Advies gezocht mbt wegdoen 850 T5R (BS)

Gestart door Mauzer, 25-03-2018 18:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vasquez

Citaat van: Mauzer op 25-03-2018 18:06:34
......
De APK vervalt 28 april 2018, en mn garage vertelde me (op basis van inschatting eind vorig jaar) de volgende zaken gedaan moeten worden om weer door de APK te komen:
- Wiellagers voor
- Remslang achter
- Aandrijfashoes rechts-voor

Wat zou jullie advies zijn?


Meeste is al gezegd.

Maar wat heb je als opvolger in gedachten dan?

Benoemde onderhoud zal je met een jongere auto ook krijgen, misschien zelfs sneller dan je denkt.

Nieuwe(re) auto's zijn niet perse duurzamer  :eusa_shhh:

Mauzer

Een hele hoop behulpzame reacties! Dank daarvoor!!

www.btc-volvo.nl had ik inderdaad eerder al eens gezien, maar was ze vergeten. Is een goed idee!

Ook zal ik een dezer dagen wat foto's schieten.

Het extra onderhoud voor de APK werkzaamheden zijn inderdaad niet de kosten. Ik heb vorig jaar in overleg met mn garage gekeken naar allerhande andere zaken die nog nuttig zijn en die ik dan zou willen (laten) doen. Een belangrijke die ik nog niet had genoemd is dat de airco stuk is (helaas de verdamper, dus dat betekent dat het complete dashboard er dus uit moet). Maar ook een vervangende bestuurdersstoel, opkalefateren van de lak, etc. etc.

Het is dus het totaalplaatje wat me er toe heeft doen besluiten. Ik heb deze 850 van een maat van me overgenomen toen hij 5 jaar terug naar een V60 plug-in hybrid ging. Hij stapt nu ook weer over naar een andere wagen en deed zijn v60 weg en bood hem mij aan voor een erg interessante prijs (op het moment staat de nieuwe Volvo ook al netjes voor de deur :P).

Ik ben uiteindelijk gaan rekenen en ben de kosten door de jaren heen naast elkaar gaan zetten. Dus ook de benziene (want de t-5r lust ook een lekker slokje benzine :))

Natuurlijk is het onder aan de streep wel duurder, maar het is meer dan alleen het geld natuurlijk. Het gemak en comfort (parkeersensoren, camera, adaptive cruise control, Volvo On Call, de rust van 100% elektrisch, etc., etc.) telt ook mee. Evenals dat ik toch een heel stuk minder tijd heb gehad om er ook zelf aan te kunnen/willen klussen.


Ik ga komende week foto's maken en in de openingspost zetten. Evenals dat ik dan het lijstje ga aanvullen met zo veel mogelijk van de - in mijn optiek - probleempjes die hij heeft. Ik vind het namelijk wél leuk om er wat moeite in te steken om em nog een toekomst te geven! :D



vasquez

iew, de rust van 100% electrisch!!!

ga je mond spoelen  ;D

elianmars

100% elektrisch? Ja, voor een paar kilometer. Daarna gaat de dieselmotor lekker knorren ;D

Mauzer

Klopt en klopt. En toch is het een goede combinatie voor mij. Mijn woon-werk-verkeer is +- 10km (enkele rit) en het lukt mij prima om 100% elektrisch naar kantoor en terug naar huis te rijden. Voor de langere ritten gaat ie dan op hybride en blijft/wordt het dieselen interessant.

yannickdv

Tijd om een garage te huren dus voor de R!

Maar eerst even naar BTC voor de nodige TLC ;)
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

classicT5

Euh, 1 advies verdiep je goed in de potentiele problemen van de V60 hybrid. Persoonlijk is dat een auto die ik prive niet zou aandurven ivm de dure reparaties en veel probleemverhalen.

vasquez

Liep maar te stangen ;-)

Uiteindelijk gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, boeiend wat de rest denkt!

Is de 850 als hobby/weekend auto geen optie?
Bedoel, afschrijven doen ze niet meer en als daily is het ook niet de meest economische auto.


Schorsen en rijden/klussen als het je uitkomt?!
Citaat van: Mauzer op 26-03-2018 11:29:42
Klopt en klopt. En toch is het een goede combinatie voor mij. Mijn woon-werk-verkeer is +- 10km (enkele rit) en het lukt mij prima om 100% elektrisch naar kantoor en terug naar huis te rijden. Voor de langere ritten gaat ie dan op hybride en blijft/wordt het dieselen interessant.

