Liquid propane power solutions !!!!

Gestart door arjenT5R, 16-12-2017 21:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Ik zou er nog bijna van aan het gas gaan  ;D

Piet

B.t.w. Moet deze post ook niet een plaatsje krijgen in Tuners deugd?

arjenT5R

Ahja doen we ;D

Jullie snappen trouwens ook wel dat er bij mij natuurlijk gewoon 12mm wicu onderdoor de auto komt he ;D
Is ook nog eens een mooie buffer indien de pomp het een momentje wel zwaar heeft.

Zal een flink gat worden in dat koppelblok ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de Boeing

Like!  :)

(Wellicht domme vraag: maar is het niet makkelijker om een 2 set aanvoerleidingen parallel aan de eerste aan te leggen? Bij aan koppelen op injectoren zal dan nog extra uitdaging worden... ;D)

freefall

Citaat van: Sbv op 31-10-2018 20:11:07
zou je niet naar een handbak gaan dan met al dat vermogen ?

Nah...;D

1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

freefall

Nou nog extra extra 12mm leiding eronder beunen, en alles dubbel uitvoeren.
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

rappendaf

#51
Citaat van: de Boeing op 01-11-2018 00:55:34
Like!  :)
ht domme vraag: :angel: maar is het niet makkelijker om een 2 set aanvoerleidingen parallel aan de eerste aan te leggen? Bij aan koppelen op injectoren zal dan nog extra uitdaging worden... ;D)
Alles kan natuurlijk maar dit zou veel moeilijker zijn ipv een 8 mm naar voor te halen

Vergis je niet een 8 mm is niet plug and play hier is draai en tapwerk noodzakelijk

Maar als je ziet wat enkel de gaatjes aan de injectoren groter boren oplevert is het wel heel duidelijk
dat het werkt en is het mij al het werk en moeite meer dan waard  :eusa_whistle:

Nu de stukjes die in de injectoren gaan nog laten draaien maar dan met meer vlees achterkant zoals ar al vertelde hier is het stukje maar 3.7 op de dunste plaats


Grts
850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

rappendaf

Citaat van: freefall op 01-11-2018 05:14:04
Nou nog extra extra 12mm leiding eronder beunen, en alles dubbel uitvoeren.


:eusa_whistle: :angel: ;D


850 2.3 t5 1993 133000KM ORIGINEEL
.  850 2.5 20v 1992 at 247000km
   C70 t5 23 T

classicT5

Staat me bij dat bij dampgas installaties voor een V8 (amerikanen ed) je ook naar 8mm leiding moet ivm flow

MrCain

Citaat van: classicT5 op 01-11-2018 13:41:48
Staat me bij dat bij dampgas installaties voor een V8 (amerikanen ed) je ook naar 8mm leiding moet ivm flow

Klopt inderdaad: icm met de "H" verdamper met hogere capaciteit.
Ooit nog eens een dubbel systeem in een Rover V8 gebouwd, dus dubbele gekoppelde tank, dubbele 8mm leidingen en dubbele verdampers. De goede man vertelde me achteraf dat hij nog nooit zo snel in Moskou stond als toen op lpg ;D

Mooie brandstof dat lpg!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jelmar

Weet je zeker dat het probleem is dat je niet genoeg LPG naar voren krijgt?

Hoewel LPG een buitengewoon mooie brandstof is, blijft het traag ontbrandend spul.
850R

MrCain

Citaat van: Jelmar op 01-11-2018 16:25:17

Hoewel LPG een buitengewoon mooie brandstof is, blijft het traag ontbrandend spul.

Ontbrand wel beter en vollediger dus je kan meer energie uit lpg halen in vergelijk met benzine ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jelmar

Het gaat om het stukje 'hoge toerentallen'.
Niet om de brandstof in het algemeen.
LPG is een leuke brandstof, zeker ook wat 'tjoenen' betreft, maar het heeft ook zo z'n beperkingen.

850R

MrCain

Klopt, meestal is de installatie de beperkende factor. Maar dat is bij elke brandstof wel denk ik.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jelmar

850R