Betaalbare 18Ttttt's voor iedereen :)

Gestart door arjenT5R, 11-01-2018 09:19:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Haha, sorry... gecorrigeerd.
No offence..

Maarten-t5

Hij moet ergens vandaan halen dat je je pedaal naar de bodem drukt. Lijkt mij dat dat mechanisme uit te schakelen moet zijn. Hebben die dingen niet een schakelaar die de kickdown activeert?

Jelmar

@Piet; je quote de verkeerde post. Wakker worden!

@Gerwin; in '3' gaat het wel, bij  'bergversnelling' ongeacht welk type auto/motor zul je de boel zo vreselijk moeten remmen (kan wel bij een hubdyno) dat de temperaturen vreselijk snel door het dak gaan.
Op een conventionele rollenbank is het haast niet te doen aangezien al snel de banden gaan slippen.

Meeste tuners / rollenbank operators (nogmaals, ongeacht wie of welk merk/type auto) rammen bij een automaat gewoon door de versnellingen heen en filteren vervolgens het laatste stukje van de run in de hoogste versnelling om het vermogen/koppel te bepalen.
Is niet heel sjiek, maar het is nou eenmaal even uitvogelen bij verschillende auto's wat de 'truuk' is.
En dat kost tijd, tijd is geld etc etc
Nou heb ik het domme 'geluk' met regelmaat toch al 'in de buurt' te zijn van een dyno, dus daar maak ik dan ook gebruik van.
850R

Jelmar

Citaat van: Maarten-t5 op 18-10-2018 13:31:10
Hij moet ergens vandaan halen dat je je pedaal naar de bodem drukt. Lijkt mij dat dat mechanisme uit te schakelen moet zijn. Hebben die dingen niet een schakelaar die de kickdown activeert?

My point exactly. De vraag is; wie weet het?
850R

arjenT5R

#109
Ja deden ze in goes ook zo ja, pook in 3 ff rollen door 1 en 2 heen en dan voet naar beneden.

Citaat van: Maarten-t5 op 18-10-2018 13:31:10
Hij moet ergens vandaan halen dat je je pedaal naar de bodem drukt. Lijkt mij dat dat mechanisme uit te schakelen moet zijn. Hebben die dingen niet een schakelaar die de kickdown activeert?

Citaat van: Jelmar op 18-10-2018 13:42:28
My point exactly. De vraag is; wie weet het?


Ja hij meet TPS en er zit een kickdown schakelaar tegen t schutbord aan zit samen met de gaskabel. De schakelaar zit in de gaskabel zeg maar.
Dus denk dat als je die schakelaar los trekt het idd al een stuk scheelt.

Citaat van: NoNoPaul op 18-10-2018 13:08:38
Heeft Volvo automaten gemaakt?
Citaat van: Piet op 18-10-2018 13:20:44
Owwww  really?  :eusa_wall:

Sorry dat ik me zo slordig uitgedrukt heb.
Even ter verbetering dan,  m.n. voor  de wat minder goede verstaanders, ik bedoelde daarmee uiteraard de door Volvo voor onze klassiekers gebruikte Aisin automaten.

Ahjo Piet... :P voelt NP zich ook ff slim, jij weet toch wel hoe dat is  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

NinaPaul

Denk dat de doordenker te moeilijk was, geeft niet! Komt tijd, komt ... :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

arjenT5R

Wie het laatst lacht....

.


.



.






.





.







.









Snapt de grap niet ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jelmar

Het loskoppelen van de kickdownswitch waar Arjen het over had is een beetje hit or miss.

De ene keer accepteert ie het en kun je vroeg op het gas zonder de automaat terugschakeld andere keer gaat de automaat direct in storing en vertoond dan helemaal 'raar gedrag'.
Heb wel even een fatsoenlijk formaat bakkoeler gemonteerd.  Dat vind de automaat wel erg fijn. Ondanks de windtunnel die er voor de dyno hangt (4 grote fans die verse lucht pakken vanaf het dak, en 4 afzuig ventilatoren) word het spul goed heet, en dan wilde de automaat nog wel eens een 'bonk' geven.
850R

KIM

Ja de koeling is wel iets ondergedimensioneerd...

arjenT5R

Citaat van: Jelmar op 21-10-2018 14:07:20
Het loskoppelen van de kickdownswitch waar Arjen het over had is een beetje hit or miss.

De ene keer accepteert ie het en kun je vroeg op het gas zonder de automaat terugschakeld andere keer gaat de automaat direct in storing en vertoond dan helemaal 'raar gedrag'.
Heb wel even een fatsoenlijk formaat bakkoeler gemonteerd.  Dat vind de automaat wel erg fijn. Ondanks de windtunnel die er voor de dyno hangt (4 grote fans die verse lucht pakken vanaf het dak, en 4 afzuig ventilatoren) word het spul goed heet, en dan wilde de automaat nog wel eens een 'bonk' geven.


Ik zei ook niet dat dat ging werken, ik zei alleen dat ie daar zat ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

][var

Is er nog een 18T over? Ik heb een 15G met rechte flens om in te ruilen.


arjenT5R

Lukt wel denk ik ja als je niet al teveel haast hebt.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

][var

Heeft geen erge haast, maar moet wel binnenkort m'n uitlaatspruitstuk vervangen en wil dan ook meteen de turbo doen. De 15G die ik heb om te ruilen heb ik thuis liggen.  :)

Paulvdberg

Komen er nog turbo's beschikbaar? Heb zeker intresse!

arjenT5R

Ik heb nog wel een 18Tje in de maak hoor ;-)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!