Distributie en multiriem

Gestart door v/db, 06-04-2018 19:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v/db

Wie wil mij helpen de juiste onderdelen te bestellen voor het vervangen van de distributie en multiriem? Gaat om een 850 R van augustus 1996, hoeveel geleiderollen heeft de multiriem? Ik zie ook verschillende maten en daardoor eigenlijk door de bomen het bos niet meer :P.

https://www.autodoc.nl/bosch/1191544 dit lijkt mij in ieder geval de goede set voor de distributieriem.

V70R^2

Dat op die afbeelding is alles wat je nodig hebt, bestel daar een multiriem bij (voor een met airco) en je bent klaar.

De hydraulische spanner zelf hoeft meestal niet, redelijk prijzig ding (merk: aisin) maar kan je er een keer bij doen mocht je de wagen oneindig willen blijven rijden.

Waterpomp MOET een variant met metalen schoepen zijn, ik denk dat Bosch dat we heeft, mocht er met kunststof binnen komen dan gooi je die maar de kliko is, liever niet vervangen dan wel en plastic schoepen hebben (zijn binnen een jaar stuk).

yannickdv

Pak qua distributie gewoon een set van INA. Dan heb je tenminste originele rollen.

Hydro spanner kost maar 50eu ofzo via autodoc, wel van Aisin pakken.

Waterpomp ook van Aisin pakken.

Multiriem pak ik meestal ook maar INA. Spanner is ook van INA. Looprol weet ik niet, is meestal niet gek maar zal ook wel van INA zijn.

Zo heb je eigenlijk alles vernieuwd.

Aantal tanden etc is afhankelijk van je auto, daar kan ik je zo niet mee helpen.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green