Liquid propane power solutions !!!!

Gestart door arjenT5R, 16-12-2017 21:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vulk

Wtf? Gewoon met vijf bruine injectoren?
Hoeveel scheelt dat nu pakweg met mijn setup?

razorx

Dit is een heel mooi resultaat!
Wat de thermostaat aangaat: Ik denk dat ik wat te kort door de bocht was en zaken veel te veel versimpelde.

arjenT5R

Citaat van: razorx op 02-11-2018 20:55:54
Dit is een heel mooi resultaat!
Wat de thermostaat aangaat: Ik denk dat ik wat te kort door de bocht was en zaken veel te veel versimpelde.

Zodra je stilstaat of file rijdt dan is het gewoon zoals jij zegt dan is het de fan maar als je gewoon rijdt... en genoeg rijwind koeling hebt. Dan is het de thermostaat die het regelt.
Logje van nu zit ie na 15 minuten en 2 pulls op 80 graden.

Hij heeft er een 70 graden thermostaat in zitten.

Citaat van: Vulk op 02-11-2018 20:51:20
Wtf? Gewoon met vijf bruine injectoren?
Hoeveel scheelt dat nu pakweg met mijn setup?

Ja met 5 bruine ja eh ja raf draait wel een pak meer load hoor ;D




Trouwens niet te vroeg gejuigd hoor want na een paar pulls loopt de tankdruk op de vloeistof wordt warmer en dan gaat ie weer vrolijk arm lopen.
Dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan dampspanning van de vloeistof en dan vooral bij hogere temperatuur dat de vloeistof dus gaat gassen.
Of verdampen en dan heb je dus deels vloeistof en deels damp/gas ja en dan klopt er natuurlijk niets meer van het mengsel.

Ja dit is natuurlijk ook gewoon op te lossen door voldoende leiding diameter. En eventueel de druk nog te verhogen maar dat is vast voor later zorg :P
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ries van de Zilverschuit

'k Ben een beetje stil de laatste tijd op lpg-gebied, maar dit is wel weer boeiend hoor! (hoewel niet zo relevant voor mij. Meer levensteken binnenkort in mijn blog).
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Vulk

Ik heb de discussie over de wervelingen in het inlaattraject er even uitgehaald en hier gezet: https://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=88443.msg1787010#msg1787010

Ik vind het een boeiende discussie, maar in dit topic gaat ze een beetje verloren.

arjenT5R

#95




Weer een stukje van de schakel...

Ik ben dus van plan om echt 12mm leiding onder de auto door te leggen maar dat moet je koppelen.
En vanaf de multivalve kom je net met 8mm weg als het mee zit dusssss stukje 8mm aan de multivalve en dan verlopen naar 12mm.

Knelkoppeling 8 naar 12 was een optie maar heb liever flare... en dat was dus lastig...

Zelf maar wat gedraaid, gasdraad, koper ring en loctite thread sealer. 20 bar ;D En dicht :)

Het koppelblok is ook nog een dingetje die kan je max naar 3.5 mm opboren de afsluiter is te klein.
Dus beter aanvoer koppelblok bypassen en door een "hoog vermogen" afsluiter leiden.
Dus alleen de de retour nog door het koppelblok.

Grote voordeel van 12mm leiding is de vloeistof buffer dus als de druk wat in begint te zakken heb je nog een paar meter vloeistof als buffer in de leiding :)
Tenminste dat is het idee dan... ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Je zou natuurlijk ook een dubbele brandstofrail kunnen maken.
Een aanvoer en een retour...


Hmmmm :) ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Miyel

Of een apart brandstof systeem per 3 injectoren!
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

arjenT5R

Ja dat is natuurlijk een idee maar dan gaat het vloeibaar lpg als nog eerst door 3 injectoren en dan retour, de mate van opwarmen zal minder zijn maar je moet dus alsnog een aantal keer door een restrictie heen.

Ik dacht dus ;D als je met een grote leiding en grote afsluiter direct op een rail uit komt, dan kun je daar 6x aanvoer op aansluiten. Mocht je drukval krijgen en gasvorming dan komt het gas bovenin de rail te staan en met een beetje mazzel heb je dan nog vloeistof bij de injectoren.

Maar dat moeten we nog eens ff verder uitdenken, het koppelblok kan tot max 3.5mm opgeboord dus daar moeten we qua aanvoer sowieso maar vanaf.
Valtek maakt mooie grote afsluiters met flinke doorlaat dus dan zou er zo iets moeten komen lijkt me :)

Ik denk dat je gewoon van het bestaande domme doorlus systeem af moet. Iedere keer extra opwarming van de lpg, steeds drukval en door restricties heen.
Tenminste dat is mijn idee dan hoor ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

BRC systeem werkt zo, mv brandstofrail en dan injectoren erop aangesloten.

Lijkt me dat je LPG niet zoveel last hebt van opwarming als bij benzine? Kan me niet herinneren daar ooit issues over tegengekomen te zijn.

arjenT5R

LPG warmt enorm op en daarom krijg je problemen met dampspanning temperaturen van 45 plus zijn zeker geen uitzondering!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Stefan

Ga je door het vergroten van allerlei restricties geen druk verliezen?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjenT5R

Citaat van: Stefan op 07-11-2018 11:51:13
Ga je door het vergroten van allerlei restricties geen druk verliezen?

Ja goeie opmerking op zicht, maar de restricties in de retour laten we mooi zitten ;D
Dus dat zou geen verschil moeten geven.

Uiteindelijk kom je ergens aan een max uiteraard, max wat de pomp kan leveren of max injector tijd.
Maar dat zijn we nog niet ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

ZO! Een forumdraaier gevonden die wel aan de slag wil met het rail idee, spul besteld en is onderweg naar hem.
Kan het zelf ook wel draaien maar helaas geen materiaal.

Leiding ook gevonden dan AN spul is tot 70 bar dus dat moet genoeg zijn.

Idee is dus de rails zo te maken dat de originele LPI leidingen naar de injectoren passen in de rail.
Dus dat het min of meer toch een soort plug and play wordt.

1 rail aanvoer en 1 rail retour en dan met klemmetjes zoals op de injectoren dus de leidingen in de rail vast zetten.

Vanaf de tank een grote leiding met aparte afsluiter naar voor en dan dus met een stuk flex leiding / rvs omvlochten slang naar de aanvoer rail.

De retour rail blijft hetzelfde als std qua leidingwerk, dit hoeft niet groter, koppelblok regelt de retourdruk.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Zijn er nog RDW keuringseisen op de originele installatie waar je rekening mee moet houden (als je het zou willen)?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.