Auteur Topic: 3 inch inlaat ervaringen?  (gelezen 2788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23165
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2018 19:58:33 »
Die DO88 is gewoon een veeel te duur stukkie pijp waar nog niet eens de moeite is genomen een fatsoenlijke airstraightener in te maken.
Voor een paar euro kun je met een stuk alu pijp al iets beters (laten) maken.  ;D
Eens !!

UserID6342

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 23165
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2018 20:04:36 »

Was geen aanval Piet, een veronderstelling op basis hiervan:
Als je serieus naar een 19T wilt en goed wilt tunen dan kom je automatisch ook naar een 3.25 LMM behuizing....
Ik probeer het alleen algemeen te houden en dat het dus afhangt van de voorkeuren van klant en tuner.

Wat betreft Rome, zo houden we voor ieder wat wils. ;)
Ik dus ook, ik probeer een advies te geven wat juist is ! Laat ik het voorzichtiger formuleren, zonder tegen schenen aan te schoppen, als je denkt dat een LMM niet clipt bij een 19T en jij en/of je tuner zien dit niet of hebben er geen last van is het helemaal prima toch ?  Bij de andere die het wel (kunnen) zien zou ik toch een grotere LMM behuizing adviseren omdat diverse logs laten zien dat een 19T al heel snel clipt bij een 3" behuizing van een 960/S90/V90 (oud type).  Dan geld ook de vraag; wat heb je liever een ECU die een beetje 'gokt' qua cellen/getallen of een ECU die continue in zijn hele bereik goed bij de les is.  En nee, het gaat hier absoluut niet om PK's en snelheid en dergelijke onzin.

En ja, qua Rome, helemaal mee eens !  Maar ik persoonlijk (!) ga liever de juiste weg met goede bewegwijzering als via omwegen en dat ik zelf moet navigeren / of erger dat ik er niet kom.....

Wat houdt dat clippen in wat jij steeds benoemt? Het komt er dus op neer dat ik met een 16T niet geen grotere LMM nodig ben i.c.m. de inlaat buis van BO88, maar als ik een 19T zou gaan monteren dat een grotere LMM wel nodig is?
Zou het iets anders formuleren, lees over het clippen (buiten zijn bereik komen) van de LMM even in het tuners deugd topic.  Het word daar meer als fantastisch uitgelegd.  Mijn persoonlijke mening, en ja helaas door logs te zien te hebben dus ook een klein beetje ervaring, ook met een 16T ben je beter af met een S90 LMM behuizing.  Daarom deze van de week, als voorbeeld, ook bij BJ erin gezet.  Als je dan de inlaatslang pakt van een V70 ME7 past deze er zo op naar de turbo en hoef je verder niets te doen.

Als je naar een 19T toe wilt gaan, en wat ook uit de diverse logs blijkt (en niet alleen bij mijn auto) is het verstandiger (laat ik het voorzichtig formuleren voor tere zieltjes) om ook naar een 3.25" behuizing te gaan, maar dan zul je de inlaatslang naar de turbo toe zelf moeten aanpassen.

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #32 Gepost op: 18-05-2019 11:18:39 »
ik weet het dit topic is al bijna 1 1/2 jaar oud maar heb toch een vraag.

Of het mogelijk is of zin heeft de standaard luchfilterbox terug plaatsen als je een 3” inlaat hebt met openluchtfilter?

Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #33 Gepost op: 18-05-2019 16:14:08 »
Ja.. want de originele box haalt de koude lucht voor de radiateur weg, waar een 'openluchtfilter' de warme lucht onder de kap opzuigt.
Of je moet dat schot er om hebben zitten, maar over de werking daarvan heb ik mijn twijfels.
En wat is het voordeel van zo'n conus überhaupt? Standaard luchtfilter is capabel gebleken tot hoge vermogens.. en het filter an sich brengt geen vermogenswinst.

Maar terugkomend op de vraag; ik heb wel eens gezien dat men de conus in het originele huis stopt. Lijkt mij de beste oplossing, echter is dus het voordeel tov standaard (k&n) filter discutabel
« Laatst bewerkt op: 18-05-2019 16:16:45 door Miyel »
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #34 Gepost op: 18-05-2019 18:32:19 »
Dank voor de info.

Er zit een 3” inlaat op de 19T met de openluchtfilter.
Geen schot  :eusa_wall: , dus zoiets zat ik dan ook te denken on deze in de oem luchtfilterbox te monteren.

