Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

razorx

Die bumper is mooi geworden. Weer wat geleerd.

V70R^2

#181
Thanks heren, ik was er ook enorm over verrast! Blij dat ik jullie ook nog een tip heb kunnen meegeven ;D



Vandaag was de deadline om Sloeber's APK te regelen, en wat was dat krap  ;D Gister 15 uur gewerkt om hem rijklaar te hebben voor de APK.

De bussen er even inknallen, altijd een klus, ah joh, uurtje, en dat worden dan meerdere uren  :eusa_whistle:

Boren rammen persen in de werkbank, hielp niet.



Gelukkig was het kerstdrukte bij mijn garage en waren de lui om 20:30 nog aan het werk, en hun pers mogen gebruiken  :D



Mooi, bussen goed ingesmeerd in het meegeleverde vet



Dat zit, smufen upgrades zijn go-kart upgrades  ;D ;D








En met hulp en uitleg van Arjen de TunerPro geinstaleerd en de VAG kabel met juiste chip besteld.
Tevens was Piet zo vriendelijk mij een ECU toe te sturen, (en op zeer korte termijn, muchos gracias Piet!!) met schakelaar voor boot modus:



Oke, omdat we toch gaan flashen naar nieuw software (Arjen had een mooie rustige .bin voor mij gemaakt om in te rijden) had ik besloten maar even snel nog de injectoren te wisselen (en kon Arjen gisteravond heel laat alsnog wat zaken aanpassen  :eusa_whistle:  ;D )



Huup huup huup barba truuuc


Uiteraard gelijk een nieuw brandstof filter en uiteraard moest Mr. Murphey nog even langskomen, bout brak af, jammer dan, het is middernacht en ik wil flasen starten en rijden! Tywrap erom.



Flash tijd !!!! Lekker op de R achterbank, die kuipjes zitten voor geen meter  :eusa_shifty: :eusa_shifty: :eusa_sick: :eusa_sick:



Oh yeahhhh





ABS lampje brandde, snel de ABS computer loshalen en wisselen voor een opnieuw gesoldeerde.

Na het bestuderen van agressieve sport nokkenassen zie:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.480.html



Besloten nu ik toch een en ander los moet halen wat meer weg te halen. Om zo eenvoudig toegang te hebben tot de ABS computer en de de timing ook zo agressief te zetten als de echte sport cams :evil:

uitlaat, 6~7 graden vroeger, inlaat 1~2 graden later.

Let wel, GLT cams!


Top top top, rijden maar! Motor draait beduidend soepeler en makkelijker, heeft amper vermogen en reageerd traag, mooi, prima om veilig in te rijden nu!

Helaas toch nog een lambda lampje, uitlezen P0113 :



SAS computer, ja die hebben we ook niet.. Vanmorgen vroeg de nieuwe .bin van Arjen geflasht waarbij hij de IAT had uitgeschreven. Top, thanks Arjen!

Op naar de APK!



Hopsakee, zonder opmerkingen erdoor, alles perfect!

Deadline, gehaald!










TunerPro en dat flashen is leuk, ik kreeg er echt schik in! Het was al voorspeld, dit gaat verslavend werken....  :eusa_whistle: Snel de materie meer en meer doornemen, ik snap na de topics hier al zo veel meer.


Hulde voor het uiteenzetten en de mooie bijdrages van o.a. Piet/Maarten/Kornelis/Arjen/Yits!   :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Piet

Owww, ik zie aan het "monitor" schermpje dat ik per ongeluk mijn test ADX heb meegestuurd heb om de 4 extra ADC-kanalen te testen  :eusa_wall:
Zal nog ff de goede ADX met wat meer nutige info op het monitor schermpje sturen  :D

arjenT5R

Citaat van: Piet op 22-12-2017 15:55:15
Owww, ik zie aan het "monitor" schermpje dat ik per ongeluk mijn test ADX heb meegestuurd heb om de 4 extra ADC-kanalen te testen  :eusa_wall:
Zal nog ff de goede ADX met wat meer nutige info op het monitor schermpje sturen  :D

Graag :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

innocenti

Toch een Recaro erin als de kuipjes voor geen meter zitten? App me maar.

classicT5

Gefeliciteerd, snel gedaan.

