Betaalbare 18Ttttt's voor iedereen :)

Gestart door arjenT5R, 11-01-2018 09:19:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

Jahoor ik heb m'n hele dowpipe bij elkaar gescharreld op ali express.
Heb zelfs een linkje geplaatst in het aliexpress tuning onderdelen topic.

Flensmaat is perfect je moet alleen 2 oren en er af slijpen en op de juiste plek zetten.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Hans Duiven

#31
Ach ach ach: Carrec Technocenter: "Wij gaan niet meer met gereviseerde turbo's werken, in het vervolg monteren wij alleen maar nieuw.

http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2018/1/zijn-gereviseerde-turbos-echt-slechter-dan-nieuwe-10157798

arjenT5R

Haha gelukkig zijn deze ook nieuw ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

classicT5

Garrett preekt voor eigen parochie in dat artikel m.i.

Belangrijk bij een turbo is balanceren. Bij revisiebedrijven is de vraag wat voor balanceermachine ze hebben, hoe hoger toerental des te nauwkeuriger (maar ook duurdere bank). Ze zijn er met 30t rpm (minder nauwkeurig) tot over de 100t rpm (nauwkeuriger). Onbalans geeft veel ellende, te beginnen met fluiten (luchtpulsaties).

Ben het niet eens dus met de stelling, reviseren kan gerust, mits correct uitgevoerd. Identiek aan motorrevisie zelf.

Piet

Zoals in het artikel zelf ook genoemd: geld speelt een niet geheel onbelangrijke rol in de meningvorming.

Hans Duiven

Er is ook plaats voor nuance:

Even goed als nieuw
We vragen Olaf Velthuis van Turbo's Hoet om een reactie. "In Nederland leveren wij zo'n 14.000 turbo's per jaar.
De helft nieuw, de andere helft gereviseerd. Ongeveer 3,5% van die leveringen leidt tot een garantieaanvraag.

Van die 3,5% ligt nog geen tiende aan de turbo zelf. In minder dan 0,35% van de gevallen is er dus iets mis met de turbo", zegt hij.
En: "Die 0,35% geldt zowel voor nieuw als gereviseerd."

arjenT5R

Genoeg gelult  ;D













Check out these beauties  ;) :D

De eerste 2, een rechte en een schuine.
De Schuine voor Hans en de rechte voor Oscar.

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

En deze turbo's zijn zo goed als nieuw of zijn ze nieuw?
En worden deze föhnen ook gebalanceerd? Ik schrijf ook maar wat, als ik zo'n ding wil hebben moet ie ook goed zijn. ;)
mompelt iets met: past voor een derde blokwissel...
Volvoloos....

arjenT5R

Zoals eerder aangegeven de cores zijn fabrieks nieuwe MHI's
Dus nieuw compressorwiel, nieuw turbinewiel, nieuwe as, nieuwe lagers en nieuwe behuizing.
Deze zijn af fabriek gebalanceerd.

Compressorhuis is bewerkt origineel om de grotere 18T compressor kwijt te kunnen, de turbinehuizen zijn gewoon gebruikt en gestraald.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Feitelijk nieuw dus zou ik zeggen.
De core is immers "as is" uit de fabriek komen rollen.

BBS

Ik ga eens zoeken in die berg rommel of ik die gare 15G nog kan vinden en ik wil eerst overleggen met de "Denktank".
Volvoloos....

arjenT5R

Ja ze zijn feitelijk nieuw ja daarom is t ook zo'n leuke aanbieding.

Aan het compressorhuis gaat niets stuk en het is alleen de nabewerking die anders is die wordt nu dus achteraf gedaan.

De turbinehuizen worden beoordeeld door de deskundige en gestraald zo heb je dus een perfect setje.

En al is €400 niet duur het is nog steeds een boel geld dat snap ik best en dat mensen er even over na moeten denken begrijp ik ook.

Niet iedereen heeft een inruiler maar het is wel waar we het van moeten hebben, dus inruilen aub graag :)

Ben best trots op de 2 turbootjes die er nu liggen en allemaal mede mogelijk gemaakt door Rob (freefall) natuurlijk :)

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

BBS

Nou ik heb wel interesse maar de spaarrekening moet ff aangevuld worden.

To be continued....
Volvoloos....

RemkoT5


arjenT5R

#44
Zal het hier nog even neerzetten.

"Groupbuy" Fabrieksnieuwe 18T turbo's

Dus je koopt een 18T turbo met "gebruikte" huizen en fabrieks-nieuwe (gebalanceerde) cartridge.

Lees; het compressor huis komt uit de vaatwasser en wordt gemachined zodat de grotere 18T cartridge in het gebruikte huis past.
Het Turbine huis wordt gecontroleerd door de kenner en gestraald.

Zo heb je dus in principe een nieuw uit de doos bolt on 18T.

€425 zonder inruil. (ex verzendkosten)
€400 met inruil.(inclusief verzendkosten)
Inruil mag ook na inbouw, dus achteraf terug sturen van oude turbo is geen probleem.

Turbinehuizen zolang de voorraad strekt we hebben er een aantal liggen, als ze op zijn dat zul je je eigen turbinehuis moeten hergebruiken.
Maar daar komen we zeker wel uit, we proberen altijd een complete bolt on turbo te leveren.

Liefst dus inclusief inruil.




en dat ziet er dan zo uit  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!