De T-5 opgehaald, maar....te lage turbodruk?

Gestart door Wouter1973, 12-12-2017 19:22:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

#375
Vanavond andere pomp gemonteerd, komt uit een V70R. Zoemt een stuk luider dan de oude (die hoorde ik helemaal niet), ik ben benieuwd of ik morgen als ik weer een langere rit voor de boeg heb verschil ga merken.
Bij de oude pomp viel alleen op dat het zeefje onderaan de pomp gescheurd was.

yannickdv

Brandstoffilter dan ook maar ff doen?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

Wouter1973

Citaat van: yannickdv op 11-04-2018 07:54:28
Brandstoffilter dan ook maar ff doen?
Da's een goeie. Als dan toch bijna alles al nieuw is 😉

Wouter1973

Stilletjes aan durf ik nu wel te melden dat mijn probleem opgelost is. Alweer enkele honderden kilometers 'storingsvrij' gereden. En een veel betere koude start 's-ochtends.
Ontdekt dat de PTC nippel, of liever gezegd de rubberen mof, niet meer vlekkeloos aansloot op de inlaatbuis naar de turbo. Dat was al eerder tijdelijk opgelost met tape, maar nu heb ik daar -aan de buitenkant- ook nog wat vloeibare pakking op aangebracht. Ziet er niet zo fraai uit, maar is nu wel dicht. En nu aan het zoeken naar een nieuwe PTC nippel, of in elk geval een goede gebruikte met een rubberen mof die nog lekker aansluit.
Om het 'af' te maken komt er deze week ook nog een nieuwe bobine.  :)
Wat het belangrijkste is: de storing is weg, en het rijdt weer lekker vlot. Dank aan eenieder die hierin heeft meegedacht, me heeft voorzien van nuttige suggesties of me op andere manieren heeft geholpen. Heel fijn!

V70geRwin

Citaat van: Wouter1973 op 16-04-2018 21:10:15
Stilletjes aan durf ik nu wel te melden dat mijn probleem opgelost is. Alweer enkele honderden kilometers 'storingsvrij' gereden. En een veel betere koude start 's-ochtends.
Ontdekt dat de PTC nippel, of liever gezegd de rubberen mof, niet meer vlekkeloos aansloot op de inlaatbuis naar de turbo. Dat was al eerder tijdelijk opgelost met tape, maar nu heb ik daar -aan de buitenkant- ook nog wat vloeibare pakking op aangebracht. Ziet er niet zo fraai uit, maar is nu wel dicht. En nu aan het zoeken naar een nieuwe PTC nippel, of in elk geval een goede gebruikte met een rubberen mof die nog lekker aansluit.
Om het 'af' te maken komt er deze week ook nog een nieuwe bobine.  :)
Wat het belangrijkste is: de storing is weg, en het rijdt weer lekker vlot. Dank aan eenieder die hierin heeft meegedacht, me heeft voorzien van nuttige suggesties of me op andere manieren heeft geholpen. Heel fijn!


En daar gaat het uiteindelijk om  :eusa_clap:

razorx

De aanhouder wint. Gefeliciteerd met je doorzettingsvermogen.  :eusa_clap:

Wouter1973

Citaat van: razorx op 16-04-2018 21:38:55
De aanhouder wint. Gefeliciteerd met je doorzettingsvermogen.  :eusa_clap:
Dank. 26 pagina's voor nodig gehad. Dat is verdorie meer dan mijn hele webdagboek/blog!  ;)

razorx

Ach troost je. Soms kost het wat meer tijd. En het is het allemaal waard als je geduld hebt.

Wouter1973

Ik ben er blij mee hoor. En onder de motorkap bijna alles nieuw of vervangen is ook wel een lekker idee.  :)

Vulk

Citaat van: Wouter1973 op 16-04-2018 22:30:26
Ik ben er blij mee hoor. En onder de motorkap bijna alles nieuw of vervangen is ook wel een lekker idee.  :)

Ja je hebt je stage 0 best goed voor elkaar.