Auteur Topic: V70R t25 turbo installatie  (gelezen 1292 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

plumdeplakmuis

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • 1998 - V70R - Saffron
    • VAN DER LEE Turbo Systems
V70R t25 turbo installatie
« Gepost op: 25-11-2017 00:38:02 »
Met onze V70R 1998 FWD, willen we graag een TD05H framesize turbo met T25 turbine inlet en GT28 turbine outlet shape gaan testen.

Ik heb op het internet turbine inlet adaptors van Volvo naar T3 flange gevonden maar niet naar T25. Bestaan deze?
Dan wat is wijsheid voor de turbine outlet. Van de GT28 outlet flange zijn adaptors te krijgen naar 79mm V-band, dus ongeveer 3", hoe wordt dit meestal opgelost wanneer een Garret turbo geplaatst wordt?

Dan wat is er te krijgen voor motormanagement systemen die goed compatible zijn met de Volvo zodat we data kunnen loggen?
VAN DER LEE Turbo Systems - www.vdlee.com

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2435
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #1 Gepost op: 25-11-2017 01:15:20 »
Volgens mij past dat gewoon zonder moeilijke adapter toch?

T25 is zo goed als hetzelfde maatje qua afmetingen, hooguit de hoekigheid/ronding wat soepeler laten verlopen dacht ik?

Maarten-t5

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Geslacht: Man
  • 850 t5
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #2 Gepost op: 25-11-2017 02:04:31 »
Het standaard volvo turbo uitlaatspruitstuk heeft een t3 flens met een lip erop.
Als je de lip eraf laat draaien/vlakken dan past een t3 turbinehuis zonder adaptors.
De adaptor is alleen nodig als je de lip wil houden, of als je meer afstand tussen het blok en de turbo wil creƫren.
Een t3 turbinehuis is dus de makkelijkste optie.
De flens van een t25 turbinehuis is wat kleiner, dus daar zul je mogelijk wat meer aanpassingen mee moeten maken.

De m44 ecu die standaard in de 1998 volvo v70r zit is grondig gehackt. Je kunt na flashen dataloggen en er zijn aardig wat modificaties voor geschreven.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9289
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2017 13:13:31 »
Zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,85362.0.html

Voor alles over zelf tunen en data loggen.
Gezien je een V70R hebt uit 98 kun je gewoon je eigen ecu gebruiken.
Eazy peazy ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jurijn R

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #4 Gepost op: 26-11-2017 11:41:54 »
T25 past niet op spruitstuk aan.

arjenT5R

  • Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 9289
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #5 Gepost op: 26-11-2017 11:54:17 »
T25 past niet op spruitstuk aan.

Say wut
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

plumdeplakmuis

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • 1998 - V70R - Saffron
    • VAN DER LEE Turbo Systems
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #6 Gepost op: 27-11-2017 22:10:07 »
Lijkt erop dat we geen turbo gaan vinden met T3 flange, dus adaptor maken voor T24 of iets anders.
VAN DER LEE Turbo Systems - www.vdlee.com

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2622
  • Geslacht: Man
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #7 Gepost op: 27-11-2017 22:57:52 »
Vanwaar de voorkeur voor een garrett, wat is je doel?

Zijn zat combis te vinden, maar hangt af wat je wil, 500pk? 300? Bv 300 pk hoef je het jezelf niet zo lastig te maken m.i.  Met allerlei aanpassingen ed, terwijl het met een TD04H ook te halen is.

Daarnaast ben ik geen fan van garrett ;)

Jurijn R

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
  • Geslacht: Man
  • Nordschleife, The Green Hell
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #8 Gepost op: 10-12-2017 22:01:08 »

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
T25 turbo installatie - DIY spruitstuk?
« Reactie #9 Gepost op: 11-12-2018 20:19:52 »
Zoeken op een term op dit forum geeft normaler wijze honderden nutteloze hits, zoek ik op T25 komt alleen dit topic naar boven!

Heeft nog nooit iemand hier een T25 Turbo op een T-5 gezet? (Johann.. kom er maar in  ;D)

Goed, as some may know ben ik bezig een leuke turbo te selecteren.. ben en ga vanalles vergelijken maar ben wel geinteressseerd en een turbo die alleen met T25 flens te leveren is (bedankt Arjen, voor het extra werk).

Op een Engelstalig forum verschillende topics tegen gekomen waar ze met adapters werken. Gevolg is dat de turbo enkele cm richting het schutbord gaat en niet meer past. Of hij gaat richting de achterste motorsteun, of dit of dat..
Mooiste is natuurlijk een ideale positie bepalen en dan het spruitstuk met T25 flens op maat maken. En dan gaat iedereen hier natuurlijk schreeuwen; Spaghetti spruitstuk, equal length etc.
Maar een Japanifold is dit ook niet en het befaamde S60R spruitstuk al helemaal niet.. en ook daar worden vermogens mee gehaald wat ver boven mijn wensen ligt.

Nu wil ik graag jullie menig weten over dit idee; wat zijn jullie argumenten om dit niet of juist wel zo te doen?


Easy to make it yourself manifold...
« Laatst bewerkt op: 11-12-2018 20:21:26 door Miyel »
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

volvobug

  • Wat anderen bedacht hebben moet ik op z'n minst kunnen begrijpen!
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 4774
  • Geslacht: Man
  • V70 2.5 10v '97 LPi / V70R FWD AUT Saffron '98 LPi
    • Volvo foto album
Re: T25 turbo installatie - DIY spruitstuk?
« Reactie #10 Gepost op: 11-12-2018 20:48:31 »
......Nu wil ik graag jullie menig weten over dit idee; wat zijn jullie argumenten om dit niet of juist wel zo te doen?


Easy to make it yourself manifold...

Niet zo doen, je mist een aansluiting voor 1 cilinder.  :eusa_shhh:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #11 Gepost op: 11-12-2018 20:52:12 »
Niet zo doen, je mist een aansluiting voor 1 cilinder.  :eusa_shhh:

ach, ships... nou ja, zou het veel uitmaken? misschien geeft het wel een fijn geluidje.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 884
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #12 Gepost op: 11-12-2018 20:58:59 »
Jelmar? jou post weg?

goed; ik was dit aan het typen;
omdat.. je toch echt geen 90 graden wil? Dan komt de turbo veel te laag of te hoog.

Deze kerel komt met onderstaande adapter al niet weg. Vind het nog eens lelijk ook ;)

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

vasquez

  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 246
Re: V70R t25 turbo installatie
« Reactie #13 Gepost op: 11-12-2018 23:22:58 »
MaartenT5 heeft alles al gezegd, de rest is eigenlijk bijzaak :D

Je maakt het moeilijker dan nodig.....