3 inch inlaat ervaringen?

Gestart door DannyJ, 10-01-2018 13:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

#15
Ach nee, maar ik zag dat zeker  ook niet als een aanval hoor.
Maar het leek me goed tav van de "kennisvergaring" die de laatste tijd op het forum op een fraaie wijze plaats vindt één en ander te verduidelijken kwa motivatie waarom.

Het is inderdaad een keuze die je maakt tussen de extra moeite van  het monteren van een 3.25" (het is nu eenmaal gewoon een stuk lastiger dan een S90 maf monteren) en althans in geval van een 18T of 19T en net dat stukje verfijndere tune.
Voor beiden is wat te zeggen.

Maar dat er mensen rondrijden met zoiets als een Garett 3071 of groter met een maf kleiner dan 3.25"....hmmm ... tja :)

arjenT5R

Haha het is wel ineens een hot item zo.

We zitten nu twee dezelfde discussies te voeren in een ander topic.

Het is een persoonlijke wens je kan een grote garret ook wel aansturen met een originele lmm. Dat is vast wel eens gedaan ook.

Eea is in tuners deugd ook al uitgelegd.

Ik heb het liever zo en met mij zijn er meerdere met dat idee.

Als je een V90 maf net wel net niet clipt met een 19T zit je echt nog wel heel aardig in de buurt van de juiste tabellen dat zal elkaar niet zoveel maken.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

DannyJ

Citaat van: koen.s op 10-01-2018 18:06:31
Citaat van: DannyJ op 10-01-2018 17:40:29
Dus als ik het goed begrijp ben ik dan verplicht om ook een grotere LMM aan te schaffen? Opzich wel logisch, want anders kan de LMM niet vast gezet worden gok ik? Zn grotere LMM is gewoon 2dehands wel te krijgen?

Bij de 3 inch intake van DO88 kan je de sensor overzetten van je originele lmm.
Misschien is die intake een optie.

Zoals die DO88 is afgebeeld op europeantuning lijkt het inderdaad dat ze in die buis een aansluiting hebben gemaakt voor de LMM. Maar komt de buizing van de oude LMM dan te vervallen? Zo begrijp ik het inprincipe
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

UserID6342

#18
Citaat van: koen.s op 10-01-2018 18:06:31
Citaat van: DannyJ op 10-01-2018 17:40:29
Dus als ik het goed begrijp ben ik dan verplicht om ook een grotere LMM aan te schaffen? Opzich wel logisch, want anders kan de LMM niet vast gezet worden gok ik? Zn grotere LMM is gewoon 2dehands wel te krijgen?

Bij de 3 inch intake van DO88 kan je de sensor overzetten van je originele lmm.
Misschien is die intake een optie.
De originele LMM sensor kan zowel in de S90 LMM behuizing worden overgezet als in de 3.25 " behuizing van BMW (althans in sommige types, anders heb je een grotere O-ring nodig). Bij een 3" behuizing van de S90 voldoet de inlaatslang van een ME7 model, bij een grotere BMW behuizing zul je die zelf moeten maken.

Piet

In principe kun je een voetje op een alubuis oid maken en daar de sensor in plaatsen.
Het is dan een kwestie van de juiste conversie  vinden voor de maftabel (kun je tweaken).
Als je er dan ook nog een mooie air straightener voor de sensor in de buis monteert,  zal het prima werken.

Is ook gedaan btw

UserID6342

Citaat van: leons850 op 10-01-2018 17:54:59

Was geen aanval Piet, een veronderstelling op basis hiervan:
Citaat van: Dirk342 op 10-01-2018 15:24:11
Als je serieus naar een 19T wilt en goed wilt tunen dan kom je automatisch ook naar een 3.25 LMM behuizing....
Ik probeer het alleen algemeen te houden en dat het dus afhangt van de voorkeuren van klant en tuner.

Wat betreft Rome, zo houden we voor ieder wat wils. ;)
Ik dus ook, ik probeer een advies te geven wat juist is ! Laat ik het voorzichtiger formuleren, zonder tegen schenen aan te schoppen, als je denkt dat een LMM niet clipt bij een 19T en jij en/of je tuner zien dit niet of hebben er geen last van is het helemaal prima toch ?  Bij de andere die het wel (kunnen) zien zou ik toch een grotere LMM behuizing adviseren omdat diverse logs laten zien dat een 19T al heel snel clipt bij een 3" behuizing van een 960/S90/V90 (oud type).  Dan geld ook de vraag; wat heb je liever een ECU die een beetje 'gokt' qua cellen/getallen of een ECU die continue in zijn hele bereik goed bij de les is.  En nee, het gaat hier absoluut niet om PK's en snelheid en dergelijke onzin.

En ja, qua Rome, helemaal mee eens !  Maar ik persoonlijk (!) ga liever de juiste weg met goede bewegwijzering als via omwegen en dat ik zelf moet navigeren / of erger dat ik er niet kom.....

arjenT5R

Bespaar jullie de moeite t is dus te doen om een DO88 aanzuigbuis...

Verder wordt er niet gereageerd.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

DannyJ

Citaat van: Dirk342 op 10-01-2018 18:20:49
Citaat van: leons850 op 10-01-2018 17:54:59

Was geen aanval Piet, een veronderstelling op basis hiervan:
Citaat van: Dirk342 op 10-01-2018 15:24:11
Als je serieus naar een 19T wilt en goed wilt tunen dan kom je automatisch ook naar een 3.25 LMM behuizing....
Ik probeer het alleen algemeen te houden en dat het dus afhangt van de voorkeuren van klant en tuner.

