Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R^2

Citaat van: Wibren op 22-11-2017 20:35:29
Mijn advies namens een mede trackday volvo rijder: 300pk en een leuk koppel is meer dan genoeg om een hoop lol te hebben op het circuit  ;) Meer vermogen lijkt leuk maar krijg het maar eens op de weg...

Steek je geld eerst in een goed onderstel, remmerij en goede banden daar win je veel meer mee!

Succes met dit leuke project 8)

Hallo Wibren! Wij hebben elkaar nog de hand mogen schudden, ik denk 2 jaar geleden toen met +/- 10 NL en 5 UK (flaming!) classics bij de nurburgring?

Geen idee welke volvo ik dat specifieke weekend mee had overigens..

Bedankt voor je advies, strookt volledig met mijn intentie's.

Citaat van: classicT5 op 22-11-2017 22:44:34
Ik dacht dat Maarten-T5 een Holset turbo heeft en daar serieuze pk's mee haalt. Die kun je relatief goedkoop vinden itgt 3K of Garret grote jongens.

18T zit je ook snel aan zijn max, denk niet dat je daar 400pk mee haalt op gezonde manier. Kijk ook eens in blog van Piet qua haalbaarheid.

18t doet zeer zeker geen 400pk, maar met het juiste ruime schuine flens/huis en die billet wheels kom je er wel heel dicht bij ( kop flowen en agressieve cams en je moet er voorbij komen).

Is even niet mijn doel in deze.

Citaat van: vasquez op 22-11-2017 22:56:49
Had een seintje gegeven, voor dat geld had ik een setje gloednieuwe groene injecoren voor een V70RN liggen  ;D


Nieuw kan ik 5 van die (de groene 440cc) ex btw á €200 kopen zie ik zonet online, wow wat zijn die prijzen omlaag gegaan afgelopen jaren!



oke, brainfart en budget invullingen na een avondje puzzelen.


Budget
€10.000.
-/-
€1000 aanschaf
€250 2.3t blok erin.
€250 koppeling+drukgroep
€2200,- blok versterken + wederopbouw + klein spul
€100,- kop vlakken + GLT nokkenassen.
€1100,- Velgen + semi-slicks
€1050,- 3"DP + catack + turbo 18t + massakabels
-/-
resterend budget:
€4050,-



Definitief na vanavond: (en de groupbuy: ALU performance koelpakket moet er ook nog bij)
€140 veerpootbrug, voor: nieuw dealer, achter: homemade door forummer.
€550 IPD sway bars + end links.
€750 2dehands KW coil-overs (hoogte, hardheid & camber instelbaar).
€150 subframe inserts + schakelbussen & motorsteunen, race.
€320 ALU radiateur & intercooler: groupbuy.
-/-
resterend budget voor remmen, achteras/chassis en pk's:
€2140,-


MISSION IMPOSSIBLE VI....


Hier begint het echt puzzelen te worden, ik heb gevonden dat de brembo klauwen van een alfa 159 de schijfoppervlakte van de xc90 336mm schijven maximaal benutten! TOP!
google leert mij dat er gewoon plug en play brackets voor ontwikkeld zijn!:

http://www.retroturbo.com/?product=big-brake-kit-for-850

Wat te doen met de remmen ???

Het volgende bedacht:
€200 remklauwen voor: Alfa 159 3.2 Q4
€200 remklauwen achter: S60R
€350 brackets + montagemateriaal voor de klauwen
€150 336mm voor: xc90 schijven nieuw ATE
€150 330mm achter: S60R remschijven nieuw ATE
€250? DS2500 remblokken voor alfa 159 3.2 Q4
€200? DS2500 remblokken achter S60R
€50 RVS remslangen zelf maken

En wat zwakke ophangpuntjes aanpakken:
€159 + €182 Chassis brace voor + achter
€180 Silent blocks uniball
€450 uniball achteras bus
€400 kaplhenke uniball bussen voor+draagarmen
-------- +
€2921


Saldo/budget zou dan uitkomen op:
-€781...

En we willen nog de pk'stjes:

€130 AEM brandstofpomp
€250 5x injectoren
€1300 22T turbo compleet (nieuw)

Saldo/budget komt dan uit op:
-€2461


Oke, na het ..ex.. INtern inhuren van een financial manager (er moet nog gegeten kunnen worden en op vakantie met de financial mana... vrouw ;D ) uitgekomen op:

geen upgrade remmen achter, geen uniball achteras/draagarmbussen.
+/- €1500 besparing
Turbo,
toch geen nieuwe maar revisie+opbouw groter,
+/- €500 besparing

Budget dan : slechts €461 negatief!  :D

Dat moeten we dan maar zo ongeveer gaan doen ...  :eusa_think:  ;D



Althans... die dikke honderd uur arbeid á €75 per uur brengen de waarde/investering zeker op + €20.000,- :eusa_whistle:



Oh ohhhh... het hoofdstuk plastische chirurgie vergeten!!!



