Even voorstellen: Bert

Gestart door Bert 02.02.159, 01-01-2018 12:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert 02.02.159

Ofschoon ik niet echt nieuw ben (aangemeld op het forum op 22-08-2002), zal ik ook nog eens even wat over mijn auto's vertellen.

In 1996 kocht ik mijn eerste 850. Een TDI. NZ-XH-53.
In 1998 ruilde ik m in voor een V70 2.5 LPT. TL-SX-48.
In 2001 kocht ik een V70-R AWD van een jaar oud, de XN-HR-16.
Die werd wel erg duur in de benzine als je 60.000km per jaar rijd, dus die ging er in 2003 weer uit om plaats te maken voor een V70 D5 AWD. 14-NJ-GR. De rest van de dagelijkse auto's is niet zo boeiend, wel altijd Volvo gebleven.

In 8 december 1994 zag ik op de snelweg bij Delft de eerste Cream Yellow T-5R en was ik verkocht. Ik vond m zooooo lelijk en daardoor zo mooi. Thuisgekomen lag de autovisie op me te wachten en zie daar: een rijimpressie van de T-5R. Groot, Geel en Geweldig stond er in dat artikel. En dat is ie voor mij altijd gebleven. Alhoewel dat groot best meevalt.

Sinds november 2001 heb ik de JT-SF-74 in mijn bezit. Deze auto won op het feestje ter gelegenheid van het 20 jarig bestaan van de T-5R de prijs voor de mooiste originele T-5R van Nederland. Ik rijd er niet heel veel mee, km stand is ongeveer 165.000. Mijn zoon reed er in 2017 de elandrun mee.






In 2010 was ik helemaal klaar met de bijtelling over de D5 AWD en wilde youngtimer gaan rijden. Kocht toen de BS JV-DB-64. Het idee was leuk, uiteindelijk beviel het me toch niet. Was wel een auto van 15 jaar oud, met bijna 400.000km op te teller. Dus eind 2011 toch maar weer een nieuwe Volvo (XC70) gekocht en bijtelling geslikt. De JV-DB-64 is wel gebleven. In 2010 heb ik er veel geld aan uitgegeven om m "bij de tijd te brengen". In 2017 heb ik er nog veel meer geld aan uitgegeven om m weer origineel te maken. Dat  is intussen ook klaar. Ook is afgelopen maanden de automaat gereviseerd door Autrans. Dat deed zeker au (in de portemonnee). De JV-DB-64 is vooral bekend geworden van de Elandrun 2017, omdat mijn dochter er in een verwoede strijd leverde om de Ladies Cup. Op het verlanglijstje staat nu nog de operatie strippen en opnieuw spuiten. Intussen heb ik er een veelvoud van wat hij ooit gekost heeft aan uitgegeven. Mijn dochter heeft m sinds eind 2017 in gebruik als dagelijkse auto en daar word ik wel weer heel blij van. Intussen de 430.000km gepasseerd. Afgelopen zomer nog volgeladen met tenten en 5 personen naar Sziget Hongarije geweest.






En toen kreeg ik op 2 november 2017 een linkedin berichtje of ik nog interesse had in de 03-DD-LT laser blue pearl MY2000. Tja en die kon ik toch ook niet aan mij voorbij laten gaan. En zo kan ik in 2018 misschien zelf ook weer eens meerijden in de Elandrun! Grote ergernis waren nog de TME uitlaten, maar dat is intussen opgelost, zie uitlaten topic.





Ik hoop nog jarenlang plezier te hebben van m'n 850's / V70!

En ik wens jullie allen een heel mooi 2018 toe!

)()()sT

Wat een wagenpark! "Wederom" welkom en de beste wensen!

de Boeing

Damn, wat een lijstje inderdaad

Ik zou ook nog wel even een flash green met atacama interieur (N) eraan toevoegen, kwestie van het: zooooo lelijk en daardoor zo mooi verhaal compleet te maken :)

toch wel lichtelijk jaloers

Welkom!

Claudia

Hee Bert, je vergeet je stekker-auto! :)
De gele blijft inderdaad lelijk....maar in die blauwe wil ik nog steeds gauw eens een proefrit doen.
Goed dat je toch voor YOLO bent gegaan. ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

855/96

Prachtig mooie kleur dat laser blue pearl.
'01 Volvo V70 2.4t aut.
'96 Volvo 850 2.5 I 10V aut.
'94 Volvo 940 2.3i Polar aut.
'03 Volvo S80 D5 aut.
'98 Volvo S80 T6 Geartronic

SB T-5R

Wat een prachtig wagenpark!

Brambo67

#6
Bij toeval zie ik dat je 'mijn' 03-DD-LT LBP hebt gekocht. Ik heb 'm gehad van 2006-2008. Was mijn eerste R en ook de mooiste. Destijds heel veel geld aan uitgegeven; nieuwe HO, nieuwe cardanas en nieuwe schijven. Eerste rekening was maar liefst € 5.000,00... Heb de auto ingeruild op een V70D5 van 2008, een van de laatste V70n'en in NL. Kreeg destijds een 'offer I couldn't refuse' bij de toenmalige Garage Helpman in Groningen. Auto had toen walnotenhout als interieur inleg. Op mijn BLOG staat nog wel wat inclusief foto's. Daarna een rode 850R opgebouwd en die helaas ingeruild op een V70nR van 2007. Een handbak met daarna ongelooflijk veel kosten. Nu wel mooi trouwens... Heel veel plezier met deze prachtige R!

EDIT: had er zelf geen TME onder... Daarvoor was de auto van een anesthesist geweest uit het westen van het land. Volgens mij had de eigenaar na mij een nieuw stuur, een nieuwe stoelhoes en een bakrevisie bedongen bij Helpman. Heb 'm destijds ingeruild met nog geen 200k op de klok.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Brambo67

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Brambo67

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Brambo67

RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

robbar

Echte Volvo addict zo te zien, prachtige wagens  :eusa_clap:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold


henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

hansvonder

niets is zo fijn als een dikke 5 cyl in lijn

Bert 02.02.159

Hé leuk Bram dat je reageert! Ik had ook al gezien dat jij één van de eigenaars was geweest.

Leuk ook om te zien dat de auto bij de introductie van de V70NN ook een blokjesgrill had. Die heb ik nu ook weer besteld.

Jammer is dat de auto tussen 120 en 150 trilt als hell, dus daar moeten we nog wat op verzinnen.