Wat betreft Rome, zo houden we voor ieder wat wils. ;)
Ik dus ook, ik probeer een advies te geven wat juist is ! Laat ik het voorzichtiger formuleren, zonder tegen schenen aan te schoppen, als je denkt dat een LMM niet clipt bij een 19T en jij en/of je tuner zien dit niet of hebben er geen last van is het helemaal prima toch ?  Bij de andere die het wel (kunnen) zien zou ik toch een grotere LMM behuizing adviseren omdat diverse logs laten zien dat een 19T al heel snel clipt bij een 3" behuizing van een 960/S90/V90 (oud type).  Dan geld ook de vraag; wat heb je liever een ECU die een beetje 'gokt' qua cellen/getallen of een ECU die continue in zijn hele bereik goed bij de les is.  En nee, het gaat hier absoluut niet om PK's en snelheid en dergelijke onzin.

En ja, qua Rome, helemaal mee eens !  Maar ik persoonlijk (!) ga liever de juiste weg met goede bewegwijzering als via omwegen en dat ik zelf moet navigeren / of erger dat ik er niet kom.....

Wat houdt dat clippen in wat jij steeds benoemt? Het komt er dus op neer dat ik met een 16T niet geen grotere LMM nodig ben i.c.m. de inlaat buis van BO88, maar als ik een 19T zou gaan monteren dat een grotere LMM wel nodig is?
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

leons850

Citaat van: Piet op 10-01-2018 18:07:01
Ach nee, maar ik zag dat zeker  ook niet als een aanval hoor.
Maar het leek me goed tav van de "kennisvergaring" die de laatste tijd op het forum op een fraaie wijze plaats vindt één en ander te verduidelijken kwa motivatie waarom.

Het is inderdaad een keuze die je maakt tussen de extra moeite van  het monteren van een 3.25" (het is nu eenmaal gewoon een stuk lastiger dan een S90 maf monteren) en althans in geval van een 18T of 19T en net dat stukje verfijndere tune.
Voor beiden is wat te zeggen.

Maar dat er mensen rondrijden met zoiets als een Garett 3071 of groter met een maf kleiner dan 3.25"....hmmm ... tja :)
Eens.
Mede vanwege deze rede:
Citaat van: arjenT5R op 10-01-2018 18:09:37
Als je een V90 maf net wel net niet clipt met een 19T zit je echt nog wel heel aardig in de buurt van de juiste tabellen dat zal elkaar niet zoveel maken.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

leons850

Citaat van: DannyJ op 10-01-2018 19:06:24
Citaat van: Dirk342 op 10-01-2018 18:20:49
Citaat van: leons850 op 10-01-2018 17:54:59

Was geen aanval Piet, een veronderstelling op basis hiervan:
Citaat van: Dirk342 op 10-01-2018 15:24:11
Als je serieus naar een 19T wilt en goed wilt tunen dan kom je automatisch ook naar een 3.25 LMM behuizing....
Ik probeer het alleen algemeen te houden en dat het dus afhangt van de voorkeuren van klant en tuner.

Wat betreft Rome, zo houden we voor ieder wat wils. ;)
Ik dus ook, ik probeer een advies te geven wat juist is ! Laat ik het voorzichtiger formuleren, zonder tegen schenen aan te schoppen, als je denkt dat een LMM niet clipt bij een 19T en jij en/of je tuner zien dit niet of hebben er geen last van is het helemaal prima toch ?  Bij de andere die het wel (kunnen) zien zou ik toch een grotere LMM behuizing adviseren omdat diverse logs laten zien dat een 19T al heel snel clipt bij een 3" behuizing van een 960/S90/V90 (oud type).  Dan geld ook de vraag; wat heb je liever een ECU die een beetje 'gokt' qua cellen/getallen of een ECU die continue in zijn hele bereik goed bij de les is.  En nee, het gaat hier absoluut niet om PK's en snelheid en dergelijke onzin.

En ja, qua Rome, helemaal mee eens !  Maar ik persoonlijk (!) ga liever de juiste weg met goede bewegwijzering als via omwegen en dat ik zelf moet navigeren / of erger dat ik er niet kom.....

Wat houdt dat clippen in wat jij steeds benoemt? Het komt er dus op neer dat ik met een 16T niet geen grotere LMM nodig ben i.c.m. de inlaat buis van BO88, maar als ik een 19T zou gaan monteren dat een grotere LMM wel nodig is?

Informeer eens bij je tuner tegen die tijd.
Tot die tijd lekker blazen.
Die Do88 slang is volgens mij al even niet meer leverbaar....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

DannyJ

Bedankt voor de uitleg mannen!
Volvo C70 T5 1998 handgeschakeld
Garnet red metallic pearl

arjenT5R

Do88 zit ook geen air straightener voor je maf dus ook niet wenselijk as is.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

#27
Die DO88 is gewoon een veeel te duur stukkie pijp waar nog niet eens de moeite is genomen een fatsoenlijke airstraightener in te maken.
Voor een paar euro kun je met een stuk alu pijp al iets beters (laten) maken.  ;D

arjenT5R

Citaat van: Piet op 10-01-2018 19:35:13
stuk ali pijp al iets beters (laten) maken.  ;D

en ali slangen heb je voor 25 euro een aanzuigbuis ipv 325 euro...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet