Even voorstellen: Roffeltje met een 850 GLT

Gestart door Roffeltje, 04-04-2018 18:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roffeltje

Ook maar eens even voorstellen: Mijn naam is Henry, ben 52 jaar, woon als Nederbelg net over de grens en sinds anderhalve maand eigenaar van een Volvo 850 GLT van 1992. Ik heb eigenlijk geen Volvo verleden, afgezien van de 2 Volvo 240's die mijn ouders nu heel wat jaren geleden nieuw gekocht hebben.

Reden van de aankoop is dat mijn vrouw en ik met de SAC Baltic Sea Circle Rally mee gaan doen in Juni dit jaar. Onze 850 GLT voldoet aan de gestelde eisen: ouder dan 20 jaar, zelfs al oldtimer in België, en prijs binnen het budget. Wat ik leuk vind aan de 850 is dat je er zelf veel aan kan doen en dat onderdelen goed en relatief goedkoop verkrijgbaar zijn; leuke hobbyauto dus. Daarnaast rijdt het ook heel relaxed en is de 5-cilinder natuurlijk onovertroffen!

Onze 850 GLT dan: Gekocht van de 2de eigenaar, nu bijna 192.000 km gelopen, tot 2011 Volvo-dealer onderhouden, daarna bij een algemene garage, boekjes en facturen erbij. Auto zit redelijk goed in de spulletjes: automaat, airco, elektrische ramen en spiegel, stoelverwarming en trekhaak. Na aankoop eerst APK laten keuren met wat kleine dingen: ruitenwissers, spiegelglas, wat lampjes en een hoesje van een stuurkogel.

Wat heb ik er ondertussen zelf nog aan gedaan:
•   Lampjes middenconsole vervangen
•   Koplampwissers vervangen
•   Tankklepslot gerepareerd
•   Rubbers van stabilisatorstang vervangen (geen gebonk meer!)
•   Motorsteun onder distributie vervangen
•   Interieurfilter vervangen

Wat staat er nog op het programma voordat we de rally gaan rijden:
•   Lampjes van diverse schakelaars en van dashboard vervangen
•   Carterventilatie en vacuümleidingen vervangen, gasklep reinigen (alles ligt al los, wachten op onderdelen)
•   Bovenste motorsteun vervangen (zit verkeerd om, weet niet of dit kwaad kan?)
•   Deurstijl lassen; is een beetje uitgescheurd bij de deurvanger
•   Eindstuk van de uitlaat vervangen
•   Cruise control inbouwen
•   Automaat (laten) spoelen
•   Olie verversen

Al met al lekker hobbyen de komende tijd met een mooie rit in het vooruitzicht! Ik heb me al goed ingelezen op het forum en erg veel bruikbare informatie tegengekomen. Dank daarvoor!
Huidig Volvo-park:
850 GLT 1992 (2x)
C70 D3 Geartronic Summum 2011