Gaaf dat je nu zelf ook kunt tunen :)

rappendaf

850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

Nordschleife850R

Jammer dat ik het blog nu pas tegen kom, want had direct wel kunnen vertellen dat je het met €10.000,-
niet ging redden ::)

Zeer mooi gedaan allemaal :eusa_clap:

Voor tips mag je me altijd vragen ;)

NinaPaul

Daarom is het ook leuk een uitdagend budget te nemen, anders kan je net zo goed een nieuwe race/circuit wagen kopen :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Nordschleife850R

Citaat van: NinaPaul op 23-12-2017 15:53:29
Daarom is het ook leuk een uitdagend budget te nemen, anders kan je net zo goed een nieuwe race/circuit wagen kopen :D

Het euroot wel voort als je met zoiets begint ;D


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Nordschleife850R


V70R^2

#192
Heren, bedankt voor alle complimenten, de eerste 800-900km zijn gemaakt, lekker wisselend in toeren zonder te zwaar te belasten (0,0 boost de eerste 500km).

Citaat van: Piet op 22-12-2017 15:55:15
Owww, ik zie aan het "monitor" schermpje dat ik per ongeluk mijn test ADX heb meegestuurd heb om de 4 extra ADC-kanalen te testen  :eusa_wall:
Zal nog ff de goede ADX met wat meer nutige info op het monitor schermpje sturen  :D

Bedankt! Ik ben misschien een beetje ontwend wat een stock R doet, maar na 600km een aantal keer rustig doorgetrokken tot 4500rpm en toen langzaam naar de bodem gegaan om te boosten.

Ik vond het wat traag, maar klaarblijkelijk wordt de gevraagde load van de .bin van Sloeber (een stock R map) al behaald bij 0,3/0,4 bar turbodruk.

Morgen een nieuwe .bin erin met iets meer load request, Arjen, wederom, bedankt hiervoor!

Citaat van: Nordschleife850R op 23-12-2017 14:20:52
Jammer dat ik het blog nu pas tegen kom, want had direct wel kunnen vertellen dat je het met €10.000,-
niet ging redden ::)

Zeer mooi gedaan allemaal :eusa_clap:

Voor tips mag je me altijd vragen ;)

Achja, het is zoals NP aankaartte ook wel een uidaging, al heb ik nu ook wel door dat het niet bepaald gaat lukken met €10.000.

Ik wil mbt het onderstel, aandrijflijn en remmen een stuk meer dan nu, en het gestelde budget zijn we wel al doorheen...


Graag hoor ik van jou wat je gedaan hebt om aan de voorzijde kilo's te besparen? Accu in de bak van het reservewiel is geen optie, ik ben van plan die hele bak weg te halen en een diffuser te creëren op die plek (vermits de wagen dan nog APK goedkeuring krijg en straatlegaal blijft?)

Zo'n lithium ion accutje scheeld 10kg, maar is mij iets te duur voorlopig, glasvezel spatborden en motorkap voorzijde heb ik gevonden, dat is betaalbaar en zou 20kg besparing kunnen zijn exact daar waar ik het wil.


Verder, Sloeber rijd heerlijk, er miste nog iets aan de voorzijde:


Citaat van: vincen tdi op 15-12-2017 22:02:13
mis nog wel een eenvoudig veerpootbrugje   :eusa_whistle:


Nu nog aan de onderzijde van de wagen ;D ;)

Daarnaast vandaag de bakolie snel vervangen voor een betere (Motul Gear 300 75W-90) variant, ik heb in het voorjaar deze vervangen door wat volvo nu levert voor de 850/classics, en kan beamen dat dit GEEN duurzame OPTIE IS!

Het lijkt van een veel dunnere viscositeit te zijn, ik hoorde de lagers vorige week in de bak ook duidelijk rollen.

Na de testrit vandaag een duidelijk stillere bak, wat eruit kwam was ook verdacht donker met maximaal 3000km's.



Helaas verder erg druk met de andere wagens, het een en ander gekocht en verkocht en een aantal intensieve klussen waar het blok bij open moet.


Maar wel nog:....


Een paar kg besparing, onafgeveerd gewicht wel te verstaan!  :eusa_dance: :eusa_dance:


Het eerste setje semi's op de pegs zal rap gaan, dus in het voorjaar komen deze er dan op met nieuwe.

18x8 custom op maat gemaakt, ze zijn echt heel licht, in de dozen til je ze zonder moeite alle 4 tegelijk op ;D

Piet


mario850

#194
gaat sloeber alleen op de ring rijden of ook op "vrijrijden" op zandvoort?

ben daar benieuwd naar?

zie daar nog weinig Volvo tussen de bmw .s
V70R laserblue two tone fdf downpipe Volvo tune ipd stabistangen v50 remmen voor en xc90 achter! Kw v2 inox do88 complete koeling set
2004 c70 cabrio autumn sun titan Grey Toscana tan  leder ,850 t-5r snow white ,v60 d6 vol options