WEBBLOG: Frankenstein 850 project

Gestart door Wouter96, 30-04-2018 12:45:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter96

#75
Imgur maar even testen dan:



Kan ik meteen vertellen over mijn vacuum lek, het typische inhouden en stotteren: bleek er een lek te zitten in een turboslang (een behoorlijke). Deze vervangen voor een gebruikte, die een week later ook scheurde. Dit heb ik tijdelijk op een prachtige beun manier opgelost:



Bleef redelijk goed zitten, heb er een 2 weken mee rond gereden totdat mn aliexpress slangen binnen waren. Dus nu alles nieuw voor chinese silicone, pasvorm is niet ideaal maar het is wel vacuum dicht  :) Vond do88 oid toch wel aardig aan de prijs. Vervolgens ook nog de slangen rondom de stappenmotor vervangen en de O-ring van het vacuumboompje (hier zat nieteens een O-ring gemonteerd  :eusa_think: , iemand die mij kan vertellen of dat zo hoort of dat de vorige eigenaar dus zelf heeft geklust?) Helaas blijft de auto stotteren dus is het nog even een zoektochtje...

arjenT5R

Klinkt dan idd toch alsof je nog ergens een lekje hebt.
De slang van de stationair regelaar naar de kerstboom is ook een verdachte ja. Maar ook de slangetjes naar de tcv en de slang van inlaatspruitstuks ter hoogte van thermostaat naar de pcv kleppie dingetje is ook eentje die regelmatig gaat. En vergeet de brandstofdruk regelaar niet en slangetje wat daar aan zit.

Idd mooie beun oplossing is wel een goeie, voor de gein had je er nog zo'n mooie samsons bandenplakker op moeten plakken natuurlijk ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

arjenT5R

Ali slangen zijn zekerrr niet verkeerd en hele nette prijzen...
DO88 slangen zijn ook niet perfect qua pasvorm geloof me...

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

Citaat van: arjenT5R op 17-09-2019 13:12:08
Ali slangen zijn zekerrr niet verkeerd en hele nette prijzen...
DO88 slangen zijn ook niet perfect qua pasvorm geloof me...


Ik was niet zo positief over de Ali slangen maar je hebt wel gelijk. Ook de vervanging van Skandix past ook niet helemaal ok.
BRAAAAAAAP STUTUTU

arjenT5R

Ik heb al meerdere setjes geïnstalleerd en eigenlijk weinig klachten moet ik zeggen... ja de bijgeleverde "slangklemmen" zijn goed voor €0,1653 oud ijzer als de prijs gunstig is.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter96

Toch denk ik dat niet alle ali slangen even mooi zijn. Ik heb slangen van GPI Racing maar die zijn niet op lengte uit de doos en zonder de slangenklemmen. Sommige aansluitingen zijn suuuuper los, zo los dat ik zeker nog wel 3mm over had en moest dichtknijpen met de slangenklem. Er is ook 1 slang die bijna wordt dicht geknepen door een rare kronkel die hij moet maken omdat de slang van de gasklephuis een te ruime bocht maakt. Allemaal niet zo best voor de air-flow, scheelt zo 10 pk  :P   

Ik heb ook wel eens mensen gehoord over G-plus en dat blijkt best prima te zijn. Zoals Arjen zegt, de pasvorm gewoon prima.
Toch ga ik de volgende keer voor do88 o.i.d.. Want twee keer zo'n miskoop en je hebt een setje do88 betaald ;)

arjenT5R

G-plus heb ik volgens mij ja...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Wouter96

Er gebeurt helaas weinig aan mijn auto de laatste tijd. veel te druk met de studie, pas begonnen met afstuderen dus het zal nog wel even op een lag pitje blijven.

Wat ik wel heb gedaan is de baksteun gewisseld voor gwn rubber, vond PU te hard. Ook meteen de steun onder de parafan gewisseld, alle andere waren al nieuw bij de blokwissel. Helaas maakt die steun onder de parafan wel herrie, iedere keer bij schakelen of koppelen kraakt ie. Koper pasta tussen de aanlegvlakken oid?

Ook heb een upgrade naar 302 remmen gedaan. Hierbij heeft Diederik geholpen en een brug geregeld, heel fijn!



