Sloeber! Zomerreces.

Gestart door V70R^2, 20-11-2017 17:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

#630
Citaat van: rappendaf op 07-11-2018 14:02:59
Als jij dat middel mc 21 wat ik jou heb meegegeven gebruikt had zoals ik u gezegd had dan was dat een eitje geweest
:eusa_whistle: :angel:
meneertje  ;D ;) :evil: :evil:

Jaja die'n boeing en z'n oren he ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

Citaat van: arjenT5R op 07-11-2018 14:11:58
Jaja die'n boeing en z'n oren he ;D
Heb zo een donker bruin vermoeden dat hij me niet helemaal vertrouwd  :eusa_naughty: :eusa_pray: :eusa_shhh: :evil:
En bang was dat de boel zou oplossen met dat middel  ;D ;) ;) ;)
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Ahja of t was nie eco friendly ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

Citaat van: arjenT5R op 07-11-2018 14:34:07
Ahja of t was nie eco friendly ;D
Op de bus stond thans biologisch afbreekbaar
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

arjenT5R

Ja misschien wast toch wa me z'n oren dan... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

rappendaf

#635
Volgende keer zet ik de ezelsoren hoed bij hem op als ie nog eens komt  ;D :angel: ;) ;D
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

V70R^2

Eerst maar onder de kap alles geschrobt:



Project oliekoeler:

Functie boven vorm/looks. Dit is gewoon de meest praktische locatie, dus daar gaat die ook komen ook  :eusa_whistle:



Helaas zit hier een sleepoog en een bracket waar de bumper in hangt, de kliko in daarmee  ;D Oliekoeler is belangrijker!



De balk en het schuim in de bumper moet ook weg.

Slopen slopen slopen  :D



Met de in-uitgang van de koeler aan de zijkant gaat het allemaal precies passen, bijkomend voordeel, met een oliebeurt kan ik de onderste slang even los koppelen en loopt die liter olie ook uit de koeler.:



Morgen eens op zoek naar wat aluminium en platen o.i.d. om een mooie bracket en luchtgeleider te maken. Tevens bedenken hoe we de bumper nog fatsoenlijk vast kunnen maken  :eusa_whistle:  ;D




Oliespoeiers ook nog even schoon gemaakt.



En de versnellingsbak van buiten alvast schoon geschrobt, komend weekend een poging doen zelf de nieuwe lagers en het Quaife te motenren.


arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Amai, heftige mod  ;D Redelijk kwetsbare plek ook, nee? (maar ik mag aan nemen dat je er goed over nagedacht hebt).

en aan de bio-boys met hun mc21, ja rappendaf, ik heb da spul al keurig gebruikt, maar met 200ml bij lange na niet genoeg om mijn spruitstuk te reinigen (die heeft uiteindelijk nachtje in 20l koudontvetter mogen doorbrengen dat was, na vele andere pogingen, wel de oplossing om alle het vijlsel eruit te krijgen)  ;D 8) ::)


V70R^2

Is wel een tricky plek, maar ik was eigenlijk niet van plan om te botsen. ;D

oud ijzer is gevonden, wat aluminium delen en een RVS afdekplaat van een afzuigkap. Die ga ik als windgeleider gebruiken zodat het niet om de koeler heen kan.



Enken nog wat rubber blokjes zoeken om de koeler iets van demping te kunnen geven en het niet direct aan de carrosserie gebout zit.


de geneRaal

Dat wordt een leuk knutsel klusje die koeler  ;D
Kan je misschien wat uitlaatrubbers gebruiken als dempers?
En die zo aanpassen dat ze goed zitten.
Blackstone under construction

arjenT5R

Pffff..... zo lang al geen updates hier ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

freefall

Update... Dit weekend quaife erin beunen ;D
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

V70R^2

hahaha, rustahg!

Dat uitlaatrubber dacht ik ook al aan ja, maar dat ding is nogal lomp ;D Ik heb het volgende bedacht, een stuk koelslang ertussen om wat demping te hebben.

Ben de hele middag aan het denken geweest, verder dan dit nog niet gekomen helaas, maar het idee is duidelijk.

Boren boren boren.


Even wat RVS boutjes en spul gehaald:



En dan moet dit het ongeveer worden:



Het idee voor de demping:



Gaat echt heeeel krap worden





Citaat van: freefall op 09-11-2018 17:21:17
Update... Dit weekend quaife erin beunen ;D

Yeeah Rob, morgen eens zien hoe die lagers en het quaife erin moeten  8)

NinaPaul

"M8 rubber mounts" (M6 lijkt me iets te klein) kosten ongeveer 2 euro de stuk bij de plaatselijke automaterialen zaak.

Gebruikte ze vaak voor installeren van extra zaken zoals, compressor, aggregaat, waterpomp, brandstofpomp, intercooler, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz