Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kulk

Snel gegaan zo Adriaan  :eusa_clap:

Dat dipje bij stationair; is dat niet gewoon een kwestie van even 'inleren'? Dus als je er wat meer mee gereden hebt hij wel weer netjes loopt?

Hans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 15-12-2017 21:53:37
Citaat van: volvobug op 15-12-2017 20:39:30


Ik vind een 10V zonder uitlaat meer circuitwaardig klinken  ;D

https://youtu.be/9tlInnAjys8

https://youtu.be/T3x-XQKJhPg
Haha, dan krijg ik een Ring BAN  ;D

Heb wel met de 850 10V een paar rondjes gereden op de ring, is toch een aparte ervaring om mensen met 250+km/h voorbij te zien knallen over smalle bochtjes terwijl je zelf 100km/h doet  :eusa_eh:


Citaat van: classicT5 op 15-12-2017 20:39:58
Held, heb je snel en mooi gedaan!
Thanks! Er ligt een hier een leuk pakje op jou te wachten  ;)

Citaat van: MrCain op 15-12-2017 21:18:20

Het geluid zal aardig gaan opzwellen zeg maar als de turbo echt druk gaat opbouwen :evil:

Lees je zelf goed in en maak aantekening ed als je aan t m44 project gaat wagen ;)
Alle problemen en oplossingen daarvoor zijn al eens voorbij gekomen dus je hoeft t wiel niet meer opnieuw uit te vinden zeg maar ;D

Gewoon de originele bin er in flashen, je injectoren kalibreren dat je trim rond de 0 blijft en stapje voor stapje beginnen.

Je gaat het pas echt leren begrijpen als je er mee aan de slag gaat!



Dat denk ik ook, met name het RVS wat ik bij mijn andere auto's merk gaat pas echt zingen en geluid produceren wanneer het echt echt heet is en onder max boost.

De cat. mag opzich na de APK (volgende week vrijdag hopelijk) ook wel weg.. Waarschijnlijk komt er nog 3" DP zonder cat en 3" catback met een klein open dempertje achter in de bumper wanneer de turbo een upgrade krijgt.

Citaat van: razorx op 15-12-2017 21:30:02
Lekker bezig Adriaan!
Goed dat je voor een echte brandstof pomp hebt gekozen. Zo hoef je die operatie maar één keer te doen. ;)

Yeah!  8)


Komende weel de auto op dieet zetten, afgewogen op een weegbrug voor vrachtwagens voor de operatie begon op 1510kg.

200kg eraf? Het interieur wil ik compleet houden, mag niet kaal of naakt ogen, maar wel een hoop gewicht eruit. We gaan het meemaken  :D !

pk~kg target 1:4, dat zal echt een mooi resultaat zijn!


Als je gewicht wil verliezen: Ik zou die zware achterklep vervangen voor iets lightweight.

arjenT5R

Emmertje epoxy en wat matten motorkap en schermen van polyester maken :D

Als er een dakraam in zit ding er uit ;D

Polyester achterklep met plexieglas ruitje :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

triton

Mooi dat hij draait, uitlaat klinkt ook lekker......
Professioneel raddraaier

V70 classic

Citaat van: arjenT5R op 16-12-2017 10:46:54
Emmertje epoxy en wat matten motorkap en schermen van polyester maken :D

Als er een dakraam in zit ding er uit ;D

Polyester achterklep met plexieglas ruitje :P

Enkel met t glaswerk is al veel te winnen.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Paulsson

Gaat lekker Adriaan! Mooi man!

Wat betreft gewicht verliezen op deze bak: als je aan de achterkant gewicht vermindert dan wordt de gewichtsverdeling nog schever: het zwaartepunt ligt al behoorlijk voorin dus nog minder gewicht achter en dan maak ik me zorgen of de balans wel goed zal zijn voor een circuit speeltje :D


Volvo V70 2.4 170 pk NA MT DOP 'Pablo'
Lees de blog over Pablo hier

V70R^2

Citaat van: vincen tdi op 15-12-2017 22:02:13
mis nog wel een eenvoudig veerpootbrugje   :eusa_whistle:

Geen zorgen  ;D

Citaat van: kulk op 16-12-2017 00:47:52
Snel gegaan zo Adriaan  :eusa_clap:

Dat dipje bij stationair; is dat niet gewoon een kwestie van even 'inleren'? Dus als je er wat meer mee gereden hebt hij wel weer netjes loopt?