Mauzer

#23
Citaat van: vasquez op 26-03-2018 14:30:05
Liep maar te stangen ;-)

En dat mag natuurlijk :P

Citaat van: vasquez op 26-03-2018 14:30:05
Uiteindelijk gewoon doen waar jij je het beste bij voelt, boeiend wat de rest denkt!

Ja absoluut! Al word je van kennis inwinnen bij de experts natuurlijk nooit slechter :)

Citaat van: vasquez op 26-03-2018 14:30:05
Is de 850 als hobby/weekend auto geen optie?
Bedoel, afschrijven doen ze niet meer en als daily is het ook niet de meest economische auto.

Schorsen en rijden/klussen als het je uitkomt?!

Eerlijk is eerlijk, dat lijkt (en leek!) mij best leuk. Maar ik vind nu al dat ik de wagen eigenlijk te veel heb verwaarloosd... En dat terwijl hij me veel plezier heeft gegeven!

Citaat van: classicT5 op 26-03-2018 13:48:48
Euh, 1 advies verdiep je goed in de potentiele problemen van de V60 hybrid. Persoonlijk is dat een auto die ik prive niet zou aandurven ivm de dure reparaties en veel probleemverhalen.

Ik hou me uiteraard van harte aanbevolen over nieuwe dingen die ik evt nog niet wist. Wel weet ik dat de wagen binnen garantie/coulance al een en ander opgelost heeft gekrege (het gaat overigens om een D6) Aircopomp is 2x vervangen, bij de 2e is er daadwerkelijk een nieuwer type ingegaan. Het befaamde 'accu-leegloop-probleem' is opgelost (was meen ik een software-issue). Keyless entry heeft ie niet (dus geen problemen daar). De issues met BLIS en CruiseControl zijn nooit opgetreden. Alleen het dynamoprobleem zou er eentje zijn die me wat zorgen maakt.


Edit: zojuist heb ik in de openingspost foto's en extra beschrijvingen toegevoegd

PBT5


Het kentekenbroertje van jouw "53" was er ook beroerd aan toe en is nu in weder opbouw.
JS-TL-55 😄

Gr Pal
Waar een weg is rijdt mijn volvo
www.btc-volvo.nl

Sbv

Met veel werk valt er wel eea van te maken. Nog roestvorming aan de koets ergens ?

The Volvoboy

Citaat van: PBT5 op 26-03-2018 19:23:13

Het kentekenbroertje van jouw "53" was er ook beroerd aan toe en is nu in weder opbouw.
JS-TL-55 😄

Gr Pal

Tijd om deze ook te redden, Pal ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

FGG

Citaat van: Mauzer op 26-03-2018 17:17:37
Edit: zojuist heb ik in de openingspost foto's en extra beschrijvingen toegevoegd

Sorry dat ik 't zeg, maar ik zit net die foto's te bekijken, maar het kan dan wel een T-5R zijn maar ik vind 't wel een beetje een afgetrapte boot. Ik zou hier met een grote boog omheen lopen.


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: FGG op 28-03-2018 10:20:27
Citaat van: Mauzer op 26-03-2018 17:17:37
Edit: zojuist heb ik in de openingspost foto's en extra beschrijvingen toegevoegd

Sorry dat ik 't zeg, maar ik zit net die foto's te bekijken, maar het kan dan wel een T-5R zijn maar ik vind 't wel een beetje een afgetrapte boot. Ik zou hier met een grote boog omheen lopen.



Als de prijs maar goed is  ;D

beunmaat

-apk punten fixen

-Interieur eruit halen, stoel zitting laten repareren, leer verven,matten met een stoomreiniger schoonmaken.

-afbladderende daklijsten demonteren en mat zwart spuiten

-een ander zwart paneeltje en motorkap.

-een andere zwarte spoiler erop

-goed poetsen en de bumpers in de olijfolie

- als er nog centjes over zijn een r bumper zoeken.

Tuurlijk het ziet er  nu niet uit, maar hier is zeker wat van te maken met relatief weinig geld.

Maar goed,een beetje "elbowgrease" en veel poetslappen. ;D
Alleen moet je er tijd in investeren, en als je de foto's zo ziet schrikt het misschien af. Gewoon aan beginnen en als je je interieur hebt opgeknapt ziet het er al 1000x beter uit.