Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2018

Gestart door kulk, 11-01-2018 12:30:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Citaat van: Stefan op 07-03-2018 21:22:52
NP, je kunt niet alles bijhouden  :) ik ben allang blij dat er zo snel gereageerd wordt.

durf het bijna niet te vragen maar, wat vind je van de prijs?


Voor een barrel te hoog, maar als hij goed is dan is het redelijk, wellicht is er nog wat onderhandelruimte.  Als je een ding koopt waar het 1 en ander aan mankeert vliegen de euro's er uit kan ik je vertellen. Maar je kunt het pas echt goed beoordelen naast de auto.

KIM

Ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant.
Ik denk dat 2000 minder zelfs nog een forse prijs is. Ik weet zeker dat er nog dingen aan gedaan moeten worden als je de auto hebt aangeschaft.
Dan ben je die 2000 ook maar zo weer kwijt. Een 100% goede auto bestaat gewoon niet.

arjen850

Citaat van: KIM op 07-03-2018 22:25:22
Ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant.
Ik denk dat 2000 minder zelfs nog een forse prijs is. Ik weet zeker dat er nog dingen aan gedaan moeten worden als je de auto hebt aangeschaft.
Dan ben je die 2000 ook maar zo weer kwijt. Een 100% goede auto bestaat gewoon niet.

Vast, maar dat geldt ook voor een gele die 20 of meer op moet brengen. Ze zijn oud linksom en rechtsom. Maar tref je een exemplaar die met liefde onderhouden en bereden is dan heb ik die liever als 1 zomaar ergens vandaan vandaan komt. En dat is mij ook wat waard. 10000 voor een 96 auto is sowieso al gekkenwerk, maar het wordt gevraagd. Als je er op dit moment echt 1 wilt, dan zul je je portomonne in moeten duiken, of anders er 1 op zoeken van 4 of 5 duizend en daar 10 aan verspijkeren.

cornelis-b

Of het een goede wagen is geen idee maar ik vind de prijs ook aan de hoge kant, zodra het woordje "Youngtimer" in een advertentie staat en dat het "Super voor de zakelijke rijder weinig tot geen bijtelling" dan gaan de prijzen omhoog. Verder ook zeer weinig info over de wagen in de advertentie.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Stefan

Wijze woorden heren, waarvoor dank  :eusa_pray:

Het is een auto van voormalig forum lid ///Marco, ik mag hem morgen ff bellen dus dan weet ik al wat meer.
Ik ga sowieso even kijken zaterdag en een stukje rijden zodat ik een beeld heb van de auto en dan zien we wel.

Wat leuk trouwens dat er gereageerd wordt door leden die ook een rode 850R hebben....ik durf het bijna niet te vragen, maar als er binnenkort wat te koop komt....  :eusa_whistle:  ;D
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

arjen850

Citaat van: Stefan op 07-03-2018 23:47:55
Wijze woorden heren, waarvoor dank  :eusa_pray:

Het is een auto van voormalig forum lid ///Marco, ik mag hem morgen ff bellen dus dan weet ik al wat meer.
Ik ga sowieso even kijken zaterdag en een stukje rijden zodat ik een beeld heb van de auto en dan zien we wel.

Wat leuk trouwens dat er gereageerd wordt door leden die ook een rode 850R hebben....ik durf het bijna niet te vragen, maar als er binnenkort wat te koop komt....  :eusa_whistle:  ;D

Koop deze nou maar, en zorg dat je er 2e paasdag bij bent :D

KIM

Citaat van: arjen850 op 07-03-2018 23:04:08
Citaat van: KIM op 07-03-2018 22:25:22
Ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant.
Ik denk dat 2000 minder zelfs nog een forse prijs is. Ik weet zeker dat er nog dingen aan gedaan moeten worden als je de auto hebt aangeschaft.
Dan ben je die 2000 ook maar zo weer kwijt. Een 100% goede auto bestaat gewoon niet.

Vast, maar dat geldt ook voor een gele die 20 of meer op moet brengen.

Tsja dat geel is momenteel zwaar overrated...
Een rode is in NL zeldzamer.

