Grotere remmerij C70 T5 1998

Gestart door DannyJ, 26-01-2018 02:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyJ

Nu mijn C70 T5 uit 1998 wat opgekieteld is merk ik af en toe toch dat ik wat remvermogen om het zo naar ff te noemen tekort kom. Nu rijden er meerderen rond met een 320mm upgrade aan de voorzijde, maar welke betaalbare opties zijn er nog meer?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

V70R^2

Als ik zo vrij mag zijn:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,86641.0.html

Koop een set schijven voor en achter, maak brackets en je heb zowel voor als achter grotere remmerij voor +/- €1500,-

Miyel

850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

DannyJ

Klopt het dat deze op de C70 past? https://m.ebay.com/itm/1997-08-Porsche-986-Boxster-Rear-Brembo-Calipers-Set-Left-Right-OEM-/323297564555?fits=Make%3APorsche
Hoeveel mm remschijf kun je dan nemen?
Ik meen dat er ook alfa klauwen onder kunnen i.c.m. met 330mm schijven? Weet iemand de part nummers van die alfa klauwen?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

MEN-O

Als je de post van Miyel even leest, daar staan de onderdeelnummers bij !

V70geRwin

Alle klauwen komen bij brembo vandaan.
De Porsche klauwen zijn heel hoekig en hebben daardoor meer ruimte nodig.
De alfa klauwen van de 305 remschijven en ook de Renault clio brembo klauwen zijn ook prima pas te maken en nog iets ronder van vorm.


classicT5

Je moet ook checken welke velgen je gebruikt, is veel info over te vinden, bij ene type 17 inch velg past het net niet, bij andere wel

DannyJ

ClassicT5

Ik heb 18 inch Tritons eronder. Ik vermoed dat daar flinke remmen achter kunnen?

V70geRwin

Vet! Dat zijn dan 4 pots remklauwen met 330mm remschijven? Weet je zo ook de artikel nummers daarvan? Dan kan ik eens kijken wat men daarvoor vraagt.
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

-D©©©L-

#8
Ooit had ik s60r remmen er onder zitten, dat gaf mij veel inzicht in inert gewicht en onafgeveerd gewicht. Nu meer gebalanceerd, want dat is waar je het t langst mee vol houdt. Grote zware schijven zijn een noodzakelijk kwaad (wat een naar woord !), geen doel op zich. Een beetje als warme thee, lekker, maar niet fijn als je 12 kilo daarvan aan elke naaf hangt. Koekje erbij ?

Barracuda_82

Citaat van: V70geRwin op 24-06-2018 23:23:05
Stel je vragen gerust. Heb zelf de dikke alfa klauwen er onder pas gemaakt.
Die van de brera.

Ik ben nu in het midden van een soortgelijk project. Alleen heb ik remmen van een Peugeot 807/Citroen C8. Deze zijn hetzelfde als de Alfa klauwen, alleen zijn de bevestigingspunten wat dikker en die heb ik er eerst af gefreesd om de adapter een stuk dikker te kunnen maken.

Ik ga ze gebruiken met 330x32 schijven van een V70R (het nieuwere N model). En ik moet zeggen dat het inderdaad een hele zware combinatie is, zoals al eerder genoemd. Niet de klauwen, die zijn van aluminium en relatief licht, maar de schijven zijn vooral erg zwaar. Het zou me niet verbazen als ik die in de toekomst vervang door zwevende schijven met een aluminium hart.

Het is dat ik die schijven en klauwen toevallig nog had liggen en ik toegang heb tot (CNC) freesmachines en bijbehorende kennis, anders had ik waarschijnlijk gekozen voor een kant-en-klare oplossing.

Overigens zijn er bij retroturbo wel kant-en-klare adapters te koop om Alfa klauwen te monteren op een V70.
Johan van Tongeren - www.baddecision.works

V70geRwin

Citaat van: Barracuda_82 op 25-06-2018 09:07:23
Citaat van: V70geRwin op 24-06-2018 23:23:05
Stel je vragen gerust. Heb zelf de dikke alfa klauwen er onder pas gemaakt.
Die van de brera.

Ik ben nu in het midden van een soortgelijk project. Alleen heb ik remmen van een Peugeot 807/Citroen C8. Deze zijn hetzelfde als de Alfa klauwen, alleen zijn de bevestigingspunten wat dikker en die heb ik er eerst af gefreesd om de adapter een stuk dikker te kunnen maken.

Ik ga ze gebruiken met 330x32 schijven van een V70R (het nieuwere N model). En ik moet zeggen dat het inderdaad een hele zware combinatie is, zoals al eerder genoemd. Niet de klauwen, die zijn van aluminium en relatief licht, maar de schijven zijn vooral erg zwaar. Het zou me niet verbazen als ik die in de toekomst vervang door zwevende schijven met een aluminium hart.

Het is dat ik die schijven en klauwen toevallig nog had liggen en ik toegang heb tot (CNC) freesmachines en bijbehorende kennis, anders had ik waarschijnlijk gekozen voor een kant-en-klare oplossing.

Overigens zijn er bij retroturbo wel kant-en-klare adapters te koop om Alfa klauwen te monteren op een V70.

Die adapters zijn wel een koopje, mooie tip. Mijn set is ook met de 336 schijf.
De klauwen hebben veel ruimte nodig, niet zozeer in de hoogte maar ze zijn gewoon vet dik.
De spaken moeten vooral veel ruimte geven, dat moet je echt even passen, liever wil je geen spacer natuurlijk.

Velgen met veel ruimte in 17 inch zijn;

-originele pegasus
-TDR pro race 1.2
-SSW "trex"

Gewichten:

302 schijf:



330 schijf:



336 schijf:


Barracuda_82

Weet je ook het gewicht van een 330x32 schijf, toevallig?

Mijn combinatie past trouwens in 17 inch immitatie Pegassusensss:



Ik heb geen foto waar je duidelijk de ruimte tussen de klauw en de velg kan zien, maar dat was iig voldoende. En zoals je ziet ook meer dan voldoende ruimte aan de bovenkant.

Hier zie je trouwens ook goed de "nokken" die we weg gefreesd hebben (en wat dus het grote verschil is met Alfa klauwen):

Johan van Tongeren - www.baddecision.works

DannyJ

Bedankt mannen!! Hier kan ik en meerderen mensen wat mee. Die link is ook top :D. Ik heb even contact gehad met die man. De alfa klauwen gaan i.c.m. de 336mm remschijven van een xc90 t6 zegt die. Ik vermoed dat de 09.9586.11 de 336mm xc90 t6 remschijf is?
Is er iemand die hiermee rond rijdt en/of weet of dit i.c.m. met 18 inch bbs tritons past?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

V70geRwin

Citaat van: DannyJ op 25-06-2018 16:31:08
Bedankt mannen!! Hier kan ik en meerderen mensen wat mee. Die link is ook top :D. Ik heb even contact gehad met die man. De alfa klauwen gaan i.c.m. de 336mm remschijven van een xc90 t6 zegt die. Ik vermoed dat de 09.9586.11 de 336mm xc90 t6 remschijf is?
Is er iemand die hiermee rond rijdt en/of weet of dit i.c.m. met 18 inch bbs tritons past?

<-----