Afscheid van een T-5R

Gestart door wwart, 28-01-2018 04:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wwart

Vandaag heb ik toch wel met enige pijn afscheid genomen van mijn T-5R cy. Zo'n drie jaar geleden was ik maar wat blij dat ik deze auto in Zweden kon kopen. Toen met maar net iets meer dan 34000 kilometer op de klok.

Nu zo'n  ruim 25000 kilometer verder heb ik. de auto verkocht aan Carlo Schmidt die hem aan zijn collectie heeft toegevoegd. Een goede plek lijkt me
Het waren prettige, voornamelijk "lange" snelwegkilometers die ik met de auto heb gemaakt, van Nederland naar midden Italie.

De plaatselijke kilometers waren wat minder. Op de over het algemeen slechte bergweggetjes in Umbrie voelde de auto zich stukken minder op zijn gemak. Of misschien was het minder de auto, maar lag het meer aan mij. Feit was dat het "korte" onderstel op die soms urenlange en overigens prachtige ritten door de Abruzzen wel een erg "bonkgevoel" achterlieten.

Het klinkt misschien gek, ik had domweg ook het gevoel dat ik het deze auto niet aan kon doen al dat getril, al die gaten in het wegdek etc.
Komt bij, ik ben fysiek niet zo fit, dat zal ook niet hebben geholpen.

Enfin, na veel wikken en wegen besloten om de auto dan maar te verkopen. Maar dan? Naast mijn auto voor alle dag wil ik toch wel graag iets bijzonders als auto voor de zomer en vakanties. En dat moet een estate zijn in verband met onze -forse- hond die overal mee naar toe gaat. (past niet op de achterbank van de 780)

Ik heb jarenlang V90 gereden...fijne auto..  en heb mijn zoekodrachten voor een dergelijke auto al die tijd  steeds op mijn pc laten "lopen". Eigenlijk zoek ik al zo'n twintig jaar op internet naar  bijzondere auto's, veelal Volvo en heb ook overal zoekopdrachten geactiveerd. Je creert zo  bijna als vanzelf een netwerk. Het is ook leuk om te doen, bekenden en vrienden als bijvoorbeeld  diezelfde Carlo Schmidt heb ik zo aan bijzondere auto's kunnen helpen.

Over de V90. Ik kan ze niet meer vinden, auto's met rond een ton of minder op de klok. En die enkele keer dat er een opduikt zijn ze heel fors aan de prijs.

Mijn V90's kwamen ook wel uit Engeland. want weinig gereden en redelijk geprijsd. Dat het stuur aan de verkeerde kant zit heeft me nooit zo kunnen boeien. Maar ook in het Verenigd Koninkrijk wordt de spoeling steeds dunner.

En, het T-5R gevoel heeft de zes cyinder uit de V90 ook wel naar de achtergrond gedrongen. Met andere woorden, jk zoek een T-5R met het comfort van een V90. Gaat niet lukken natuurlijk, maar misschien heb ik nu een goed alternatief.

In Japan vond ik een laserblauwe V70R AWD met 56000 kilometer op de teller van eerste eigenaar. Wel rechts gestuurd....maar ik weet het zeker....dat gaat em worden....

Bovendien, van prachtig geel naar 'hemel' blauw...het maakt het afscheid een stuk makkelijker....-:)

elianmars

Ik zag het bericht van Carlo op Facebook. Dat was wel een hele mooie CY!  :eusa_drool:

Ben

Hopelijk komt die '850 liefhebber' de map met de boekjes die hij gejat heeft ook nog even terugbrengen.

wwart

Ja, vind ik ook Ben. Zo jammer, dat bij een dergelijke auto de papieren missen. Alles zat er namelijk bij, tot aan de aankoopnota toe.
En dat bij Carlo in de garage. Hij was er ook flink ziek van. Komt er op neer dat hij bijna genoodzaakt is om alle auto's af te sluiten.
Bovendien kan het bijna niet anders dan een "liefhebber" zijn geweest. Zo'n servicemap van een T-5R is niet echt alledaags en ook die was als nieuw natuurlijk.
Maar zo'n mapje is nog daar aan toe...de inhoud was veel belangrijker.