KIM

Citaat van: Stefan op 07-03-2018 23:47:55
Wijze woorden heren, waarvoor dank  :eusa_pray:

Het is een auto van voormalig forum lid ///Marco, ik mag hem morgen ff bellen dus dan weet ik al wat meer.
Ik ga sowieso even kijken zaterdag en een stukje rijden zodat ik een beeld heb van de auto en dan zien we wel.

Wat leuk trouwens dat er gereageerd wordt door leden die ook een rode 850R hebben....ik durf het bijna niet te vragen, maar als er binnenkort wat te koop komt....  :eusa_whistle:  ;D

De rode die door jou genoemd is staat te koop niet al te ver bij mij vandaan. Ik kan ook met je mee om de auto te beoordelen als je dat graag zou willen.

maruska

Citaat van: KIM op 08-03-2018 07:20:46
Citaat van: arjen850 op 07-03-2018 23:04:08
Citaat van: KIM op 07-03-2018 22:25:22
Ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant.
Ik denk dat 2000 minder zelfs nog een forse prijs is. Ik weet zeker dat er nog dingen aan gedaan moeten worden als je de auto hebt aangeschaft.
Dan ben je die 2000 ook maar zo weer kwijt. Een 100% goede auto bestaat gewoon niet.

Vast, maar dat geldt ook voor een gele die 20 of meer op moet brengen.

Tsja dat geel is momenteel zwaar overrated...
Een rode is in NL zeldzamer.
maar ze leveren niet meer op :).
naast FG, wordt de LBP nog een museum artikel
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjen850

Citaat van: maruska op 08-03-2018 09:58:55
Citaat van: KIM op 08-03-2018 07:20:46
Citaat van: arjen850 op 07-03-2018 23:04:08
Citaat van: KIM op 07-03-2018 22:25:22
Ik vind persoonlijk de prijs aan de hoge kant.
Ik denk dat 2000 minder zelfs nog een forse prijs is. Ik weet zeker dat er nog dingen aan gedaan moeten worden als je de auto hebt aangeschaft.
Dan ben je die 2000 ook maar zo weer kwijt. Een 100% goede auto bestaat gewoon niet.

Vast, maar dat geldt ook voor een gele die 20 of meer op moet brengen.

Tsja dat geel is momenteel zwaar overrated...
Een rode is in NL zeldzamer.
maar ze leveren niet meer op :).
naast FG, wordt de LBP nog een museum artikel

Misschien, maar toch zal die ook niet de status krijgen van de CY. Daar kleeft een verhaal aan, de historie en zijn ontstaan. Daar ligt een groot deel van de waarde (eigenlijk liefhebbers waarde) en geen enkele 850 of X70 zal die status krijgen.

Stefan

Citaat van: KIM op 08-03-2018 07:28:44
De rode die door jou genoemd is staat te koop niet al te ver bij mij vandaan. Ik kan ook met je mee om de auto te beoordelen als je dat graag zou willen.

Dat is bijzonder vriendelijk van je Kornelis!  :eusa_clap: Ik heb een voorlopige afspraak gemaakt voor as. zaterdag, einde van de middag. Morgen ga ik even bellen om een tijd af te spreken. Zou dat schikken voor jou?
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

KIM

Ai... Zaterdag ga ik de rode R route uitzetten....

Stefan

#42
Dat is bijzonder spijtig Kornelis, maar dat moet natuurlijk ook gebeuren. De huidige eigenaar zit door de week op de weg dus hij kan alleen in het weekend.....

Positief is dat ik inmiddels een half uur met ///Marco aan de telefoon heb gehangen over deze 850 (waarvoor dank ///Marco!) en daardoor een redelijk beeld heb gekregen. Hij is eigenaar geweest tot begin november 2017 en er is daarna nauwelijks meer mee gereden door de huidige eigenaar.

nogmaals bedankt voor het aanbod, ik zal zaterdag zeker even laten weten hoe de bezichtiging is verlopen.
850R Estate MT LPi '97 Rood (609)

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Stefan

850R Estate MT LPi '97 Rood (609)