvobug op 15-12-2017 20:39:30


Ik vind een 10V zonder uitlaat meer circuitwaardig klinken  ;D

https://youtu.be/9tlInnAjys8

https://youtu.be/T3x-XQKJhPg
Haha, dan krijg ik een Ring BAN  ;D

Heb wel met de 850 10V een paar rondjes gereden op de ring, is toch een aparte ervaring om mensen met 250+km/h voorbij te zien knallen over smalle bochtjes terwijl je zelf 100km/h doet  :eusa_eh:


Citaat van: classicT5 op 15-12-2017 20:39:58
Held, heb je snel en mooi gedaan!
Thanks! Er ligt een hier een leuk pakje op jou te wachten  ;)

Citaat van: MrCain op 15-12-2017 21:18:20

Het geluid zal aardig gaan opzwellen zeg maar als de turbo echt druk gaat opbouwen :evil:

Lees je zelf goed in en maak aantekening ed als je aan t m44 project gaat wagen ;)
Alle problemen en oplossingen daarvoor zijn al eens voorbij gekomen dus je hoeft t wiel niet meer opnieuw uit te vinden zeg maar ;D

Gewoon de originele bin er in flashen, je injectoren kalibreren dat je trim rond de 0 blijft en stapje voor stapje beginnen.

Je gaat het pas echt leren begrijpen als je er mee aan de slag gaat!



Dat denk ik ook, met name het RVS wat ik bij mijn andere auto's merk gaat pas echt zingen en geluid produceren wanneer het echt echt heet is en onder max boost.

De cat. mag opzich na de APK (volgende week vrijdag hopelijk) ook wel weg.. Waarschijnlijk komt er nog 3" DP zonder cat en 3" catback met een klein open dempertje achter in de bumper wanneer de turbo een upgrade krijgt.

Citaat van: razorx op 15-12-2017 21:30:02
Lekker bezig Adriaan!
Goed dat je voor een echte brandstof pomp hebt gekozen. Zo hoef je die operatie maar één keer te doen. ;)

Yeah!  8)


Komende weel de auto op dieet zetten, afgewogen op een weegbrug voor vrachtwagens voor de operatie begon op 1510kg.

200kg eraf? Het interieur wil ik compleet houden, mag niet kaal of naakt ogen, maar wel een hoop gewicht eruit. We gaan het meemaken  :D !

pk~kg target 1:4, dat zal echt een mooi resultaat zijn!

vincen tdi

mis nog wel een eenvoudig veerpootbrugje   :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D