Halve maan

Gestart door Wouter1973, 04-02-2018 13:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter1973

Bij toeval ontdekt dat mijn wastegate actuator nul voorspanning heeft. Drie slagen indraaien is precies een halve maan. Kan dat zomaar ongestraft bij verder standaard setup voor een T-5? Natuurlijk heb ik nog een storing op te lossen (morgen temperatuur sensor vervangen doet hopelijk eindelijk the trick), maar daarna is het fijn als de turbo iets meer bij de les is.

arjenT5R

halve maan is de originele instelling dus dat kan sowieso geen kwaad.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

V70R^2

Wat Arjen zegt, kan je veilig zo doen. Denk dat zal je het wel gaat merken ;)

Piet

Je verouderde veer zal eerder juist verslapt zijn en mogelijk nog steeds te weinig voorspanning geven.

arjenT5R

Citaat van: Piet op 04-02-2018 14:25:35
Je verouderde veer zal eerder juist verslapt zijn en mogelijk nog steeds te weinig voorspanning geven.

Afstellen op druk is dus eigenlijk de enige juist methode... maar die halve maan kan sowieso geen kwaad.

Is echt iets van deze tijd slappe actuators ;D vroeger hadden we dat niet ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Piet

Tja de zooi wordt wat ouder he  ;D

BBS

Citaat van: arjenT5R op 04-02-2018 14:33:17
Citaat van: Piet op 04-02-2018 14:25:35
Je verouderde veer zal eerder juist verslapt zijn en mogelijk nog steeds te weinig voorspanning geven.

Afstellen op druk is dus eigenlijk de enige juist methode... maar die halve maan kan sowieso geen kwaad.

Is echt iets van deze tijd slappe actuators ;D vroeger hadden we dat niet ;D
Vroegâh hadden ze ook geen mogelijkheid om logjes te maken waar dat messcherp naar voren kwam....... :eusa_whistle:
Volvoloos....

arjenT5R

Nee ik ben wel degelijk serieus ik heb in 2009 eens met de reduceer de openingsdruk gecheckt en toen was t prima.

Denk echt dat met zeg 20 a 25 jaar het scherpe randje wel van de actuator af is....
Zo zag je een kleine 10 jaar terug altijd auto's met verrot contactslot om maar iets te noemen...

Zijn wel een beetje ouderdoms gerelateerde kwalen bedoel ik maar te zeggen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter1973

Merken doe ik het. Stuk alertere reactie op het gas. Wel zie en voel ik dat de druk eerst naar halverwege het witte gedeelte in de turbodruk meter gaat, en dans vrijwel direct iets teruggeregeld wordt naar ca 1/3 van het witte gedeelte in de meter. Hopelijk wordt dat beter na vervangen temperatuur sensor morgen.

arjenT5R

Originele T5 doet simpelweg niet veel meer dan dat.. wil je meer moet je chippen...

Een echte nieuwe lmm doet nog wel wat extra ook... maar dat is marginaal..

Citaat van: Wouter1973 op 04-02-2018 15:02:43
Merken doe ik het. Stuk alertere reactie op het gas. Wel zie en voel ik dat de druk eerst naar halverwege het witte gedeelte in de turbodruk meter gaat, en dans vrijwel direct iets teruggeregeld wordt naar ca 1/3 van het witte gedeelte in de meter. Hopelijk wordt dat beter na vervangen temperatuur sensor morgen.

Maar zoals boven dus aangegeven wil je t goed doen dan moet je m met een drukmetertje afstellen.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

razorx

Zowel de Actuators als de CBV's kan je als óp aanmerken als ze nog origineel zijn. ;)

RemkoT5

Als je origineel bent dan zeker maar uuuh, Ik heb bij mijn upgrade 5 jaar geleden een 18T geplaatst, maar die actuator was dus ook al van spanning af, ben ik laatst achter gekomen.
Ik ga dus nu ook de actuator met ieder beurtje checken op voorspanning/halve maan.

razorx

Ik heb de indruk dat de huidige Mitsubishi actuators slechter zijn geworden. De mijne was na een jaar al niets meer.