Helaas zaten de remslangen te vast om die te upgraden naar omvlochten dus dat gaat een andere keer gebeuren, heb ze al wel liggen. ik ben verbaasd over de 302 remmen, t pedaal is nog steeds zacht maar wel echt vele malen meer remkracht. 302 is niet bepaald een BBK maar wel heel prettig! En het vult de velg mooi uit:



Toen de auto op de brug stond zijn we er wel achter gekomen dat mij auto nogal wat liefde kan gebruiken, lek in de einddemper, behoorlijke speling op de wiellagers (meteen nieuwe besteld van FAG), nogal versleten onderstel, remklauwen niet zo gangbaar meer, zuigers willen niet goed terug. Ik wil dit uiteraard allemaal gaan aanpakken zsm, nu het t5 blok zo mooi loopt moet de rest ook op orde.

En uiteraard weer een ruitje er in geplakt na die actie van een poos terug. Wel erg veel vocht in mn auto gekomen na die actie.





Hans Duiven


Wouter96

Een klein voordeel aan het virus is dat ik tijd heb gehad om aan mijn auto te klussen. Ik heb een erg mooi V70R interieur over kunnen nemen, beide stoelen met stoelverwarming en elektrisch verstelbaar. precies het interieur wat ik wil, is goed in lijn met het me7 blok vind ik.

Helaas was de elektrische verstelling niet voor bedraad. Ik heb het stukje kabelboom uit de donor auto geknipt en keurig door de kabelgoot gevoerd. een massa gaat naar de achterbank en dan drie voedingen naar onder de stuurkolom. Om de snoeren in die multistekkers te prikken heb je deze dingetjes nodig:



Die dingen kosten ong. 6,50 per stuk?! Gelukkig werd ik gematst bij de dealer, ze lagen toch weg te stoffen  :angel:
wel heerlijk de tijd gehad om alles schoon te maken en kabels voor mijn subwoofer wat netter te leggen:



Ik had behoorlijke ruzie met de achterbank, maar uiteindelijk zit alles er in. Ik ben heel erg blij met het resultaat!




Het is nog niet klaar allemaal, de bijrijders stoel moet nog worden aangesloten en het interieur moet nog worden opgeknapt. het is al behoorlijk netjes maar er is een stiksel door van de bestuurdersstoel en een beetje leervet zal het goed doen. Ook wil ik nog wat creatiefs doen met de deurkaarten, ik weet nog niet helemaal wat.

De volgende update zal waarschijnlijk hier over gaan:


en tot slot, een plaatje van hoe ie er nu bij staat. Van buiten nog steeds een gewone ''10v look'':


Miyel

Netjes!
Deurkaarten bekleden met Alcantara look hemel bekleding. Bij de leverancier kun je staaltjes aanvragen, kun je de kleur mooi matchen.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

Wouter96

bedankt voor de tip! hemelbekleding plakt toch? of lijm/niet je het op de kaart?
Ik zat er aan te denken om iets van ''850 SE'' in te laten borduren (oma even lief aankijken).

Died850


ron paul

Mooi hoor!
Is dat nou wat die FK schokdempers?

Miyel

#89
Citaat van: Wouter96 op 17-03-2020 16:59:22
bedankt voor de tip! hemelbekleding plakt toch? of lijm/niet je het op de kaart?
Ik zat er aan te denken om iets van ''850 SE'' in te laten borduren (oma even lief aankijken).

Er zit van zichzelf geen lijmlaag aan. Dus zelf weten hoe je het doet.
Op een hemel moet je wel lijm gebruiken anders komt hij naar beneden.

Er zit wel een laagje schuim van 2mm ofzo achter, waardoor het extra luxe en zacht lijkt. Zeer geschikt dus.

Overigens.. dat borduren zou ik nog een keer over nadenken..
Je hebt de auto nu mooi en met dat interieur straalt het klasse uit. Ga je borduren in de deurkaarten, wordt het snel zo'n getunede Honda  ;)
Ik zag laatst op de VKB een T-5R te koop staan.. compleet nieuw bekleedt interieur en nog netjes gedaan ook! Alleen stond er iets geborduurd in de rugleuningen.. gewoon T-5R ofzo maar toch.. het is een persoonlijke boodschap en doet daarmee de meerwaarde van de dure bekleding opdracht totaal teniet.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)