Ik ga slapen.

UserID6342

Mooi om te volgen Adriaan.  Die brackets zijn exact hetzelfde idee als wat Eric, Gerwin en ik (en nog een paar anderen) onder de auto hebben. Vaak zijn de inbusbouten waarmee je de klauw op de bracket schroeft net te hoog zodat je naar gewone 6-kant bouten moet gaan.  De Brembo klauwen van de Alfa 159/Brera hebben dezelfde schroefmaat als de Brembo's van de Renault Megane Turbo en die passen dus ook op die bracket.

big ben

Wat een mooi project, echt super dat je dat allemaal zelf kunt doen ! dat drukt de kosten behoorlijk  :angel:. Veel succes met je project(en)  :eusa_clap:!

Paulvdberg

200 euro s60r remklauwen? heb spontaan interesse waar je die vandaan zou gaan halen!

Wel een erg leuk project :D

kulk

Even inhakend op de opmerking van Dirk betreffende Renault onderdelen:

http://www.vebanrijswijk.com/

Effe Henk bellen ;)

de Boeing

bijna spannend om volgen dit!  :D :eusa_clap:

Weet vrij weinig van remmen, maar zou dit een tip zijn?:
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volvo/ap-racing-big-brake-kit-volvo-383638534.html

Hier in België moeten die dingen dus ieder jaar voor de keuring (APK) eronderuit...

V70geRwin

<----

Dat alfa setje is een fijn setje, die brackets voor 130 pond is een koopje zeg.
Je moet echter wel hele ruime 17 inchers monteren (ori pegs, ssw trex, TDR 1.2)

Achterremmen zou ik ook gelijk laten vervallen.
Het staat mooi, had de s60r klauwen ook al in huis, maar voegt niet veel toe.

Autodoc heeft nu 23% korting, ff gauw die schijven bestellen in de brembo variant.
Voorschijven 336 had ik zonder korting daar al voor 5 tientjes.
Je kan ook de 336 van de v70 pakken, houd er rekening mee dat je nog een schuin kantje aan de binnenkant moet afdraaien.

Paulvdberg

Citaat van: V70geRwin op 23-11-2017 10:50:13
Dat alfa setje is een fijn setje, die brackets voor 130 pond is een koopje zeg.
Je moet echter wel hele ruime 17 inchers monteren (ori pegs, ssw trex, TDR 1.2)

Klopt is inderdaad geen geld! ik zie alleen wel andere klauwen als de ''standaard'' die ik bijv. ook op de foto zie bij Gerwin.
De klauwen die je zie bij RetroTurbo zijn van een 159 jtd en standaard voor een 301mm uit me hoofd.
Heb deze klauwen zelf namelijk nu onder de auto. kijk maar eens naar het ontluchtings- nippeltje.
Weet niet of die andere klauwen ook hoger zijn??

V70geRwin

Citaat van: Paulvdberg op 23-11-2017 11:01:49
Citaat van: V70geRwin op 23-11-2017 10:50:13
Dat alfa setje is een fijn setje, die brackets voor 130 pond is een koopje zeg.
Je moet echter wel hele ruime 17 inchers monteren (ori pegs, ssw trex, TDR 1.2)

Klopt is inderdaad geen geld! ik zie alleen wel andere klauwen als de ''standaard'' die ik bijv. ook op de foto zie bij Gerwin.
De klauwen die je zie bij RetroTurbo zijn van een 159 jtd en standaard voor een 301mm uit me hoofd.
Heb deze klauwen zelf namelijk nu onder de auto. kijk maar eens naar het ontluchtings- nippeltje.
Weet niet of die andere klauwen ook hoger zijn??

Yep, die zijn idd een slagje kleiner en gelijk aan de renault megane rs klauwen.
Volgens mij voor 305 schijven origineel op de alfa's.

Mijne komen in ieder geval van de Brera met topversie benzine en diesel motor en standaard 330 alfa schijf.
Zal voor het remmen niet heel veel verschil maken, meeste winst is de diameter en de 4 pots.

Hans Duiven

Citaat van: V70R^2 op 22-11-2017 22:18:24
Citaat van: Weffers7 op 22-11-2017 21:50:15
Mag ik vragen waar je die zuigerveren vandaan hebt?
Zeker, bij de dealer kon ik vorig jaar geen nieuwe meer halen, al geloof ik dat die nu wel weer ineens leverbaar zijn..?