Dat denk ik ook, maar morgen komt er een ECU binnen en met hulp van forummers heb ik alvast TunerPro geinstalleerd en gaan we zelf de boel langzaam afstellen, stapje voor stapje omhoog  :eusa_dance:


gewichtsbesparing:

Goed punt Paul, het geheel moet wel in balans blijven... Dus de moeilijke zaken en glasvezel plaatwerk e.d. komt nadat ik exact weet hoeveel kg er op ieder wiel staat en waar er dus KG's af moeten.

Trekhaak en airco systeem verwijderd, dat is al 50+kg minder.

Dus nu begonnen met een Giga schoonmaak  ;D toch weer een kilo stof en zand minder, compenseerd voor de "veerpoot"brug achter... ;D Het hele interieur is eruit gegaan, alle isolatie onder de vloer heb ik weg gegooit, speakers enkel in de voorste deuren laten zitten.

Samen met de kuipstoelen ipv originele stoelen zal dat ook weer 50+kg zijn.



Goed, zoals eerder vermeld een compleet R interieur gekocht incl. deur panelen en R matten. De voorstoelen geruild tegen kuipjes van Sparco. Helaas nog niet laten bekleden met het R-patroon. Ik kreeg al de tip Koen.s. te pb'en maar hij wist mij te vertellen dat ze niet konden garanderen dat het netjes zou worden/goed zou blijven zitten.

Afgelopen weken elke keer voor het douchen een stuk paneel/ bekleding of matjes mee in bad genomen en lekker schrobben  ::)



Onvoorstelbaar hoe zwart het water wordt, maar het resultaat mag er wezen:



Schoon en droog, klaar voor montage:



Dan kan alles weer terug erin, als nieuw :eusa_dance: Bij de achterbank de borgplaatjes weg gelaten, voor we de baan op gaan kan je dan eenvoudig de rugleuning en het zitvlak loshalen en wegleggen. ook weer 50kg o.i.d.

Uiteraard geen revservewiel/krik e.d. meer erin, ook weer +/-25kg gewicht bespaard.


mooi bankje en deurpanelen:


De kuipjes voor erin, dat scheelt enorm in gewicht t.o.v. R-stoelen :o



Cockpit van de piloot voorlopig even zo, wanneer we wat verder zijn met tuning ergens een mooi touchscreen/ tablet inbouwen  8)



Interieur = af, nog even het front erop bouwen en we kunnen voor de APK gaan.



Bah, daar moet echt wat aan gebeuren voor het front erop gaat!


Schrob schrob



Schoon, frontje en lampen erop:





Voor heel weinig een XC-bumper geregeld, het kunststof was zo enorm verweerd, de ergste welke ik ooit in mijn handen gehad heb, verklaard de prijs...


Daar durfde ik wel het risico mee te nemen hem op te lappen met een verfbrander!

Rechts verhit, krijgt al een beetje kleur terug:


Na de hele strip te hebben gedaan de kunstof delen in bumpervet gezet:



nog een keer warm stoken en dan afnemen met een doek:



Needless to say, ik was bijzonder content met het resulataat!!!  :eusa_dance:

Bumper erop, enkel die parkeerkras op de hoek nog wegwerken.


V70R^2

En nog een filmpje van hoe dat kunststof week wordt en van kleur veranderd.

https://www.youtube.com/watch?v=8vVm0FAJ1HY&feature=youtu.be

Bumper was nat, dus eerste 30seconden was even droog blazen.

classicT5


V70geRwin


aloisdecroon


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Gaaf om te zien, dat van die bumper.
Nooit geweten dat dat zo kon.

UserID6342

Verdikkie, die bumpert is netjes geworden zo zeg  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

innocenti