Weer tijd voor, een helaas kleine, update!
Door een flinke keukenverbouwing thuis niet echt tijd gehad om in de garage bezig te zijn de afgelopen periode. Naast het leggen van elektra, water en de rest is het is mij wel gelukt om de kop er af te halen, alles te vernieuwen en op te poetsen.
Helaas had ik niet elke keer mijn smartphone bij me dus heb ik niet echt een gedetailleerd fotorapport..
Kop eraf
Kop los
Kop erop
Ook is er een kleine change of plans qua garagewerk. Ik heb een tijd geleden een briefje onder een 854 gedaan bij mij naast werk. Hij stond mega verloederd op platte banden al een maand of 8 op een parkeerplek. Toen ik na een maand een reactie kreeg van de eigenaar, bleek hij de auto aan mij te willen verkopen! Hij heeft de accu al opgeladen, banden opgepompt en ik heb al even een proefritje gemaakt.
Begrijp me niet verkeerd, het is qua uiterlijk een drama van een auto, de vellen verf hangen er aan. Maar motorisch heeft de vorige eigenaar er veel aan gedaan (krukaskeerring, koppeling, degelijk onderhoud etc) én er zat een variabele inlaatklep knop in van Yits! Dat in combinatie met APK tot augustus leidde tot een deal met de eigenaar. Hij zet deze week nog even de originele uitlaat er terug onder, en dan kan ik hem overnemen. Verwacht zeker foto's tegen die tijd!
Grote kans dat met twee klusauto's, waarvan 1 goed rijdt en gekeurd is, Barry het Barrel vooral dienst zal doen als leer-auto en onderdelen donor. Heel handig om alles los gehaald te hebben voordat je het op je rijdende auto doet!
Anyway, tot de volgende weer, hopelijk wat uitgebreider en met foto's van de nieuwe 854 (die dan ook vast wel een passende naam zal hebben)!