Dus ik heb deze gebruikt de afgelopen keren bij blok bouwen:
http://www.partsforvolvosonline.com/index.php?cPath=105_875_951

Ik zag vorige week ook nog een paar setjes nieuwe 302 brackets liggen, ik heb ze allemaal gekocht  :evil: :evil:

Inmiddels al een aantal verhandeld, ik wil er 1of2 op de plank houden maar als iemand echt wilt kan er 1 setje weg á €150,-


Skandix heeft er nog genoeg  :evil:


cornelis-b

Citaat van: Hans Duiven op 23-11-2017 15:41:56
Citaat van: V70R^2 op 22-11-2017 22:18:24
Citaat van: Weffers7 op 22-11-2017 21:50:15
Mag ik vragen waar je die zuigerveren vandaan hebt?
Zeker, bij de dealer kon ik vorig jaar geen nieuwe meer halen, al geloof ik dat die nu wel weer ineens leverbaar zijn..?

Dus ik heb deze gebruikt de afgelopen keren bij blok bouwen:
http://www.partsforvolvosonline.com/index.php?cPath=105_875_951

Ik zag vorige week ook nog een paar setjes nieuwe 302 brackets liggen, ik heb ze allemaal gekocht  :evil: :evil:

Inmiddels al een aantal verhandeld, ik wil er 1of2 op de plank houden maar als iemand echt wilt kan er 1 setje weg á €150,-


Skandix heeft er nog genoeg  :evil:



Dan zit je op 125 euro incl. verzenden ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Bedankt heren, goed om te weten dat met dezelfde brackets ik meerdere typen kan gebruiken, eens kijken welke ik het goedkoopste kan scoren. Brackets en schijven zijn besteld en onderweg.


@Gerwin, zonet de 336mm schijven op autodoc besteld, koopje ;D

Citaat van: Paulvdberg op 23-11-2017 08:53:16
200 euro s60r remklauwen? heb spontaan interesse waar je die vandaan zou gaan halen!

Wel een erg leuk project :D
Bedankt, op ebay vond ik gister avond een setje achter voor €200. En alle 4 klauwen was in de USA een setje a $475 beschikbaar.


Citaat van: de Boeing op 23-11-2017 10:13:06
bijna spannend om volgen dit!  :D :eusa_clap:

Weet vrij weinig van remmen, maar zou dit een tip zijn?:
https://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/volvo/ap-racing-big-brake-kit-volvo-383638534.html

Hier in België moeten die dingen dus ieder jaar voor de keuring (APK) eronderuit...

Mooie remmen! Ik weet het, maatje van mij (uit Belgie) welke ook veel op de nurburgring rijd met een 850 kan het ding elk jaar opnieuw standaard maken en weer terug opbouwen..

Die 2delige schijven zullen niet goedkoop zijn ;D tov 336mm volvo xc90 schijven a 42 euro per stuk zal dit op 200-300 per stuk uitkomen?
<--- die 380mm schijven van mijn andere volvo zijn zelfs €1500 voor een setje   :eusa_silenced:

mbt die 302, zijn die nu gewoon onbeperkt leverbaar gesteld door volvo ivm de aanhoudende vraag of is dit enkel de duitse batch en is dat wat naar NL ging op?

Maar dan ben ik bereid 1 setje á €125 weg te sturen (incl verzenden), gelijk aan de kosten wanneer je ze uit DLD haalt.



Niet veel sleuteltijd vandaag, andere werkzaamheden gehad.
De shims ligt gebogen, dan blijven ze op hun plek.


De cilinderkop gemonteerd, gewoon een normale koppakking met enkel KVS doorgang bij cilinder 5.

Schoon:


Plakplak


Dat zit.




Als iemand interesse heeft in 1 van mijn andere wagens, deze 3 mogen weg en hoeven niet de hoofdprijs te kosten..

960, handbak, alles werkt (airco, stoelverwarming etc), rijd fantastisch maar optisch wat werk.

€1250,-

De V70R, ik wilde er €6000 voor hebben en heb hem net tip top gemaakt incl spuitwerk.

Neem zelf een setje wielen mee (ik heb nog wel wat simpel wielspul desnoods) en hij kan voor €3950 weg, de oddy's hou ik liever ;D


De V70R T6 swap mag ook nogsteeds weg naar een liefhebber, de hele zomer weer met plezier in gereden, nu in de winter zal ik hem niet meer gebruiken.


Als die maar naar een liefhebber gaat  :evil:


Kopen kopen kopen, misschien dat ik het budget voor dit project dan omhoog gooi  ;D :evil:

classicT5

Ga je je racer op kenteken laten staan om over de weg naar circuit te rijden?

Als dat niet het plan is, scheelt je veel om rekening mee te houden, qua apk, etc.

Mis nog rolkooi op je lijstje, racekuipen, 4 of 6 punts gordels, racetank ed ;)

Hans Duiven

Ik dacht dat je de V70 T6 had verkocht, mits in Wit gespoten?

Damn wat een mooi project vind ik dat

razorx

Ik blijf je topic met plezier volgen.

Wat die shims aangaat: Ik denk, maar wat is dat waard, dat het wat thermische stress tegen gaat op een plek waar de cilinderwanden wat dunner zijn.