Allemaal leuk dat extra geluid bij gas los maar is mij te sjonie en zinloos.

Ik ga er mee aan de slag. ;)
Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

Miyel

  • Club lid
  • Lid 500+
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 972
  • Geslacht: Man
  • 855 T-5R Black Stone.
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #35 Gepost op: 18-05-2019 19:22:47 »
Zit er ook een grotere luchtmassa meter op?
Er zijn manieren om ook deze op de originele bak te krijgen. Yits heeft bijvoorbeeld een adapter 3d geprint.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 MY05 (Gezinsbak)

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #36 Gepost op: 18-05-2019 22:25:06 »
Zit er ook een grotere luchtmassa meter op?
Er zijn manieren om ook deze op de originele bak te krijgen. Yits heeft bijvoorbeeld een adapter 3d geprint.

Geen idee, deze zit nu in de alu buis met de pasvorm van de lmm zoals oem maar dan 3” , lijkt nogal duur te zijn geweest toen.
Alles is aangepast wat tuning aan gaat.

Zal er morgen is een goede foto van maken.
Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #37 Gepost op: 19-05-2019 17:19:55 »
Zoals gezegd de foto’s.

Ziet er allemaal leuk uit maar denk dat dit een beetje te veel warmte aanzuigt zo.



Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #38 Gepost op: 19-05-2019 17:47:04 »
Goed idee, de originele box en zelf een 3" pijp in de aansluiting lijmen o.i.d. en lekker koude lucht aanzuigen.

Paar cm van die slang op de gasklep afzagen en de koude snorkel kan er weer langs, zit wel krap.

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #39 Gepost op: 19-05-2019 20:06:17 »
Ik zal is een org volvo luchtfilterbox zoeken, is kijken of ik deze kan verbouwen.
Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

de Boeing

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1069
  • 855R AUT Lpi
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #40 Gepost op: 19-05-2019 20:14:49 »
De (flink) getuned turbo's zuigen die standaard verse lucht aanzuigbuis wel dicht (klapt toe door grote onderdruk). Dus dat is dan de volgende in het traject om aan te passen  ;D ;D

Bij een N R zit er in deze verse lucht snorkel (die overigens veel platter is dan bij de 850) zelfs een paar schotjes om het tegen te gaan...

V70R^2

  • Beunhaas deluxe.
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2572
  • Geslacht: Man
  • To heaven for the climate, to hell for the company
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #41 Gepost op: 19-05-2019 20:19:48 »
Als je daar interesse in hebt, heb ik nog wel een N-R filterbox met snorkel en aanzuigbuis etc.liggen!

MikeyQR

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Geslacht: Man
  • Red 855R
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #42 Gepost op: 19-05-2019 20:21:25 »
De (flink) getuned turbo's zuigen die standaard verse lucht aanzuigbuis wel dicht (klapt toe door grote onderdruk). Dus dat is dan de volgende in het traject om aan te passen  ;D ;D

Bij een N R zit er in deze verse lucht snorkel (die overigens veel platter is dan bij de 850) zelfs een paar schotjes om het tegen te gaan...

Krijg je een D5 effect, als daar de slangen van te oud zijn klappen ze idd dicht.

Mijn R heeft een 19T dus zo groot is dat nu ook weer niet. :angel:
Red 850R.
19T, Groene injectoren, Alu Intercooler, H-profiel drijfstangen, S60R uitlaat spruitstuk, Walbro benzinepomp, GLT nokkenassen, 960 Gasklep, 3,25” Inlaat, Ripkit, 3” downpipe, 2.5 inch Catback Twinpipe.

classicT5

  • Jeroen
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 2727
  • Geslacht: Man
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #43 Gepost op: 19-05-2019 20:28:05 »
Die LMM behuizing ziet er wel netjes uit zo. Das geen beunwerk ;)

Vraag me af of je het merkt met zon snorkel erbij. Als er al verschil is, zou dan toch ook je tune aangepast moeten worden?

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7449
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: 3 inch inlaat ervaringen?
« Reactie #44 Gepost op: 20-05-2019 15:13:04 »
Mikey, Yits heeft de standaard luchtfilter bak aangepast met een zelf geprinte 3 inch aansluiting.
Stuur hem anders even een pb.
Soms ben je gewoon uitgekwetst met elkaar.