[GARAGE DE KROMME KRUKAS]: De avonturen van Barry het Barrel

Gestart door ThomasH, 18-02-2018 16:04:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThomasH

Daar gaan we dan, een poging tot Webdagboek voor dit ambitieuze project.

Sinds een paar maanden bekroop mij een nieuwe hobby. Auto's sleutelen. Ondanks dat mijn ervaring niet verder gaat dan een band wisselen, een spoiler monteren of en eens een kachelradiateur vervangen, heb ik onlangs maar een garage gehuurd. Een dubbele garagebox, met smeerput, vlakbij huis, in de randstad. Wie had dat gedacht. Gewapend met Youtube, een Haynes manual, en dit forum belooft het een weergaloos avontuur te worden:

Garage de Kromme Krukas


Naast de garage moest er natuurlijk ook een project/leer-auto komen. Voor een appel en een ei heb ik van een lokale dealer een V70 2,5 10V uit 1998 overgenomen die minimaal goed gerijpt was. Na een sleep-avontuur naar de garage al snel gedoopt tot Barry het Barrel. Barry stond al anderhalf jaar stil, en heeft even lang ook geen APK:

Barry het Barrel


Eenmaal in de garage toch maar eens gekeken of Barry wou starten. Koelvloeistof en olie van de Action er in, Accu er in, sleutel om... en jawel. Geen probleem, behalve de witte rook en de tik in de motor. Maar hé, zonder groffe mankementen was het ook geen projectauto. Binnen een kleine 5 minuten stationair bleek toch dat ik wat natte voeten begon te krijgen; 5 liter koelvloeistof onder je voeten, een lekke kachelradiateur. Meteen de reden gevonden waarom de auto warm gelopen was en de koppakking lek was. Kortom; Barry het Barrel deed zijn naam waar:

Natte Voeten


Barry liep overigens ooit op LPG, maar de vorige eigenaar had de LPG tank al verwijderd. Desalniettemin zat er onder de motorkap nog een groot gedeelte van de Vialle LPi installatie. Daar zou het avontuur ook beginnen. LPG Spruitstuk met injectoren er af, LPG Koppelblok er af. Ruimt meteen mooi op voor wanneer de kop er af gaat. Wel nog eens een benzine spruitstuk vinden voor wanneer alles weer in elkaar gaat:

Gasklephuis alvast losgehaald


Alles geordend, gelabeld en wel gaat het zo ver nog zo goed. Het LPG spruitstuk met injectoren en Koppelblok gaat de verkoop in. Volgende stap is loshalen distributie, rotor etc en de kop er af... Hoop elke week een update te posten met wat foto's. Verwacht geen how-to, want ik heb natuurlijk eigenlijk geen idee wat ik doe.

Spruitstuk los


Hoop dat jullie er wat lol uit halen mij te zien beunen, ik heb in ieder geval een top weekend gehad. Tot de volgende update!

razorx

Haha leuk om te lezen!  Ik zie uit naar de volgende aflevering. Is dat niet vreselijk duur zo een huurgarage?

san

Schitterend,dit ga ik volgen.Stiekem een droom,garage met een sleutelproject.

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 390 dkm
C70 T5 cabrio 2000 234 dkm
S80 D5 2005 311 dkm

ThomasH

@Razorx: tja, het is wel goed aan de prijs, 300,- per maand. Maar een hobby mag geld kosten!

@T5-4life: Haha, alliteraties houden het lezen luchtig!


Deze tijdelijke oplossing voor de lekkende kachelradiateur mocht ik ook niet ongezien voorbij laten gaan.

Kachelradiateur Ghetto Fix

robbar

En we zien wel waar het schip strand, beloofd een leerzaam avontuur te worden  :eusa_think:
May the Force be with you  :eusa_angel:
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 417 Nautic Blue 1999 572.879 km and sold...
S 70 2.5  2,5 10 V LPG G3  412 Tropic Green 1998 472.123 km and sold...
V 70 Classic  2,5 10 V LPG G3 437 Sandstone pearl 1998 517.430 km sold...
S70 2.4 20 V Bifuel 433 Moondust Silver 2000 527.666km and Sold

StefanCJ


RemkoT5

Interessant en spannend maar doch een leerzaam avontuur, ik lees ook mee.

Thijs T5

Leuk idee, Wat is de insteek? Ervaring opdoen zodat je autos hopelijk met winst kunt doorverkopen?

Of gewoon je kennis verbreden door het gewoon te doen zonder winst oogmerk?

Wordt vrolijk van je enthousiasme oprecht! Maar als je er wat mee kan verdienen is het helemaal interessant toch?

:D Ander kun je altijd de box voor 50 eu per dag aan forum leden uitlenen. Hoop gezelligheid ervaring en je huur is gecoverd ;)

Succes ik volg je

ThomasH

Citaat van: Thijs T5 op 18-02-2018 18:08:58
Leuk idee, Wat is de insteek? Ervaring opdoen zodat je autos hopelijk met winst kunt doorverkopen?

Of gewoon je kennis verbreden door het gewoon te doen zonder winst oogmerk?

Wordt vrolijk van je enthousiasme oprecht! Maar als je er wat mee kan verdienen is het helemaal interessant toch?

:D Ander kun je altijd de box voor 50 eu per dag aan forum leden uitlenen. Hoop gezelligheid ervaring en je huur is gecoverd ;)

Succes ik volg je

De insteek is vooral leren sleutelen en kennis verbreden. Ik hoop stiekem wel dat ik de motor weer helemaal goed draaiend kan krijgen, en ga me daarna richten op alle ophanging etc, op dat gebied maakt Barry zijn naam namelijk ook wel waar. Mocht alles totaal de soep in lopen dan is het vooral een bak om alles eens los en vast geschroefd te hebben, zodat ik comfortabel aan een volgend project kan beginnen. Mocht alles lukken, dan ga ik er eerder in rijden dan dan ik met een winstoogmerk probeer te verkopen!

Forumleden zijn sowieso welkom in de garage, met een leuk bedragje voor een dag en wat gezelligheid ! Iedereen wees vooral vrij een PB te sturen mocht daar animo voor zijn.

De garage is in Haarlem, praktisch in het centrum.




Markbakker


razorx

Die ghettofix is een heel handige. Ook als je niet weet waar je KVS lek vandaan komt in het kader van het uitsluiten. ;)

knip

Goed bezig.
Je leert het meeste dooor het gewoon te doen  ;D
Mocht je nog een (gratis) inlaatspruitstuk nodig hebben dan geef maar een schreeuw,ik heb er nog genoeg liggen.
Succes.

ThomasH

Citaat van: knip op 18-02-2018 21:31:54
Goed bezig.
Je leert het meeste dooor het gewoon te doen  ;D
Mocht je nog een (gratis) inlaatspruitstuk nodig hebben dan geef maar een schreeuw,ik heb er nog genoeg liggen.
Succes.

Zeker, gewoon doen en dan kom je er wel achter ;)

Heb je een PBtje gestuurd voor het spruitstuk!

Hans Duiven